بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۱
موسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

نقش ریاض در تحولات اخیر صنعا/ ضعف گروه‌های طرفدار عربستان در یمن

یک کارشناس امور استراتژیک گفت: با وجود برخوردهایی که در یمن با مردم شد دولت این کشور نتوانست جلوی این حرکت را بگیرد و این یک شوک بسیار جدی برای عربستان بود.
کد خبر : ۱۳۴۶۰۹
"امیر موسوی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خاجی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به اینکه حرکت الحوثی‌ها یک اقدام فراملی و فراجناحی است، گفت: با وجود برخوردهایی که در یمن با مردم شد دولت این کشور نتوانست جلوی این حرکت را بگیرد و این یک شوک بسیار جدی برای عربستان بود.   
  
وی در مورد ضعف گروه‌های حامی عربستان در تحولات اخیر یمن اظهار داشت: یکی از این گروه‌ها، گروهی مستقر در دانشگاه الایمان بود که برای مدت کوتاهی اقدام به تیراندازی کرد اما چندی بعد عقب‌نشینی کرده و در داخل دانشگاه محاصره و تسلیم شد که این مورد نمونه‌ای از ضعف گروه‌های طرفدار عربستان بود.  
  
این کارشناس امور استراتژیک تصریح کرد: برخورد الحوثی‌ها بسیار متمدنانه و ضدخشونت بود و اکثر موسسات دولتی از جمله نخست‌وزیری، صدا و سیما و بانک مرکزی در حالی تصرف شدند که هیچ تخریبی صورت نگرفت به طوری که حتی یک سنت هم از بانک مرکزی خارج نشد، اخلاقی بودن حرکت آنها و رعایت کار انضباطی و انتظامی باعث شد که مردم حرکت الحوثی‌ها را با گروه‌هایی که در عراق و سوریه هستند، متمایز بدانند.  
  
 موسوی در پایان خاطرنشان کرد:  عربستان خواستار حضور چشم‌گیر در آینده یمن است و سعی دارد در آینده‌ کشور یمن حضور چشم‌گیری داشته باشد تا منافع خود را در این کشور حفظ کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر