بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
صنعت مبلمان با بازدهی منفی بیش از چهار درصدی تنها شرکت فعال در آن یعنی سرمایه گذاری پردیس، به عنوان کم بازده ترین صنعت مطرح شد و پس از آن صنایع واسطه گری های مالی و نیز صنعت عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم در ردیف های بعدی قرار گرفتند.
کد خبر : ۱۳۴۷۷۵
نویسنده :
جمشیدی
معاملات هفته گذشته بورس با نوسان شاخص کل در مدار 71 هزار واحدی پایان یافت و بدین ترتیب نماگر بازار سرمایه با تحقق بازدهی منفی 0.2 درصدی از 71 هزار و 788 واحد در شنبه هفته گذشته به 71 هزار و 640 واحد طی آخرین روز معاملاتی همان هفته نزول یافت.

براساس گزارش بورس نیوز، شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال به عنوان تک سهم صنعت زراعت بازدهی مثبت بیش از 19 درصدی را طی معاملات هفته گذشته به دست آورد و با این عملکرد عنوان پربازده ترین صنعت را از آن صنعت زراعت کرد. در پی آن صنعت انتشار و چاپ با بازدهی مثبت تک نماد آن یعنی "چافست" و نیز صنعت قند و شکر رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.

عرض اندام تک نمادهای بورس

این در حالی است که صنعت مبلمان با بازدهی منفی بیش از چهار درصدی تنها شرکت فعال در آن یعنی سرمایه گذاری پردیس، به عنوان کم بازده ترین صنعت مطرح شد و پس از آن صنایع واسطه گری های مالی و نیز صنعت عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم در ردیف های بعدی قرار گرفتند.

عرض اندام تک نمادهای بورس

براساس اطلاعات موجود، طی معاملات هفته گذشته سهام 185 مجموعه بورسی با رشد قیمتی همراه بودند و بازدهی مثبت به دست آوردند، معاملات هفت نماد بدون تحقق بازدهی مثبت یا منفی پایان یافت و مابقی نمادها یعنی 204 نماد در پی افت قیمت سهام، بازدهی منفی را محقق ساختند.

عنوان پربازده ترین سهم بورس نیز به شرکت کمباین سازی ایران اختصاص یافت، چراکه نماد "تکمبا" در پی تصویب برنامه افزایش سرمایه 231 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در مجمع عمومی فوق العاده سهامداران و پس از هشت روز توقف نماد معاملاتی، طی سه شنبه هفته گذشته با رشد قیمتی بیش از 40 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و در نهایت تا پایان هفته بازدهی مثبت 45.98 را به سهامداران خود اعطا کرد. پس از آن شرکت های قند تربت جام و رهشاد سپاهان در ردیف های بعدی پربازده ترین ها قرار می گیرند.

عرض اندام تک نمادهای بورس

اما در مقابل شرکت سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران بازدهی منفی 20 درصدی را محقق ساخت و بدین ترتیب جایگاه نخست کم بازده ترین سهم بورس را طی هفته گذشته از آن خود کرد. پس از آن شرکت های سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال و نیز مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

عرض اندام تک نمادهای بورس

شرکت های پارس خودرو، ایران خودرو و زامیاد، مجموعه هایی بودند که عنوان نقد شونده ترین سهام به آنها اعطا شد و در مقابل آن، شرکت های سیمان دورود، سیمان آرتا اردبیل و سفید نی ریز در انتهای جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر نقد شوندگی جای گرفتند.

در پایان این گزارش می افزاید، در حالی معاملات بورس طی هفته گذشته پایان یافت که تعداد 53 هزار و 272 کد معاملاتی با جابه جایی بیش از سه میلیارد و 895 میلیون سهم طی 248 هزار و 230 دفعه معامله، ارزشی به مبلغ بیش از شش هزار و 600 میلیارد ریال را رقم زد و از میان سهام شرکت های فعال در بورس، بانک پاسارگاد با حجم معاملاتی بیش از یک میلیارد و 614 میلیون سهمی به عنوان پرگردش ترین سهم و شرکت سیمان دورود به عنوان کم گردش ترین سهم برگزیده شدند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر