بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر : ۱۳۴۱۵۰

جاذبه های تفریحی و گردشگری پوکت ( Phuket )

پوکت با نام مروارید دریای آندامان نیز شناخته می شود و به سبب سواحل زیبای خود و غواصی در آب های شفاف آن شهرت دارد. بیش از نیمی از این جزیره را جنگل فرا گرفته و از شمال تا جنوب آن کوه هایی کشیده شده اند. نام پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای کوه یا تپه گرفته شده زیرا از دور به این شکل به نظر می رسد. پوکت بزرگترین جزیره تایلند و مهم ترین استراحتگاه برای تعطیلات در تایلند و آسیاست. در شمال این جزیره فرودگاه بین المللی آن قرار دارد که دسترسی به آن را ممکن ساخته است.

جاذبه های گردشگری پوکت

جاذبه های گردشگری پوکت

بهترین سواحل جزیره پوکت در کناره غربی آن قرار دارند و پاتونگ Patong و کارون Karon از جمله معرف ترین و محبوب ترین این سواحل به شمار می روند. ساحل پاتونگ بسیار وسیع و طولانی است و اغلب مراکز خرید پوکت در آنجا قرار دارند. پوکت که دارای ۳۰ درصد جمعیت مسلمان است، در سال های اخیر همراه با سامویی، در میان ده جزیره محبوب آسیا شناخته شده است

درباره پوکت
شهر پوکت پیش از میلاد مسیح کشف شده و بطلمیوس، جغرافیدان یونانی، در قرن سوم پس از میلاد به آن اشاره کرده است. پوکت همواره به دلیل منابع غنی خود مورد توجه تاجران و سیاحان از سراسر دنیا بوده است. زمانی که گردشگری تایلند نخستین بار مطرح شد، پوکت از اولین نقاط این کشور بود که با طبیعت زیبای خود میزبان گردشگران شد.پوکت بزرگترین جزیره تایلند است که در اقیانوس هند و در ۸۶۷ کیلومتری بانکوک قرار دارد. این جزیره که شهرت و ثروت خود را در ۵ قرن گذشته از طریق استخراج قلع به دست آورده، اکنون تبدیل به قطب گردشگری مهمی در تایلند شده که با سواحل زیبای خود بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

جاذبه های گردشگری پوکت

حدود ۷۰ درصد این جزیره کوهستانی است و اغلب اوقات شاهد وزش بادهای موسمی است که هوایی گرم و مرطوب به این جزیره داده اند. پوکت دارای دو فصل خشک و بارانی است، از می تا اکتبر فصل باران و از نوامبر تا آوریل فصل خشک است که دمای هوا در آن زمان کم می شود. ( ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد)
با وجود این که از اوایل دهه ۸۰، گردشگران اصلی ترین درآمد سواحل غربی این جزیره را تشکیل داده اند ولی در عین حال کشاورزی، صید ماهی و میگو و همچنین صید مروارید کماکان از مهمترین مشاغل مردم این جزیره به شمار می آیند.

جاذبه های گردشگری پوکت

آب وهوای پوکت ( Phuket weather )

در غرب پوکت مراکز غواصی Diving متعددی وجود دارند و محدوده کار آنها نیز در جزیره های کوچک اطراف پوکت است که از لحاظ مرجان های زیبا و موجودات دریایی شهرتی جهانی دارند. در پوکت، قایق رانی و موج سواری نیز بسیار طرفدار دارد.

فیل سواری در جزیره پوکت (تفریحدر تایلند )

علاقه مندان به فیل سواری، در جزیره پوکت نوعی متفاوت از سواری را بر روی این حیوان عظیم الجثه در جنگل تجربه می کنند. این سواری یکی از پر طرفدارترین فعالیت هایی است که گردشگران انجام می دهند زیرا در هنگام سواری آرام خود، از زیبایی های طبیعت بکر نیز در طول راه لذت می برند.

جاذبه های گردشگری پوکت

قایق سواری در تنداب در جزیره پوکت

قایق سواری در تنداب WhiteWater Rafting، از محبوب ترین و معروف ترینسرگرمیهایی است که در اینجا وجود دارد. گردشگران هنگامی که با قایق بادی مسیری ۴ کیلومتری را از میان جنگل طی می کنند، یکی از پر ماجراترین ساعت ها را سپری خواهند کرد. بهترین زمان برای این کار در فصل باران یعنی از ژوئن تا نوامبر است.

جاذبه های گردشگری پوکت

پوکت

پوکت بزرگترین جزیره تایلند است که چندین جزیره کوچک و بزرگ در اطراف آن واقع شده است .جزیره پوکت بسیار زیباست و جاذبه های گردشگری بسیاری دارد.بهترین ساحل پوکت هم برای اقامت و هم برای شنا پاتونگ بیچ است و اکثر مراکز خرید و رستورانها در این منطقه است.

(برای رفتن به اماکن گردشی پوکت بهتر است از دکه ها و مغازه های فروشتوراقدام کنید و هر روز یکی از تورها را رزرو کنید تا صبح روز بعد شما را به آنجا ببرند. در ضمن سعی کنید برای رفتن به جزایر از قایق های تند رو استفاده کنید و این هم یادتان باشد که سر ساعتی که تعیین میکنند در محل حاضر باشید)

مراکز خرید پوکت

۱-جانگ سیلون

۲-تسکو لوتوس

۳-رابینسون دپارتمنت استور

۴-بیگ سی

۵-فروشگاه های بانگلا رود

۶-سنترال فستیوال

۷-پرمیوم اوت لت

۸-homeworks )لوازم منزل(

۹-ایندکس مال (لوازم منزل(

۱۰-اوشن پلازا بانگلا پاتونگ

۱۱-اوشن پاتونگ

مراکز گردشی و دیدنی پوکت

۱-فانتاسی شو

۲-رفتینگ و فیل سواری

در اینتورپس از قایق سواری بر روی رودخانه خروشان که بسیار هیجان انگیز است به درون جنگل رفته و فیل سواری آغاز میشود

۳-جزیره فی فی

یک جزیره فوق العاده زیبا برای شنا و ریلکسیشن و اسنورکلینگ (غواصی روی آب توسط عینک و لوله هوا و جلیقه نجات)

جاذبه های گردشگری پوکت

۴-جزیره جیمز باند

یک جزیره فوق العاده زیباست که برای غواصی و اسنور کلینگ بسیار مناسب می باشد. در این جزیره دکه هایی برای خرید مروارید بر پا کرده اند که با چانه زدن میتوان به قیمت مناسبی خرید.

جاذبه های گردشگری پوکت

جاذبه های گردشگری پوکت

جاذبه های گردشگری پوکت

.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
عالي بود