بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر : ۱۳۲۷۸۱
ثروتمندان جهان معمولا شهرهای نیویورک و لندن را برای خرید خانه انتخاب می کنند اما سودآورترین بازار مسکن جهان در خاورمیانه واقع شده است.

به گزارش خبرآنلاین، تحقیقی که توسط دو بنگاه معاملات مسکن در آمریکا انجام شده نشان می دهد که طی سال های اخیر بازار مسکن دبی از دیگر بازارهای مسکن در شهرهای مشهور جهان سودآورتر بوده است. در این تحقیق برآورد شده که اگر یک سرمایه گذار در سال ۲۰۱۰ یک میلیون دلار در بخش مسکن شهرهای مختلف جهان سرمایه گذاری کرده بود در سال ۲۰۱۴ ارزش سرمایه آن تا چه حد رشد کرده بود.

طبق این تحقیق اگر فردی در سال ۲۰۱۰ خانه ای یک میلیون دلاری در نیویورک خریده بود اکنون همان خانه ۱.۲۲ میلیون دلار ارزش داشت در حالی که ارزش خانه ای یک میلیون دلاری در لندن اکنون به ۱.۵۴ میلیون دلار رسیده است. به همین ترتیب در شهرهای دیگری مانند میامی آمریکا و هنگ کنگ نیز ارزش خانه ای یک میلیون دلاری از سال ۲۰۱۰ تاکنون به ترتیب به ۱.۲۶ و ۱.۱۶ میلیون دلار رسیده بود. اما در میان تمام شهرهای لوکسی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته اند، بازار مسکن دبی سودده تر بوده است به طوری که ارزش خانه ای یک میلیون دلاری در سال ۲۰۱۰ اکنون به ۱.۶۳ میلیون دلار رسیده است.

بازار مسکن دبی پس از افت شدید ناشی از بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ بار دیگر روندی رو به رشد به خود گرفته که سرمایه گذاری های هنگفت حکومت دبی نیز در آن بی تاثیر نبوده است. برای مثال حکومت دبی قصد دارد با سرمایه گذاری ۳۲میلیارد دلاری، فرودگاه بین المللی آل مکتوم را به پرترددترین فرودگاه جهان تبدیل کند و برآورد شده که در سال ۲۰۲۰ شغل ۳۲۲ هزار نفر به این فرودگاه مربوط باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۷
ایران پس چی عزیزم
خونه 120 تومنی سال 88 ما الان شده 700 تومن