بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
در نخستين شماره هفته‌نامه خود (یالثارات)مي‌نويسد كه از 5 پايگاه با 5 هزار نيرو مي‌آيد. اين يعني لااقل در حرف كوتاه نمي‌آييم و حالا بگذاريد ببينيم در عمل چه مي‌شود. «با پنج هزار نفر به خيابان مي‌آييم» تا دو روز پيش اعلام مي‌شد كه انصار حزب‌ا... در نظر دارد 4 هزار نيرو را جهت امر به معروف و نهي از منكر به خيابان بياورد و ديروز نشريه يالثارات كه منتسب به همين جريان است هزار نفر به تعداد آنها اضافه كرد.
کد خبر : ۱۳۴۰۸۹
به گزارش پارسینه به نقل از آرمان، انصار حزب‌ا... اهل تجديدنظر نيست يا حداقل در گفتار اينگونه نيست. مي‌گويند در تصميم خود براي حضوردر خيابان براي امر به معروف و نهي از منكر با 4 هزار نيرو تجديدنظر كرده اما در نخستين شماره هفته‌نامه خود (یالثارات)مي‌نويسد كه از 5 پايگاه با 5 هزار نيرو مي‌آيد. اين يعني لااقل در حرف كوتاه نمي‌آييم و حالا بگذاريد ببينيم در عمل چه مي‌شود. «با پنج هزار نفر به خيابان مي‌آييم» تا دو روز پيش اعلام مي‌شد كه انصار حزب‌ا... در نظر دارد 4 هزار نيرو را جهت امر به معروف و نهي از منكر به خيابان بياورد و ديروز نشريه يالثارات كه منتسب به همين جريان است هزار نفر به تعداد آنها اضافه كرد. شايد براي درك اين موضوع بايد به آنچه درباره گشت هاي انصار حزب‌ا... از ابتدا تا روز سه شنبه كه معاون اجتماعي نيروي انتظامي از تجديد نظر انصار حزب‌ا... بر فعاليت گشت‌هاي خود در سطح شهرجهت امر به معروف و نهي از منكر خبر داد و گفت: «اين نيرو از قالب‌ها و ظرفيت‌هاي رسمي موجود استفاده خواهد كرد. » جالب اينجاست كه يالثارات واكنش‌ها پس از انتشار اظهارات محمد سعید منتظر المهدي را اينگونه به نفع خود تفسير كرد: « امكان برداشت موسع از سخنان معاون اجتماعي نيروي انتظامي، مبناي ايجاد شانتاژ جديدي از سوي رسانه‌هاي معلوم الحالي شد كه با استفاده از اين بستر قصد ايجاد تقابل بين انصار و دستگاه‌هاي انتظامي و دولتي را داشتند. » و در تشريح اين جلسه نوشت كه « شنبه روز ۲۹ شهريور ماه، پيرو هماهنگي‌هاي انجام يافته با فرماندهي كل ناجا، براي انجام تدابير تكميلي در راستاي آغاز هرچه با قوت‌تر كار امر به معروف و نهي از منكر ميداني از سوي انصار حزب‌ا...، جلسه‌اي با حضور فرمانده پليس امنيت كشور و عبدالحميد محتشم دبيركل انصار حزب‌ا... برگزار شد. نتيجه اين جلسه، برگزاري نشست كامل‌تري در ستاد كل نيروهاي مسلح در صبح روز دوشنبه ۳۱ شهريور ماه بود. اين جلسه با حضور همه دست اندركاران مرتبط در بسيج، نيروي انتظامي و ستاد احيای امربه معروف و نهي از منكر و البته دبيركل انصار حزب‌ا... برگزار شد. نتيجه نهايي اين گردهمايي اتخاذ تصميمات تكميلي براي قوام كار و همچنين تقسيم وظيفه با ساير نهادها نظير ستاد احياء بود تا روند تكميل و اجراي طرح هرچه سريع‌تر انجام پذيرد. » آنچه نشريه يالثارات عنوان كرده با اظهارات فرمانده نيروي انتظامي تطابق ندارد چون سردار احمدي مقدم گفت: « اينكه آنها داوطلب شده‌اند، كافي نيست و بايد از مسيرهاي قانوني، ستاد امر به معروف و نهي از منكر، بسيج و نيروي انتظامي اقدام و به عنوان پليس افتخاري و سازماني «مردم نهاد» به ثبت رسيده و كار گروهي انجام دهند. احمدي مقدم خاطرنشان كرد: امر به معروف و نهي از منكر، وظيفه همگاني است و ناجا نيز خود را موظف مي‌داند از آمران به معروف و ناهيان از منكر حمايت كند. » بطور قطع نمي‌توان در آنچه از سوي فرمانده نيروي انتظامي بيان شد ترديد داشت و بايد احتمال ديگري داد كه آن هم تجدیدنظر انصار حزب‌ا... از توافق با نيروي انتظامي است. در اينجا بايد به گفته حسام الدين آشنا مشاور فرهنگی رئيس‌جمهور اشاره داشت كه در واكنش به تصميم انصار حزب‌ا... براي راه‌اندازي گشت‌هاي موتوري گفت: «دوران تركتازي‌هاي دهه ۷۰ به پايان رسيده است». شايد آنچه آشنا گفت سبب شد تا اين نيروها به يادآوري گذشته بپردازند و برايشان جالب نباشد كه در دهه 90 تجديدنظر را بپذيرند. آنها لااقل در حرف نمي‌خواهند بر خلاف دهه 70 عمل كنند و بايد منتظر ماند كه در عمل چه خواهند كرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناصر
Netherlands
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
بيان تورم و فساد و گرسنگي مردم رو درست كنند نه اينكه همه فكر و ذكر ها شده امر به معروف
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
ای برادر انصار شاید شما دهه 60 را ندیده باشید نتیجه تراشیدن سرها و پرخاش در حضور خانواده ها نتیجه اش شد فرزندان همان ها . . .
1- خشونت فرهنگ نمی سازد
2- فسادهای اقتصادی از بالا باعث ناامیدی مردم یک جامعه میشود
3- کاستی های صداو سیما باعث ترویج ماهواره ها گردید و . . .
برادر انصار با جبر فرهنگ خشونت و لجاجت بوجود می آید اگر غیر از این بود پس چرا برای صدمین بارها به این اندیشه اید.
پيام
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
فقط 5000 نفر در برابر خيل عظيم مردم آگاه و روشنفكر ايران اسلامي