بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
وزارت خزانه‌داری انگلستان با بروزرسانی تحریم‌های مالی علیه کشورمان اعلام کرد که دارایی‌های برخی افراد و سازمان‌ها در این کشور رفع توقیف شده‌اند.
کد خبر : ۱۳۵۱۸۴
جنوب نیوز- وزارت خزانه‌داری انگلیس با بروز رسانی لیست تحریم‌های ضدایرانی، اعلام کرد با حکم دادگاه قضایی اروپا تحریم‌ها علیه شرکت نفتکش ایران، دانشگاه صنعتی شریف، بیمه معلم، بانک سینا، صندوق سورینت و بابک زنجانی لغو شده است.

وزارت خزانه‌داری انگلیس در نسخه به روزرسانی شده تحریم‌های ایران، اعلام کرد با حکم قطعی دادگاه قضایی اروپا تحریم‌ها علیه چند مجموعه و یک فرد ایرانی لغو شده و دارایی‌های آن‌ها از حالت بلوکه خارج شده است.

در بیانیه‌ای که در همین رابطه صادر شده، آمده است که افراد و شرکت‌های اعلام‌شده، «بلوکه دارایی‌های آن‌ها دیگر اعمال نمی‌شود... و احکام دادگاه قضایی اتحادیه اروپا» تحریم‌ها علیه آن‌ها را لغو کرده است.

موارد اعلام‌شده در این لیست عبارتند از:

- بابک زنجانی

- صندوق بازرگانی سورینت

- دانشگاه صنعتی شریف

- شرکت ملی نفتکش ایران

- شرکت بیمه معلم

- بانک سینا

حکم دادگاه در رابطه با بابک زنجانی، صندوق سورینت، دانشگاه شریف و شرکت ملی نفتکش ایران روز 3 جولای 2014 اعلام شد. حکم بیمه معلم روز 10 جولای و حکم بانک سینا روز 4 ژوئن اعلام شد.

از آنجا که از آن زمان درخواست تجدید نظر در این احکام به دادگاه ارائه نشده، و با توجه به گذشت بیش از 2 ماه از این تاریخ‌ها، احکام دادگاه قطعی شده و سرمایه‌های حاضران در لیست فوق، آزاد می‌شود.

تحریم بابک زنجانی
بابک زنجانی که اکنون در بازداشت به سر می‌برد در سالهای پایانی دولت محمود احمدی نژاد در فروش نفت ایران و انتقال پول آن به داخل کشور فعال بود.

اتحادیه اروپا اواخر سال ۲۰۱۲ میلادی نام زنجانی را به اتهام "کمک به دور زدن تحریم‌ها از طریق ایفای نقش کلیدی در تجارت نفت ایران و انتقال پول مربوط به فروش آن به دولت ایران" در فهرست تحریم ها قرار داد.

چند ماه بعد آمریکا، هم نام او را به فهرست افراد ناقض تحریم‌های ایران افزود.

کارشناسان معتقدند لغو تحریم بابک زنجانی و مجموعه شرکت‌های سورینت می‌تواند امکان دسترسی به دارایی‌های آقای زنجانی در خارج از کشور را مهیا می‌کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر