بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۹
سعید زیباکلام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

ائتلاف ضد داعش بهانه‌ای برای حضور مجدد آمریکایی‌ها در عراق

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: حضور نظامی در عراق به بهانه مبارزه با داعش زمينه‌ای خواهد بود براي تضعيف دولت مردمی كه سركار آمده است.
کد خبر : ۱۳۳۸۲۴
"سعيد زيبا‌‌‌كلام" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه غرب ائتلاف  ضد داعش را به زعم خود براي مبارزه با تروریست ايجاد كرده، اظهارداشت:  این ائتلاف بهانه‌ای برای آمريكا است تا بار دیگر وارد عرصه سياسي و نظامي خاورميانه به ويژه عراق و سوريه شوند و نقش خود را در منطقه پررنگ کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: جريان تروريستي مزدوري به نام"داعش" که آمريكا با كمك انگليس و سرمايه‌گذاري مالي كشورهايي همچون عربستان، قطر، امارت و کمك تعليماتي- اطلاعاتي رژیم صهیونیستی تولد یافته، قرار بود در خدمت غرب و آمريكا عمل كنند، اما در عمل توانست توفيقاتي پيدا کند و طعم شیرین قدرت زير دندان داعش مزه كرد و به جاي اينكه در چارچوب برنامه‌ريزي راهبردي آمريكا و هم‌پيمانانش گام بردارد به اعمال افسارگسيخته و خودسرانه دست زده است.

زیباکلام با بیان اینکه غرب خواهان به کنترل در آوردن مجدد داعش است، تاکید کرد: آمریکا در اصل قصد کنترل داعش در راستای منافع خود را دارد نه مبارزه با تروریسم و لذا هرگز باور نداریم آمريكا در سوریه عليه داعش وارد ميدان شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه داعش در سوریه به لحاظ اطلاعاتي تغذيه مناسبي مي‌شود، گفت: داعش در سوريه تقويت و حمايت خواهد شد و در این صورت عراق نیز مورد كنترل قرار خواهد گرفت.  

زیباکلام با بیان اینکه آمريكايی‌ها خواهان هدف گرفتن كردستان عراق هستند، اظهار داشت: آنها می‌خواهند به بهانه ائتلاف مبارزه با داعش شرايطي فراهم کنند تا آب به آسیاب اختلافات کردستان بریزند و چنانچه فضای مناسبی ايجاد شود، تمامیت ارضی عراق را برهم زده و موجبات استقلال كردستان عراق را فراهم کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به شعارهای آمريكا مبنی بر ايجاد دموكراسی در ساير كشورها، تصریح کرد: این امر اصلا قرابتی با حقيقت نداشته و آمريكا هر کشوری را که مردمش با رأی و انتخابات به استقلال رسیده‌اند در هر کجای دنیا که باشد به طرق مختلف دچار مشکل کرده و برای آنان دردسر درست می‌کند حال این دردسر تحریم باشد، کودتا باشد یا مسائل دیگر.

زیباکلام در پایان با بیان اینکه حضور نظامی در عراق به بهانه مبارزه با داعش زمينه‌ای خواهد بود برای تضعيف دولت مردمی كه سركار آمده است،خاطر نشان کرد: آمريكا با به راه انداختن ائتلافی عليه داعش به دنبال برگشت به خاورميانه است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر