بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر : ۱۳۲۶۹۶
ˈروبرتا پینوتیˈ وزیر دفاع ایتالیا با تاکید بر لزوم یک استراتژی سیاسی در عراق و سوریه علیه گروهک تروریستی داعش اعلام کرد: تاکنون از ایتالیا هیچ درخواستی مبنی بر مداخله هوایی نشده است.


 وزیر دفاع ایتالیا در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه دولتی 'رای1' پخش شد، در پاسخ به این سوال که 'در صورتی که از ایتالیا درخواست کمک در حملات هوایی در عراق شود، چه خواهد کرد' گفت: نیروی هوایی ایتالیا بخشی از نیروهای مسلح کشور است و بستگی به نوع درخواست احتمالی از این نیرو دارد که اگر برای جلوگیری احتمالی از شلیک علیه غیر نظامیان باشد، ما آمادگی داریم اما در عراق چنین شرایطی نداریم.

وی افزود: (در مقابله با گروهک تروریستی داعش) نیاز به یک استراتژی سیاسی است، ایتالیا می تواند هواپیماهای سوخت رسانی، که مورد نیاز هستند را ارایه داده و یا توان آموزشی خود را در اختیار قرار دهد.

وزیر دفاع ایتالیا گفت: آمریکا تصمیم به حمله هوایی در عراق علیه داعش گرفته است، این تصمیم را ما نگرفته ایم؛ ما برعکس تصمیم گرفتیم که کردهای عراق را مسلح کنیم؛ ایتالیا در هر صورت با توجه به قانون اساسی خود روش هایی را انتخاب می کند که به سوی یک راه حل مثبت برود.

وی اظهار داشت: ما در قبال درخواست آمریکا مبنی بر مشارکت (علیه داعش)، اعلام آمادگی کردیم اما در خصوص روش مداخله و تصمیمات اتحاذ شده، ایتالیا به قانون اساسی خود برمی گردد و روش های اجرایی نیز باید برای رسیدن به یک راه حل مثبت باشند؛ برای مثال ایتالیا تصمیم به ارسال سلاح به کردهای عراق پس از تایید مقامات این کشور گرفت اما آمریکا تصمیم به حمله هوایی گرفت.

بارک اوباما رییس جمهوری آمریکا ساعاتی قبل از سالگرد واقعه 11 سپتامبر در سخنانی بر لزوم حمله نظامی علیه تروریسم (در خاورمیانه) تاکید و تهدید کرد که ما آنها (داعش) را هر کجا که باشند نابود می کنیم، گروه های کوچک قاتلین می توانند خسارات بزرگی برجای بگذارند برای همین ما مراقب می مانیم.

سخنان اوباما درباره مقابله با گروهک تروریستی داعش در حالی بیان می شود که آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی از بوجود آورندگان اصلی این گروهک تروریستی هستند.

در روزهای اخیر ائتلاف غربی - عربی که از بوجود آورندگان و حامیان اصلی گروهک تروریستی داعش بودند در چرخشی هر چند ظاهری از این گروهک تروریستی روی برگردانده اند.

کارشناسان معتقدند که حمله گروهک تروریستی داعش به کردستان عراق و اعدام دو آمریکایی از سوی این گروهک تروریستی دو خط قرمزی می باشد که داعش از آنها عبور کرده و موجب نگرانی غرب و به ویژه آمریکا شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر