بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
کد خبر : ۱۳۲۷۱۸
سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای پس از پایان پنج ساعت مذاکرات ایران با سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان گفت:این گفت و گوها به درک بیشتر از مواضع طرفین کمک کرد. این گفت و گوها به درک بیشتر از مواضع طرفین کمک کرد.

معاون حقوقی و بین الملل وزیرامورخارجه پنجشنبه شب گفت و گوها با سه کشور اروپایی مفید و سازنده خواند و در عین حال اظهار کرد: با این حال اختلافات در موضوعات اساسی همچنان باقی است.

وی تصریح کرد: هدف رایزنی و آماده سازی برای مذاکرات هفته آتی در نیویورک بود.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امورخارجه با نمایندگان سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و المان روز پنجشنبه در مقر اروپایی سازمان ملل در شهر وین پایتخت اتریش پنج ساعت مذاکره کردند.

این مذاکرات که به منظور کاستن از اختلافات ایران و ١+٥ برای رسیدن به توافق جامع هسته ای برگزار شده است، صبح و عصر امروز انجام شد. نشست صبح دو ساعت و نشست عصر سه ساعت بطول انجامید. قرار است طرفین در مذاکرات نیویورک نیز چنین گفتگوهای چهار جانبه ای را داشته باشند.

دراین مذاکرات سایمون گس، نیکلاس دورویر و هانس دیتر لوکاس به ترتیب نمایندگان انگلیس، فرانسه و آلمان حضور دارند. اختلافات اساسی ایران و ١+ ٥ که تاکنون مانع دستیابی به توافق جامع هسته ای شده، موضوعاتی همچون میزان غنی سازی اورانیوم ایران و مدت زمان توافق جامع است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر