بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳
کد خبر : ۱۳۲۹۳۷
وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه محموله بذر کلزا از فرانسه وارد ایران شده است گفت: نرخ جدید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم را به دولت پیشنهاد کرده ایم که پس از تصویب نهایی در دولت برای اجرا اعلام می شود.

به گزارش  مهر، محمود حجتی بر ضرورت توسعه همکاری های کشاورزی با فرانسه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر محموله بذر کلزا مورد نیاز از فرانسه وارد ایران شده که این بذر در سال زراعی آتی مورد استفاده کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی در دیدار "پاتریشیا آدام" رئیس کمیسیون مجلس ملی فرانسه و هیئت همراه وی اظهارداشت: در پیشبرد اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی افزایش تولید دانه های روغنی به خصوص کلزا در دستور کار قرار دارد که در این زمینه با فرانسه همکاری هایی صورت گرفته تا زمینه تولید بذر کلزا در کشور زودتر فراهم شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه طی سال های گذشته در زمینه تولید بذرهای هیبرید در کشور پیشرفت مطلوبی نداشته ایم، بنابراین در این زمینه نیز با فرانسه همکاری هایی را آغاز کرد ه ایم چرا که این کشور در تولید انواع بذر پیشرفت های خوبی داشته است.

حجتی تاکید کرد: در راستای سفر چند ماه قبل وزیر جهاد کشاورزی ایران و هیئت همراه به فرانسه و ملاقات وزرای کشاورزی دو کشور و بازدید از وضعیت امور دام، شیلات، زراعت و ژنتیک، اتاق های بازرگانی و اتحادیه ها مسائلی در زمینه توسعه همکاری های مشترک کشاورزی بین دو کشور مطرح شد که به دنبال ایجاد زمینه برای انجام کارهای مشترک بین دو کشور هستیم.

وزیر جهاد، کشاورزی ایران را در خاورمیانه غنی برشمرد و گفت: فرانسه در زمینه تحقیقات ژنتیک و آبزی پروری فعالیت های خوبی داشته بنابراین به دنبال گشترش همکاری دامی و شیلاتی با این کشور در بخش های یادشده هستیم.

وی درباره نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم نیز بیان داشت: چندی پیش نرخ جدید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم را به دولت پیشنهاد کرده ایم که پس از تصویب نهایی در دولت برای اجرا اعلام می شود.

حجتی یادآور شد: نرخ خرید تضمینی گندم و سایر محصولات تاکنون باید اعلام شده بود، به هر حال برای حمایت از تولیدکنندگان بزودی نرخ تضمینی گندم نهایی و اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر