بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
متأسفانه گاهی در کدال شاهد اشتباهاتی هستیم که در این مورد نیز اتفاق افتاده است. در خلاصه تصمیمات مجمع شرکت پتروشیمی ممسنی ، سود تقسیمی 20 ریال آمده که درست همین است ، اما در شرح تصمیمات 98 ریال آمده که اشتباه است.
کد خبر : ۱۳۳۹۵۸

سوال یکی از سهامداران در خصوص پرداخت سود سهام پتروشیمی ممسنی در ذیل آمده است:

پرسش:

با سلام بنده از سهامداران جزء پتروشیمی ممسنی هستم. ما تو پذیره نویسی سهام این پتروشیمی را گرفتیم.متعهد شده بودند سال 94 افتتاع کنند.که متاسفانه پس از گذشت 7 سال هیچ پیشرفت قابل قبولی نداشتند.

 در تاریخ 92/8/26 مجمع عمومی برگزار نمودند که سود نقدی هر سهم را 98 ریال اعلام نمودند که مستندات در سایت کدال و tsetmc موجود است ولی متاسفانه تنها 20 ریال به عنوان سود پرداخت نمودند و وقتی پیگیری نمودیم.جواب قانع کننده ای نداشتند و گفتن سایت کدال و tsetmc اشتباه کردند سود نقدی هر سهم را بجای 20 ریال 98 ریال گذاشته اند.در صورتی که گزارش مجمع در سایت کدال خلاف این را ثابت میکند.

خواهشمندم این مورد را رسیدگی کنید و حق ما سهامداران خرد را از این شرکت بگیرید.


پاسخ دادستان بورس:

تعهد شرکت و مدیران بر افتتاح و راه اندازی مجموعه تا سال 94 تعهدی معتبر و قانونی بوده است و این باعث شده که اشخاصی همچون شما با این دید و برنامه ریزی که شرکت نهایتا تا سال 94 به بهره برداری و سپس سودآوری میرسد به خرید سهام این شرکت روی آورند. اما باید دید چه دلیلی باعث شده که این تعهد تا امروز به نتیجه نرسد؟ آیا این تأخیر مستبد به عمل شرکت و مدیران آن بوده است؟ یا دلیلی خارج از اختیار باعث این وضعیت شده است؟

در گزارشی که شرکت دراین زمینه منتشر کرده است عدم پیشرفت پروژه بدلیل عدم تأمین منابع مالی مورد نیاز شرکت بوده است. حال باید دید عدم تأمین منابع مالی به چه دلیل بوده است؟ اگر بدلیل قصور شرکت در پیگیری جهت تهیه منابع مالی بوده است مدیران بصورت تضامنی مسئول بوده و باید پاسخگوی ضرر و زیان سهامداران باشند.

 اما اگر علیرغم تلاش شرکت و مدیران منابع مالی فراهم نشده است کسی پاسخگو نیست. مثلا اگر قرار بوده از صندوق توسعه ملی منابعی تزریق شود اما نشده ، یا بانک قرار بوده تسهیلاتی بدهد اما نداده ، در این حالت مسئولیتی متوجه مدیران نیست.

 لطفا پس از تکمیل ادله و اطلاعاتتان به وکیل خود مراجعه نمایید چراکه ممکن است پس از صرف هزینه و وقت بسیار دعوای شما به نتیجه مطلوب نرسد.

اما در مورد بخش دیگر سئوال شما که مربوط به سود نقدی است، مستند شما برای این مسأله باید صورتجلسه مجمع باشد.  متأسفانه گاهی در کدال شاهد اشتباهاتی هستیم که در این مورد نیز اتفاق افتاده است. در خلاصه تصمیمات مجمع شرکت پتروشیمی ممسنی ، سود تقسیمی 20 ریال آمده که درست همین است ، اما در شرح تصمیمات 98 ریال آمده که اشتباه است.

 جالب آنکه شرکت با احتساب سود مانده از مجمع دو سال قبل ، این مقدار سود نداشته که در مجمع سال گذشته (مجمع اخیر) تقسیم کند!

مجتبی عرفاتی - وکیل دادگستری

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
دو نکته رو خدمت بینندگان عزیز عرض میکنم: 1 فرم تصمیمات مجمع جزو فرم هایی هست که شرکت به طور مستقیم منتشر می کنه و اگر اشتباهی انجام بده مسئولیتش مستقیما با مدیرعامل شرکت هست که امضای دیجیتال داره.
نکته دوم در خصوص سود نقدی هست که جناب دادستان گفته بودن : "جالب آنکه شرکت با احتساب سود مانده از مجمع دو سال قبل ، این مقدار سود نداشته که در مجمع سال گذشته (مجمع اخیر) تقسیم کند!" در این رابطه باید عرض کنم که موجودی نقد با سود حسابداری فرق داره. شرکت ممکن هستش در یک برهه تمام پولش رو بده کالا بخره و این کالا رو تا 8 ماه بعد بفروشه و سود خوبی هم بکنه و سود سهامش رو هم بده. در این رابطه هم شرکت مطابق ماده 240 سود موهوم تقسیم نکرده.
مهدی
UNITED STATES
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
تجهیزاتی ها مثل لبوتان رو دیدین چه رشدی می کنند . نگفتم الان وقت تجهیزاتی هاست و تعدیل خوبی در راه دارند .

حالا بعضی ها نمیدونم چرا میرن اینجور سهم های دردسرساز مثل ممسنی رو میخرن ؟
سعید
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
لبوتان فعلا جای رشد داره 76 درصد افزایش فروش در سه ماهه تابستان داشته که در گزارش شش ماهه باعث تعدیل خیلی خوبی میشه .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
بورس نیوز متشکر
بعد از این خبر شما کدال اشتباهش را اصلاح کرد!