بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
تقدیر از مواضع حق‌طلبانه و متین روحانی در نیویورک، طرح اصلاح قانون وظایف دیوان محاسبات کشور اعلام وصول شد، سازمان حفاظت محیط‌زیست سازمانی تفننی نیست، وزیر اقتصاد در حوزه صندوق توسعه ملی اختیارات کافی ندارد، سوال از وزرا باید در حوزه کاری آن‌ها طرح شود، سوالات ملی نمایندگان از 5 وزیر کابینه یازدهم اعلام وصول شد و... از عناوین مهم خبری هفته گذشته مجلس شورای اسلامی است.
کد خبر : ۱۳۴۹۰۱
به گزارش خبرنگاران پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عناوین مهم خبری هفته گذشته مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:


ابراهیمیان: مخالفت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در تفت، میبد و نهاوند/برگزاری انتخابات الکترونیک در دست بررسی است
سخنگوی شورای نگهبان گفت: برگزاری انتخابات در حوزه‌های تفت و میبد و نهاوند با مانع قانونی مواجه است و در حال حاضر برگزاری این انتخابات محقق نیست.


نقوی حسینی: جزایر سه‌گانه جزء لاینفک ایران است/ موضع‌گیری از تریبون جهانی هیچ مشکلی را حل نمی‌کند


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جزائر سه گانه ابوموسی،‌ تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران است و اگر پرچم ایران در آن جا به اهتزاز در نیاید، جای تعجب دارد.


تقدیر از مواضع حق‌طلبانه و متین روحانی در نیویورک/سخنان رئیس‌‌جمهور بیانگر اراده ملت در مقابله با خوی استکبارطلبی است
224 نفر از نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه 6 مهر با امضای بیانیه‌ای ضمن تشکر از رئیس‌ جمهور کشورمان به دلیل مواضع محکم در قبال دخالت‌های آمریکا، سخنان بی‌ادبانه نخست‌ وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را محکوم کردند.


طرح اصلاح قانون وظایف دیوان محاسبات کشور اعلام وصول شد
عضو هیئت رئیسه مجلس طرح اصلاح موادی از قانون وظایف دیوان محاسبات کشور را اعلام وصول کرد.


تقدیر کمیسیون امنیت‌ملی از مواضع رئیس‌جمهور در نیویورک
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه در نشست امروز مواضع رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک مورد بررسی قرار گرفت، گفت: اعضای کمیسیون در جلسه امروز از مواضع رئیس جمهور در نشست سالیانه سازمان ملل و دیدارهای وی با مقامات کشورهای خارجی حمایت کردند.


لاریجانی: سازمان حفاظت محیط‌زیست سازمانی تفننی نیست/ محیط‌بانان ضابطان قوه قضائیه هستند
رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مغفول واقع شدن محیط‌زیست، گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست برای کشور یک سازمان تفننی نبوده، بلکه یک سازمان ضروری است که مسئولیت حفاظت از نظم طبیعی کشور را برعهده دارد.


لاریجانی: بحث خوبی با وزیر کار در مورد صندوق‌های بازنشستگی داشتیم
رئیس مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری جلسه غیر علنی در مورد بررسی وضعیت مالی صندوق‌های بازنشستگی گفت: بحث خوبی با وزیر کار در این مورد داشتیم.


نعمتی: دولت 100 هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه و بازنشستگی بدهکار است/ جلسه سوال نمایندگان از وزرا هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی هیئت‌رئیسه مجلس هر 15 روز یکبار سه‌شنبه جلسه سوال نمایندگان از وزرا برگزار خواهد شد.


قاضی‌پور: بانک‌ها پدر اقتصاد ایران را درآورده‌اند/ دولت‌های ما به نفت‌خواری عادت کرده‌اند

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه بانک‌ها، دولت و وزارت اقتصاد را اداره می‌کنند، گفت: ریشه تورم، رکود و گرانی در عملکرد بانک‌ها نهفته است و آن‌ها پدر اقتصاد ایران را درآورده‌اند.


طیب‌نیا: وزیر اقتصاد در حوزه صندوق توسعه ملی اختیارات کافی ندارد/ همکاری بانک مرکزی با وزارت اقتصاد برای بازبینی شیوه‌های پرداخت
وزیر اقتصاد و دارایی در مجلس شورای اسلامی گفت: سوالاتی که تاکنون در صحن مجلس از بنده پرسیده شده است، ارتباط مستقیم و نزدیک با حوزه مسئولیت‌ها و وظایف وزیر اقتصاد نداشته است.


باهنر: سوال از وزرا باید در حوزه کاری آن‌ها طرح شود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تسامح میان دولت و مجلس گفت: نمایندگان اگر قصد سوالی از وزیر را دارند بهتر است که در رابطه با حوزه کاری ایشان باشد.


قاضی‌پور از توضیحات وزیر اقتصاد قانع شد

نماینده مردم ارومیه از توضیحات وزیر اقتصاد در صحن علنی قانع شد.


سوالات ملی نمایندگان از 5 وزیر کابینه یازدهم اعلام وصول شد
عضو هیأت رئیسه مجلس سوال 5 نفر از نمایندگان مجلس از وزیر اطلاعات درخصوص انتشار مذاکرات بین وزیر اطلاعات و معاونان وی با نمایندگان در برخی از رسانه‌ها را اعلام وصول کرد.


لاریجانی: نگاه ایرلند در مسائل صلح‌طلبی به واقعیت نزدیکتر است/ شان بارت: امیدوارم ایران بتواند هر چه زودتر مسائل هسته‌ای‌اش را حل کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ایرلند جزء اتحادیه اروپا است و ما نگاه این کشور را در مسائل صلح‌طلبی در منطقه خودمان را به واقعیت نزدیکتر می‌دانیم. بنابراین مسائل مذاکرات هسته‌ای در این دیدار برای وی تشریح شد.


جزئیات پرونده ۷۰۰۰ میلیارد تومانی سه صراف مرتبط با دولت قبل

عضو هیئت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به پرونده ۷۰۰۰ میلیارد تومانی سه صراف مرتبط با دولت قبل گفت: امیدواریم قوه قضائیه تا حصول نتیجه نهایی این موضوع را پیگیری کند تا مردم بدانند چه دولتی سرکار بود.


قدردانی باهنر از حضور رئیس مجلس ایرلند در بهارستان 

نایب رئیس مجلس که اداره جلسه امروز صحن علنی را برعهده دارد، از حضور رئیس مجلس ایرلند در این جلسه قدردانی کرد.


قانون جدید مالیات‌های مستقیم از ابتدای سال 94 اجرایی می‌شود
با موافقت نمایندگان تاریخ اجرای قانون اصلاح مالیات‌های مستقیم از ابتدای سال 1394 خواهد بود.


لایحه خروج از رکود دولت نیازمند اصلاحات جدی است/ لزوم اصلاح روش‌های بهره برداری از آب 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه نرخ رشد ۴. ۶ درصد ذکر شده در مطبوعات غلط و غلط انداز است، گفت: مگر می‌شود نرخ رشد منفی ۵. ۸ سال گذشته در سه ماهه اول سال ۹۳ به ۴. ۶+ برسد، این به افسانه بیشتر شبیه است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر