بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر : ۱۳۲۹۷۴
بی بی سی گزارش داد: نیروهای آمریکا از آسمان و نیروهای ایران بر روی زمین به گروه تروریستی داعش حمله می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، حملات هوایی آمریکا به نیروهای داعش موجب تضعیف این گروه شده و جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز نسبت به تشکیل ائتلافی گسترده علیه این گروه تروریستی ابراز اطمینان کرده است.

بی بی سی در ادامه مدعی شد: ایران به منظور نابودی داعش، تسلیحات و نیرو به عراق فرستاده است.

یک افسر ارتش عراق ادعا کرد: نیروهای ایران که تعداد آن ها زیادی است در کنار نیروهای کرد و شیعه با داعش مقابله می کنند.

وی افزود: ایرانی ها محل حمله را مشخص کرده و سپس به صورت هماهنگ به آن منطقه هجوم می برند.

در ادامه این گزارش آمده است: امریکا چاره ای ندارد، به همین دلی از همکاری و اتحاد غیرمستقیم با ایران استقبال می کند. 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
یک ایرانی عاشق ایران
Netherlands
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
بی بی سی خیلی غلت کرد ما خودمان تصمیم میگیریم که چکار کنیم.فعلا که آمریکا داعش رو با امضای پیمان نامه در جده انداخت به جون اعراب.خوشم میاد ترکیه هم دست آمریکاییها رو خواند و جلسه را بدون امضا پیمان نامه ترک کرد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
همه اینها برای بالا نگهداشتن قیمت انرژی هست، منطقه خاورمیانه که ناامن باشه انرژی بالا خواهد ماند، مخصوصا با شرایط حال که اقتصاد های نوظهور در رقابت هستند و مزیت های برتری دارند، اینها با داشتن تکنولوژی برتر در صورت بالا بودن قیمت انرژِی اربابی خودشون را تضمین می کنند.

داعش هم باخورد همین روند هست، این منطقه حالا حالا آبستن حوادث زیادی هست که شاید بعد از نسل ما هم ادامه پیدا کنه.
فرجام 538
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
یک ایرانی عاشق ایران " عزیز سلام . دولت جدید ترکیه مایل نیست از همین اول کار با مردمش درگیرشود و اگر با شرکت ائتلاف کذایی مخالفت می کند ، صرفا ظاهر سازی است . کیست که نداند دولت ترکیه از سه سال قبل که بحران سوریه شروع شد ، از هیچ کمکی به گروههای تروریستی مضایقه نکرد . از پول و اسلحه تا حمایت هوایی و آتش توپخانه و تاسیس اردوگاههای آموزشی برای جذب و آموزش تروریستها . حتی مواد شیمیایی در اختیار تروریستها قرار دادند تا دولت بدبخت سوریه را متهم به استفاده از آنها کنند . اصلا نیازی نیست که دولت ترکیه در ائتلاف شرکت کند چون اینها درست وسط ماجرا هستند . واما هدفهای آمریکا از ایجاد ائتلاف : (1) وخیم تر ساختن بحران سوریه باهدف حداکثر تلاش برای سرنگونی دولت سوریه (2) ایجاد فشار بیشتر بر روسیه ( بعنوان حامی دولت سوریه ) ، به جبران تحرکات روسیه در اوکراین (3) از بین بردن حرمت عراق و سوریه ، مشابه آنچه که در افغانستان و پاکستان شاهد آنیم . یعنی اینکه هواپیماهای امریکایی هروقت دلشان خواست مناطقی را در این دوکشور بمباران می کنند و هم اکنون کشورهای افغانستان و پاکستان هیچ اعتباری بعنوان تمامیت ارضی ندارند.(4) گروه داعش تاریخ مصرفش به پایان رسیده و آمریکا قصد دارد بروبچه های ! آن را جمع کند و گروه جدیدی را جایگزین آنها کند . ظاهرا نام گروه جدید خراسان !!!!! است . (5) کمکهای ایران به سوریه و عراق باعث محبوبیت مضاعف ایران در جهان اسلام و عرب شده و آمریکا قصد دارد این برنامه را بهم بزند و مانع نزدیکی بیشتر ایران به مردم عراق و سوریه شود .(6) یکی از کارکردهای داعش ، ایجاد زمینه سیاسی / اجتماعی برای استقلال کردستان عراق بود . دخالتهای مستقیم آمریکا در منطقه امکان کلید خوردن این برنامه را فراهم می کند .