{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت حمل و نقل پتروشیمی بعداز ظهر روز یکشنبه 12/3/87 در سالن آمفی تئاتر شرکت نفت با حضور بیش از 95 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت برگزار شد . گفتنی است میزان سود پرداختی به ازای هر سهم 1350 ریال محقق گردید.

"> حمل ونقل پتروشیمی افق روشن خود را در مجمع ترسیم کرد

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۷

{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت حمل و نقل پتروشیمی بعداز ظهر روز یکشنبه 12/3/87 در سالن آمفی تئاتر شرکت نفت با حضور بیش از 95 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت برگزار شد . گفتنی است میزان سود پرداختی به ازای هر سهم 1350 ریال محقق گردید.

کد خبر : ۱۳۳۳۲

حمل ونقل پتروشیمی افق روشن خود را در مجمع ترسیم کرد

{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت حمل و نقل پتروشیمی بعداز ظهر روز یکشنبه 12/3/87 در سالن آمفی تئاتر شرکت نفت با حضور بیش از 95 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت برگزار شد . گفتنی است میزان سود پرداختی به ازای هر سهم 1350 ریال محقق گردید.

بنابر گزارش خبرنگار بورس نیوز-این مجمع در حالی برگزار شد که ریاست آن را آقای خیري زاده بر عهده داشت و آقای خالدی به نمایندگی از سرمایه گذاری سهام عدالت و سرکارخانم شهریاری به نمایندگی از سرمایه گذاری توسعه ملی به عنوان ناظرین مجمع و آقایان رحمتی دبير جلسه و روندی مدیرعامل شرکت حمل و نقل پتروشیمی در هیات رییسه حضور یافتند.

در ادامه جلسه روندی مدیرعامل شرکت حمل و نقل پتروشیمی به قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره در سال مالی 1386 پرداخت و اهم فعالیت ها و اقدامات بنیادی انجام گرفته درسال 1386 که بر عملکرد و میزان رشد و شکوفایی شرکت از جهات مختلف در سنوات آتی اثر بسزایی خواهد داشت را اینگونه بیان کرد :

1-اقدامات و پیگیری های مستمر با سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) منجر به خرید یک قطعه زمین با موقعیت ویژه از جمله همجواری با خط ریل فرعی راه آهن درکنار محوطه انبارهای عمومی منطقه واقع در سایت دو و با چشم انداز روشنی از باب سودآوری مطلوب و حضور فعال در منطقه برای ارائه خدمات به مجتمع های پتروشیمی و سایر مشتریان به مساحت بالغ بر 12600 متر مربع به ارزش 12351 میلیون ریال با اخذ تسهیلات با باز پرداخت اقساطی ( 3/19 درصد نقد و الباقی در 35 قسط ) با هدف ایجاد فضاهای مناسب اداری و انبار محمولات مشتریان و نگهداری تجهیزات شرکت گردیده است .

2- با توجه به توسعه روز افزون فعالیتهای اقتصادی در منطقه عسلویه و آغاز بهره برداری از طرحها و مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه و لزوم حضوری پر رنگ و کسب سهم عملیات لجستیک از بازارهای جدید علیرغم کمبود زمینهای قابل بهره برداری اقدامات و پیگیری های مستمر منجر به خرید یک قطعه زمین مناسب از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ( عسلویه ) به متراژ تقریبی 000/20 متر مربع به ارزش 3400 میلیون ریال با اخذ تسهیلات خرید اقساطی (30 درصد نقد و مابقی بصورت اقساط مساوی ) با هدف تاسیس پایانه حمل و نقل و ساخت انبار و تاسیسات اداری گردیده است .

