بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۵
مقامات آمریکایی به شکست حملات هوایی خود در سوریه علیه گروه تروریستی موسوم به "خراسان" اذعان کردند.
کد خبر : ۱۳۵۱۶۸
به گزارش العالم، چندی پیش جیمز کلاپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا، در سخنانی در کنفرانس خبری این سازمان در واشنگتن تأکید کرد: گروهی شناخته شده به نام «خراسان» در حال حاضر در منطقه فعالیت می‌کند و می‌تواند همچون داعش تهدید بزرگی علیه ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی محسوب شود. منابع آمریکایی خاطرنشان کردند: با توجه به شواهد موجود، اعضای گروه تروریستی خراسان مواد انفجاری و مهماتی با تکنولوژی بسیار پیشرفته در اختیار دارند که می توانند از آن علیه هواپیماهای مسافربری یا اهداف مشابه استفاده کنند.

این منابع فاش کردند که حملات هوایی آمریکا علیه پیکارجویان خراسان شکست خورده و احتمالا آنها در اندیشه برنامه ریزی برای هدف قرار دادن کشورهای اروپایی هستند. به نوشته القدس العربی، یکی از مسوولان آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: هنگام حملات هوایی آمریکا به مواضع گروه تروریستی خراسان در ۲۲ سپتامبر، هیچکدام از عناصر این گروه در آن منطقه حضور نداشتند.

گروه تروریستی خراسان متشکل از ستیزه جویان القاعده است که از مناطق مرزی افغانستان و پاکستان به سوریه رفته اند. این گروهک تروریستی به تازگی برای مقابله با حملات کشورهای غربی به مناطق تحت کنترل جبهه النصره در سوریه منتقل شده اند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر