بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
عدم برگزاری نشست در سطح وزرای امور خارجه در حاشیه نشست سازمان ملل متحد و در حالیکه تمامی این رهبران سیاسی در نیویورک حضور داشتند، گواهی بر تائید ادعای لوران فابیوس است.
کد خبر : ۱۳۴۳۹۲

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، "لوموند" (Le Monde) نشریه عصر پاریس، در مطلبی با اشاره به ده روز مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روند مذاکرات هسته ای را بسیار ملال آور و خسته کننده ارزیابی نموده است.

 

فرستاده ویژه لوموند در نیویورک، با اشاره به اظهارات لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، در خصوص «عدم پیشرفت مشخص» در روند مذاکرات هسته ای خاطرنشان می کند: عدم برگزاری نشست در سطح وزرای امور خارجه ایران و کشورهای گروه 5+1 در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در حالیکه تمامی این رهبران سیاسی در نیویورک حضور داشتند، گواهی بر تائید ادعای لوران فابیوس است.

 

به نوشته لوموند، در حالیکه قرار است دور بعدی مذاکرات از روز ششم ماه اکتبر (14 مهر ماه) از سرگرفته شود اما همچنان احتمال رسیدن به توافق بر سر «اختلافات عمیق و اساسی» میان طرفین گفت‌وگو با ابهام روبرو است.

 

فرستاده ویژه لوموند با اشاره به دیدارهای میان حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی با فرانسوا هولاند، رئیس جمهوری فرانسه، فرانک-والتر اشتنمایر، وزیر امور خارجه آلمان و نخستین دیدار با یک نخست وزیر بریتانیا از سال 1979 تاکید می کند: اظهارات حسن روحانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد محتاطانه‌تر بیان شد.

 

لوموند همچون بسیاری دیگر از رسانه های غربی به تلاش حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی برای برقراری یک ارتباط غیرمستقیم میان موفقیت در مذاکرات هسته ای با جنگ های سوریه و عراق توجه داشته است.

 

به نوشته این نشریه فرانسوی زبان، تاکید رئیس جمهوری اسلامی ایران بر کلید گشوده شدن درهای همکاری میان ایران و غرب با توافق هسته ای، نشان دهنده مهمترین مانع که همان «عدم اعتماد» میان طرفین است، می باشد.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر