بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
کد خبر : ۱۳۲۷۴۹
یکی از روزنامه‌های چاپ مصر نوشت آمریکا در تلاش است برخی از کشورهای عربی را برای مشارکت در تحرکات نظامی آینده علیه داعش در عراق و سوریه و متحمل شدن هزینه های مالی این جنگ متقاعد و سناریوی جنگ کویت را تکرار کند.

به گزارش «انتخاب»، پایگاه اینترنتی خبرگزاری سمای فلسطین پنجشنبه با اعلام این خبر افزود جنگی که آمریکا علیه داعش برای آن تدارک می بیند شبیه سناریوی جنگ آزادسازی کویت است.

روزنامه المصری الیوم چاپ مصر به نقل از برخی منابع دیپلماتیک نوشت جان کری وزیر خارجه آمریکا که امروز در نشست جده به همراه شماری از وزیران خارجه کشورهای عربی شرکت کرده با وزیران خارجه چند کشور عربی و دبیر کل اتحادیه عرب تماس گرفته است تا آنها را متقاعد کند در نشست روز یکشنبه آینده وزیران امور خارجه عرب در قاهره تصمیمی بگیرند که در آن بر مقابله با شبکه داعش صحه بگذارند و طرف عربی مسئولیت هرگونه مداخله نظامی زمینی و همچنین هزینه های مالی چنین حمله ای را به عهده بگیرد و طرف آمریکایی نیز از طریق حملات هوایی و تشکیل ائتلاف بین المللی در این حمله شرکت کند.

این منابع پیش بینی کردند درباره حمایت نظامی از نیروهای محلی که در سوریه و عراق با داعش می جنگند توافق اولیه صورت خواهد گرفت علاوه بر اینکه حملات هوایی آمریکا ادامه خواهد یافت و اگر نتایج رضایت بخشی به دست نیاید گام بعدی ورود مستقیم اعراب به رویارویی نظامی با نیروهای داعش خواهد بود.

نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب گفت این اتحادیه به کنفرانس جده دعوت نشده است.
وی افزود « اتحادیه عرب با آنچه که کشورها انجام می دهند ارتباطی ندارد اما ما تصمیم به جنگ با تروریسم را در نشست وزیران خارجه عرب به تازگی گرفته ایم و همچنان چگونگی اجرای آن را نیز بررسی می کنیم.»

اشتراک گذاری :
ارسال نظر