3- به منظور نو سازی ناوگان حمل و کاهش هزینه های تعمیرات با فروش 17 دستگاه کشنده و 48 دستگاه تانکر و کفی موجود که از زمان تاسیس شرکت خریداری گردیده بود اقدام به پیش خرید 20 دستگاه کشنده و لوو FH به ارزش تقریبی هر دستگاه یک میلیارد و 180 میلیون ریال از شرکت سایپا دیزل گردیده است که مبلغ 6 میلیارد ریال بصورت پیش پرداخت مطابق قرارداد پرداخت و جهت تامین بخشی از مبلغ باقیمانده از طریق منابع وام طرحهای زود بازده وزارت راه و ترابری اقدام و با ارائه گزارش توجیهی مطلوب ، و با کسب موافقت وزارت راه و ترابری اقدامات بعدی در خصوص معرفی به بانک ملت برای پرداخت تسهیلات صورت پذیرفته که پیگیریهای لازم بعدی در حال انجام می باشد.

4- با توجه به اینکه تانکرهای شرکت قابلیت استفاده با کشنده های تک محور را نداشتند لذا بمنظور امکان استفاده از کشنده های نسل جدید ، اقدامات لازم جهت خرید و ساخت 20 دستگاه تانکر کربن استیل 3 محور با نظارت بازرسان فنی معرفی شده از طرف شرکت برای کنترل ویژگی های آن در حین ساخت معمول و با پرداخت بخشی از مبلغ قرارداد ساخت آن آغاز گردیده است . اجرای این امر علاوه بر افزایش توان عملیاتی شرکت بدلیل کاهش وزن تانکر، امکان جذب رانندگان انفرادی بیشتری را فراهم مینماید.

5- طرح سامانه پیام کوتاه شرکت که مورد استقبال رسانه ها نیز قرار گرفت با هدف ارسال پیامهای تبلیغاتی برای جذب مشتریان جدید ، تحت کنترل داشتن ناوگان حمل درمسیر جاده ها ، کاهش هزینه های تلفن و نمابر و همچنین اطلاع رسانی دقیق ، سریع و مطمئن که یکی از محورهای مشتری مداری تلقی گردیده و موجب خواهد شد که مشتریان بدون نیاز به تماس با دفاتر و نمایندگیهای شرکت از چگونگی آخرین وضعیت حمل محمولات خود مطلع و یا به عبارتی درتمام لحظات در کنار شرکت و یا محمولات خود می باشند در ایام دهه مبارک فجر راه اندازی و مورد استفاده قرار گرفته است .

6- بمنظور تحقق رویکرد ( دولت الکترونیک ) و با هدف اطلاع رسانی بموقع به صاحبان کالا از آخرین وضعیت گردش و موجودی محصولات آنان در انبارها ، در اولین گام ، اطلاعات مورد نیاز مشتریان بر روی وب سایت شرکت حمل و نقل پتروشیمی قرار گرفته و با اختصاص و اعلام کدهای اختصاصی ورود به سیستم ، همزمان با اطلاع رسانی روزانه ، در حفظ اطلاعات مربوط به هر یک از صاحبان کالا نیز اقدام گردید . این فرآیند با بر قراری ارتباط مناطق مختلف با شبکه داخلی سازمان تکمیل و در سال 1386با ثبت اسناد انبار در سیستم جامع شرکت حمل و نقل پتروشیمی به روز گردید. از مزایای این طرح اطلاع مشتریان و صاحبان کالا از آخرین وضعیت محصولات مجتمع های پتروشیمی در مقاطع ، دریافت ، انباشت و تحویل درمناطق مختلف می باشد .

1- تاریخچه فعالیت شرکت :

1-1- کلیات

شرکت حمل و نقل جاده ای داخلی بازرگانی پتروشیمی ( سهامی خاص ) درتاریخ 28/10/1370 به صورت سهامی خاص تاسیس و طی شماره 89342 دراداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید ، و درتاریخ 25/04/1371 فعالیت خود را آغاز نموده است . بموجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 12/10/1378 نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردیده و اساسنامه جدید ، مشتمل بر 74 ماده و 16 تبصره در تاریخ 29/10/81 مورد تایید مجمع عمومی فوق العاده قرار گرفت و به استناد صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 21/3/1382 نام شرکت به شرکت حمل و نقل پتروشیمی ( سهامی عام ) تغییر یافت . سازمان بورس در تاریخ 6/5/1382 شرکت را در فهرست نرخ ، ( تالار فرعی ) قرار داده و سهام آن از تاریخ 17/12/1382 معامله گردید با توجه به اینکه 51 درصد آن متعلق به بازرگانی پتروشیمی ایران است ، شرکت عملاً دولتی تلقی می شود .

2-1- موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 25 اساسنامه :

{mosimage}فعالیت اصلی شرکت که به موجب صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 13/4/1380 اصلاح گردیده عبارتست از : انجام امور عملیات حمل و نقل زمینی داخلی و کلیه امور انبارداری و گمرکی مربوط به آنان از قبیل ترخیص ، بارگیری و تخلیه محصولاتی که متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکتهای فرعی و وابسته به آن بوده و از مبادی ورودی به مجتمع ها ، کارخانجات ، پروژه ها ، انبارهای شرکت و یا از واحدهای تولید به نقاط مصرف و جابجائی های داخلی بر اساس اعلام نیاز واحدها و یا برنامه ریزی انجام شده و کلیه نقاط کشور منتقل می شوند .

2- گستره فعالیت

دراین بخش گستره فعالیت شرکت شامل خدمات ،بازار و حوزه جغرافیایی آن معرفی میگردد:

1-2- خدمات

خدمات شرکت حمل و نقل پتروشیمی ، لجستیک می باشد و توانایی انجام کلیه خدمات مورد نیاز شرکتهای تولیدی وابسته به صنایع پتروشیمی و سایر شرکتهای تولیدی را به شرح ذیل دارا است :

حمل و نقل : شرکت با توجه به امکانات بالقوه و بالفعل خود آمادگی حمل کلیه محصولات شرکتهای هم گروه ، وابسته به وزارت نفت و سایر شرکتهای تولیدی در بخش های جامدات ، مایعات و گازها را از تمامی نقاط تولید به تمامی مکانهای مصرف داخلی را دارد .

ترخیص : با توجه به نیروهای کارآمد فعال ، خدمات رسانی به متقاضیان درامور صادرات محصولات تولیدی و واردات کالا ، امکان پذیر بوده و در حال حاضر نیز این امور انجام می پذیرند.

نگهداری و انبارداری : کلیه عملیات تخلیه ، بارگیری ، ثبت کاردکس های موجود ، سرویسهای اطلاع رسانی در محدوده گمرکات و سایر نقاط برای تمامی محصولات تولیدی مجتمع های پتروشیمی و سایر شرکتها به منظور جلب رضایت متقاضیان به انجام می رسد .

2-2- حوزه جغرافیایی خدمات رسانی

شرکت با اخذ مجوزات لازم از وزارت راه و ترابری مجاز به ایجاد نمایندگی و با صدور بارنامه حمل محمولات خطرناک در محدوده جغرافیائی کشور جمهوری اسلامی ایران بوده و در کلیه گمرکات کشور مجاز به انجام امور گمرکی می باشد و درحال حاضر در 8 شهر اراک ، اصفهان ، شیراز ، بندر امام خمینی (ره) ، ماهشهر ،بندرعباس ، تبریز،و نکا دارای دفاتر و نمایندگی می باشد و همچنین در شهرهای بجنورد ، سرخس ،منطقه عسلویه و هر یک از مناطقی که نیاز مجتمع های پتروشیمی و صنایع وابسته باشد ، اقدام به ارائه خدمات می نماید .

هیات مدیره شرکت :

شرکت پتروشیمی تندگویان

داریوش روندی

شرکت پتروشیمی مارون

شرکت بازرگانی پتروشیمی

شرکت پتروشیمی بازرگانی بین الملل

{mosimage}

{mosimage}

اشتراک گذاری :
ارسال نظر