{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی اکسیر (سهامی عام) در تاریخ 12/3/87 ساعت 9 صبح در محل شرکت داروپخش واقع در خیابان بخارست با حضور بیش از 36/96 درصد از سهامداران برگزار شد.

"> 20% افزایش سود خالص و 1950 ریال سود نقدی هر سهم شرکت داروسازی اکسیر

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ تير ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۲

{mosimage}مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی اکسیر (سهامی عام) در تاریخ 12/3/87 ساعت 9 صبح در محل شرکت داروپخش واقع در خیابان بخارست با حضور بیش از 36/96 درصد از سهامداران برگزار شد.

کد خبر : ۱۳۴۶۲

20% افزایش سود خالص و 1950 ریال سود نقدی هر سهم شرکت داروسازی اکسیر

گزارش مجمع

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی اکسیر (سهامی عام) در تاریخ 12/3/87 ساعت 9 صبح در محل شرکت داروپخش واقع در خیابان بخارست با حضور بیش از 36/96 درصد از سهامداران برگزار شد.

در این مجمع که ریاست آن را آقای دکتر شیبانی بر عهده داشت و آقایان خلیلی و افخمی بعنوان ناظرین و دکتر فرزندی بعنوان دبیر مجمع انتخاب شدند تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:

1-ترازنامه مورخ 29/12/86 و صورت سود و زیان وجوه نقد برای سال مالی منتهی به 29/12/86 به تصویب رسید.

2-مقرر گردید به ازای هر سهم مبلغ 1.950 ریال خالص بین سهامداران تقسیم گردد.

3-سازمان حسابرسی بعنوان بازرس قانوی و حسابرس برای سال مالی منتهی به 30/12/1387 و روزنامه الانتشار اطلاعات جهت درج آگهی های شرکت در سال 87 انتخاب گردیدند.

تاریخچه شرکت

داروسازی اکسیر ابتدا با سرمایه یک میلیارد ریال منقسم به یکصد هزار سهم با نام ده هزار ریالی با مشارکت شرکت داروپخش (40%)، شرکت گسترش و سرمایه گذاری دارویی ایران (40%)، بانک صنعت و معدن (20%)، در دیماه سال 1363 و با تاسیس کارخانجات در شهرستان بروجرد تشکیل گردید. شرکت در شهریور 1372 تولید آزمایشی خود را آغاز و از اول سال 1373 بصورت عملی فعالیت تولید خود را شروع نمود. شرکت داروسازی اکسیر در تاریخ 23/10/1377 از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید. همچنین در سال 1379 در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

با افزایش گستره فعالیت تولیدی شرکت و اجرای برنامه های توسعه در جلسه مجمع فوق العاده مورخه 16/9/1382 سرمایه شرکت به 75 میلیارد ریال افزایش یافت. در جداول ذیل سهامداران شرکت و میزان سهم هر یک و همچنین اعضاء هیئت مدیره معرفی گردیده اند.

تركيب سهامداران

{mosimage}

اعضا هيئت مديره شركت داروسازی اکسیر (سهامی عام)

{mosimage}

کسب عنوان صنعت برگزیده سبز کشور

در شهریور ماه 1386 طی مراسمی که توسط سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گردیده از 10 شرکت برتر که در ارتقاء وضعیت زیست محیطی سازمان خویش فعالیتهای موثر داشته اند تقدیر بعمل آمد طی این مراسم جناب آقای دکتر فرزندی عمده ترین اقدامات انجام شده در داروسازی اکسیر را معرفی و سپس لوح مربوطه را معاون محترم رئیس جمهور سرکار خانم جوادی به ایشان اعطاء نمود.

فروش و صادرات

شرکت داروسازی اکسیر موفق گردید طی سال گذشته فروش محصولات خود را 30% رشد نسبت به سال قبل به رقم 1.040 میلیارد ریال افزایش دهد که این میزان رشد در نوع خود کم نظیر می باشد و سهم محصولات جدید 6% و از کل فروش و سهم فروش صادراتی قریب به 9% می باشد.

درآمد حاصل از صادرات محصولات دارویی به کشورهای افغانستان، اوکراین، یمن، آذربایجان، بلاروس و عراق مبلغ 8/9 میلیون دلار بوده است که نسبت به سال گذشته 24% افزایش داشته است.

{mosimage}

{mosimage}

سودآوری

سودخالص قبل از کسر مالیات در سالجاری 190 میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال قبل 18% افزایش داشته است همچنین سود خالص بعد از کسر مالیات 154 میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال قبل 20% افزایش داشته است.

نوآوری

شرکت داروسازی اکسیر در سال گذشته موفق به فروش به فروش 20 قلم محصول جدید گردیده که مهمترین آنها بشرح ذیل است:

1-اریتروبوئیتن: سومین محصول بیوتکنولوژی تولیدی می باشد.

2-ماکرولیدها: شامل تولید 3 محصول اریترومایسین، کلاریترومایسین و آزیترومایسین.

3-مکمل های غذایی: عرضه مکمل های خوراکی تحت نام تجاری میکس نچرال (Mix Natural)

طرح های توسعه:

عمده ترین فعالیتهای انجام شده جهت ارتقاء کیفیت محصولات و شرایط محیطی و همچنین افزایش درجه اتوماسیون خطوط تولید و احداث خطوط جدید تولید در سال 86 بشرح ذیل انجام پذیرفته است.

1-بازسازی کامل رختکن های عمومی

2-راه اندازی خط تولید ماکرولیدها

3-آغاز بازسازی بخش استریل

4-نصب یکدستگاه پرس و آماده نمودن مرحله نصب ماشین آلات خریداری شده مطابق برنامه های استراتژیک شرکت که در پایان سال 86 تحویل کارخانه گردیده اند.

اهم برنامه ها و فعالیتهای آتی هیئت مدیره

1-احداث خط تولید پودر استریل.

2-احداث خط تولید کارتریج انسولین.

3-احداث خط تولید محصولات ایمونوساپرسیو.

4-تولید محصولات میکس نچرال.

5-مونتاژ تجهیزات پزشکی.

6-اجرایی نمودن سیستم اطلاعاتی مکانیزه شرکت.

7-افزایش سرمایه تا معادل صد در صد سرمایه فعلی.

{mosimage}

اشتراک گذاری :
ارسال نظر