بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
یک از مقامات رسمی جنبش «حوثی‌ها» می گوید انقلابیون انصار‌‌الله یمن که به «حوثی‌ها» هم معروف هستند، ده‌ها نفر از کارشناسان نظامی حزب بعث عراق را در صنعا پایتخت یمن دستگیر کرده‌اند.
کد خبر : ۱۳۴۹۰۵

به گفته «علی قهوم» (Ali Qahoom)، سخنگوی رسمی جنبش حوثی‌ها، مقامات عالی‌ رتبه حزب بعث به منظور آموزش سربازان یمنی و خلبانان نیروی هوایی از عراق به یمن آمده بودند.

سخنگوی جنبش حوثی‌ها گفت کارشناسان حزب بعث با سرلشگر «علی محسن الاحمر» برادر ناتنی «علی عبدالله صالح»، دیکتاتور سابق یمن همکاری می‌کردند. وی در ادامه خاطر نشان کرد کارشناسان عالی رتبه این حزب علاوه بر این، با انقلابیون هم می‌جنگیدند.

انقلابیون بعد از اینکه توانستند یک پایگاه نظامی تحت فرماندهی احمر را در اواخر ماه سپتامبر تصرف کنند، مقامات بعثی را دستگیر کردند.

مبارزان جنبش انصارالله یمن بعد از درگیری‌های شدید با نیروهای وفادار به احمر در صنعا توانستند کنترل این پایگاه نظامی را به دست گیرند.

مبارزان یمنی همچنین تونل‌های زیرزمینی و سلول های غیر قانونی زندان را در این پایگاه کشف کردند.

حال که این پایگاه نظامی از کنترل احمر- که بنا به گزارش‌ها به عربستان سعودی گریخته- خارج شده است ، مبارزان جنبش انصارالله می‌گویند در روزهای آینده عقب‌نشینی نیروهای خود را از صنعا آغاز خواهند کرد.

فعالان حقوق بشر یمن می‌گویند پایگاه نظامی احمر سال‌ها صحنه ارتکاب جرائم جنگی فراوان و جنایات بسیارعلیه بشریت بوده است. پایگاهی که بعد از تسلط حوثی‌ها، در حال حاضر در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.

جنبش حوثی ها در قیام مردمی یمن که به برکناری صالح انجامید و به بیش از ۳۳ سال دیکتاتوری وی پایان داد، نقشی مهمی را ایفا کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر