بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه بیشترین عملیات‌های جاده‌ای این سازمان در اتوبان تهران ـ قم انجام شده است، گفت: جاده‌های استان اصفهان با ۸۳۴ مورد عملیات با اختلاف فاحش نسبت به دیگر جاده‌ها حادثه‌سازترین جاده‌های کشور محسوب می‌شوند.
کد خبر : ۱۳۴۵۲۷
به گزارش پارسینه به نقل از فارس، مجتبی سیف در نشست خبری خود به ارائه آماری از عملکرد سازمان امداد و نجات هلال احمر در طرح تابستانه سال ۹۳ پرداخت.

وی گفت: از تاریخ ۱۵ خرداد تا ۵ مهر که طرح تابستانه اجرا شده است ۱۲ هزار و ۹۱۲ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به مردم ارائه شده است.وی به نجات ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر از مرگ حتمی در خلال اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: به بیش از ۲۶ هزار مصدوم و ۱۵۵ هزار حادثه‌دیده امدادرسانی شده است که در این میان ۸ هزار و ۲۸۰ نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل و ۲۸ هزار نفر آنها به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

آنچنان که قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر می‌گوید، کل عملیات‌های هوایی این سازمان ۶۶۵ مورد بوده که در جریان برخی از عملیات‌ها اقلام و تجهیزات امدادی توسط آنها جابه‌جا شده و در اختیار حادثه‌دیدگان قرار داده شده است.

وی تعداد کل عملیات‌های جاده‌ای کشور در سال جاری را ۶ هزار و ۷۳۳ مورد عنوان کرد و گفت: این مقدار در مقایسه با سال قبل ۲.۶ درصد رشد داشته است.

به گفته وی، بیشترین عملیات‌های جاده‌ای به ترتیب در استان‌های اصفهان با ۸۳۴ مورد، مازندران با ۶۰۵ مورد و خراسان رضوی با ۳۸۴ مورد به انجام رسیده است.

اتوبان تهران ـ‌ قم با ۶۸ مورد عملیات جاده‌ای همچنان پرحادثه‌ترین جاده کشور است، به طوری که قائم مقام سازمان امداد و نجات در این ارتباط می‌گوید بعد از اتوبان تهران ـ‌ قم، جاده ارومیه ـ خوی با ۵۹ مورد و کرج ـ قزوین با ۵۸ مورد حادثه‌سازترین جاده کشور به شمار می‌روند.

وی همچنین از انجام ۳۳۹ مورد عملیات در کوهستان‌های کشور خبر داد و گفت: کوهستان‌های تهران با ۶۴ مورد، مازندران با ۴۱ مورد و گلستان با ۳۰ مورد بیشترین عملیات‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته سیف، ارتفاعات دربند تهران با ۳۴ مورد عملیات همچنان رکورددار عملیات امدادی در کشور محسوب می‌شود.

قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر تعداد کل عملیات‌های دریایی و ساحلی کشور در سال جاری را ۳۶۱ مورد عنوان کرد و گفت: استان مازندران با ۱۷۰ مورد عملیات بیشترین عملیات‌ها را به خود اختصاص داده است و ساحل بابلسر با ۶۸ مورد عملیات حادثه‌سازترین ساحل کشور به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر