{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه سیمان فارس صبح روز یکشنبه با حضور بیش از 19/99 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی در محل شرکت برگزار شد . شرکت سیمان فارس مبلغ 1300 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم نمود.

"> سهامداران سیمان فارس 1300 ریال سود دریافت کردند

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۶

{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه سیمان فارس صبح روز یکشنبه با حضور بیش از 19/99 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی در محل شرکت برگزار شد . شرکت سیمان فارس مبلغ 1300 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم نمود.

کد خبر : ۱۳۳۵۹

سهامداران سیمان فارس 1300 ریال سود دریافت کردند

مجمع عمومی عادی سالیانه سیمان فارس صبح روز یکشنبه با حضور بیش از 19/99 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی در محل شرکت برگزار شد . شرکت سیمان فارس مبلغ 1300 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم نمود.

بنابر گزارش بورس نیوز – ریاست مجمع بر عهده آقای طاهری بود و آقایان توکل و گودرزي ناظرین مجمع و آقای خوش كلام منشی جلسه و آقای فخری زاده به عنوان مدیرعامل در جلسه حضور یافتند.

در ادامه جلسه فخری زاده مدیرعامل شرکت سیمان فارس به ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره درسال مالی 1386 پرداخت و اذعان داشت : در سال 1386 با تعدیل بیش از 36 نفر از نیروهای بالای 25 سال اولین گام با مدیریت جدید جهت بهبود ساختار عملکرد برداشته شد.

فخری زاده افزود : در سال 1386 علی رغم توقف 60روزه تولید ( جهت انجام تعمیرات اساسی کوره شماره 1 ) تولید کلینکر و سیمان به ترتیب 93 و 95 درصد نسبت به ظرفیت عملی شرکت محقق گردیده است. وی در خصوص EPS سال 1386 عنوان کرد : این شرکت توانسته EPS 1386 را تا 7 درصد میزان پیش بینی شده افزایش بخشد.

تاریخچه :

شرکت سیمان فارس در سال 1329 تاسیس و فعالیت خود را با احداث کارخانه سیمان فارس در زمینی به مساحت 140 هکتار در ابتدای جاده شیراز – بوشهر و با ظرفیت تولید 200 تن سیمان در روز آغاز کرد . این کارخانه در سال 1334 رسماً مورد بهره برداری قرار گرفت و در زمان خود دومین کارخانه سیمان درکشور بود و در این کارخانه برای نخستین بار در کشور از روش کوره دوار و روش خشک برای تولید کلینکر استفاده گردید .

بنابر گزارش بورس نیوز در سال 1345 دومین خط تولید با ظرفیت 300 تن در روز و در سال 1346 سومین خط تولید با ظرفیت 500 تن سیمان در روز آغاز به کار کرد و با اهداف تولید هرچه بیشتر طی سالهای 54 تا 56 دو کوره 1250 تنی ساخت کشور آلمان به این مجموعه اضافه گردید و تولید کارخانه به حدود 3000 تن سیمان در روز رسید .

بخشی از پروژه های شرکت سیمان فارس

1.نصب فیلتر جدید کوره هزار تنی دوم :

در خصوص نصب فیلتر جدید کوره هزار تنی دوم آخرین تکنولوژی فیلتراسیون در صنعت به کار گرفته شده است . در واقع با نصب این فیلتر تلاش برای به حداقل رساندن آلودگی جهت رعایت استاندارد جهانی محیط زیست ، بالا بردن راندمان تولید و بازیافت گردوغبار عبور نموده از فیلتر صورت می گیرد.

2.بهینه سازی بارگیرخانه سیمان :

همچنین بهینه سازی بارگیرخانه در جهت جلوگیری از ایجاد گردوغبار و رعایت مسائل زیست محیطی تسریع در امر بارگیری با توجه به دقت بالای سیستم و همچنین پایین آمدن هزینه های نگهداری و تعمیرات تجهیزات از دیگر پروژه های در دست اجرا می باشد.

3.نصب آسیای جدید سیمان 92 تنی :

نصب این آسیای جدید باعث اجتناب از هزینه های بالای نگهداری و تعمیرات شده ، همچنین مصرف انرژی به ازای تولید هر تن سیمان را کاهش و راندمان تولید را افزاش می بخشد .

4.محوطه سازی و ایجاد فضای سبز

5.بهینه سازی واحد تصفیه آب

6.جابجایی واحد تعمیرات اساسی

7.احداث ساختمان مرکزی تولید ، فنی و آزمایشگاه

فعالیت عملیاتی :

فعالیت های عملیاتی انجام شده طی دوره مورد گزارش به شرح ذیل می باشد :

دستیابی به سود مورد انتظار با 7 درصد افزایش به مبلغ 89404 میلیون ریال علیرغم عدم تحقق افزایش نرخ فروش محصول در سال مالی.

حفظ نسبت های تولید کلینکر و سیمان نسبت به ظرفیت عملی طی دوره به ترتیب به میزان 93 درصد کلینکر و 95 درصد سیمان با درنظر گرفتن توقف کوره شماره یک به مدت 41 روز جهت تعمیرات اساسی خنک کن حداقل موجود کلینکر.

پرداخت مبلغ 23 میلیارد ریال بابت مالیات عملکرد تا تاریخ انتشار گزارش.

تسویه مطالبات سود سهام سال مالی 85-84 سهامداران به مبلغ 33 میلیارد ریال تا تاریخ انتشار گزارش.

انجام تعمیرات اساسی خنک کن کوره شماره یک توسط پرسنل شرکت به مدت 40 روز جهت از بین بردن توقفات مکرر کوره به علت فرسوده بودن خنک کن کوره شماره یک.

استفاده از ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات نوسازی و تسهیل صنایع کشور و همچنین اجرای طرح بازنشتگی پیش از موعد مقرر جهت تعداد 38 نفر از پرسنل شرکت و ادامه طرح درسال آینده جهت 65 نفر باقی مانده.

فعالیت تامین مالی :

طی سال مورد گزارش ، شرکت نسبت به اخذ دوفقره وام "سلف" و " فروش اقساطی "جمعاً به مبلغ 18 میلیارد ریال با سود 14 درصد از بانک رفاه کارگران و تجارت جهت تامین مالی تعهدات شرکت و همچنین نسبت به بازپرداخت اصل و فرع تسهیلات بانکی دریافتی به مبلغ 53 میلیارد ریال اقدام نموده است.

نسبت های سرمایه گذاری :

نسبت های سرمایه گذاری بیانگر قدرت جوابگویی شرکت نسبت به کل تعهدات خود می باشد . با در نظرگرفتن نسبت های مذکوردر صورت عدم تقسیم سود به میزان 90 درصد شاهد مشارکت هر چه بیشتر سهامداران در راستای اصلاح ساختار مالی شرکت خواهیم بود .

نسبت های سودآوری :

یکی از عوامل مهم سلامت مالی و کارایی شرکت ، توانایی در حفظ روند سودآوری می باشد . با در نظر گرفتن نسبت های سودآوری درسال مالی 1386 در مقایسه با دوره قبل شاهد کاهش حاشیه سود خالص به میزان 9 درصد و کاهش حاشیه سود عملیاتی به میزان 7 درصد می باشیم که عمدتاً به دلیل ثابت نگه داشتن نرخ فروش سیمان و افزایش هزینه های شرکت می باشد .

خط مشي كيفيت و زيست محيطي :

1. بهینه سازی و ارتقاء ویژگی های کیفی محصولات شرکت

2. ارتقا و توسعه خدمات به مشتریان سازمان

3. پیشگیری و کاهش آلودگی های مختلف زیست محیطی فراتر از سود تعیین شده و آیین نامه و استاندارد وضع شده توسط سازمان محیط زیست کشور و مصرف بهینه منابع

4. نظام یکپارچه مدیریت کیفیت و زیست محیطی شرکت مطابق با استاندارد ( 2000-ISO 9001، 1996-14001 ISO ) طرح ریزی و به اجرا درآمده است و همواره تلاش می شود تا به مدد راهکارهای زیر اهداف فوق تامین گردند.

الف- اهتمام به اصل بهبود سیستم منابع انسانی ، فرآیندها و فعالیت های سازمانی

ب- شناسایی نیازمندیهای ایمنی و زیست محیطی و تامین منابع لازم جهت مرتفع نمودن آنها

ج- انجام اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه در تمامی امور جاری

د- بهینه کردن مصرف مواد و انرژی

ه- تعهد به رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی

{mosimage}

{mosimage}

اشتراک گذاری :
ارسال نظر