بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
مستطيل شيشه اي تالار

پیش بینی هفته ای مطلوب

امروز سهام شرکت های خودرویی ادامه روند صعودی روز شنبه هفته جاری خود را شاهد بودند که در این بین سهام قطعه سازها بیش از خودروسازها مورد توجه بازار قرار گرفتند.
کد خبر : ۱۳۵۲۴۷
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 93.07.14 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 96 واحد رشد به رقم 52633 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 396 واحد افزایش عدد 143031 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 151 واحد رشد به رقم 71821 واحد رسيد.

همچنین در این روز "تاپیکو" با 42 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "اخابر" با 7 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.10 واحد افت به رقم 825 واحد رسید.

در این شرایط امروز "دی" با 0.46 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "شپاس" با 0.43 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2761 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 669 میلیارد ریال رسید.

دومین روز از معاملات هفته جاری با رشد بیش از 151 واحدی شاخص کل به پایان رسید تا اهالی تالار نسبت به روند معاملات در هفته جاری امیدوارتر از هفته گذشته باشند.

براساس گزارش بورس نیوز، امروز سهام شرکت های خودرویی ادامه روند صعودی روز شنبه هفته جاری خود را شاهد بودند که در این بین سهام قطعه سازها بیش از خودروسازها مورد توجه بازار قرار گرفتند چراکه خبر احتمال تعدیل سود برخی از شرکت های قطعه سازی این شائبه را در بین اهالی تالار به وجود اورده که این شرکت ها مورد حمایت شرکت های خودروسازی قرار گرفته اند و افزایش میزان تولید خودروسازها منجر به ورود نقدینگی به این شرکت ها شده است. به نظر می رسد در صورتیکه ایران خودرو به شایعه تعدیل سود در گزارش 6 ماهه جامه عمل بپوشاند این گروه بیش از پیش مورد اقبال قرار خواهند گرفت.

از سویی دیگر در گروه حمل و نقل نیز روند صعودی محسوسی است و مهمترین دلیل اقبال بازار به این گروه برخی اخبار رسیده است از برداشته شدن تحریم های برخی از این شرکت ها و نیز افزایش میزان تبادلات کالایی کشورمان با خارج از مرزها می باشد. این گروه همچنان می تواند مورد توجه بازار سرمایه قرار گرفته و شاهد اخبار مثبت دیگری نیز باشد.

در گروه بانکی نیز امروز بانک سینا در واکنش به خبر برداشته شدن تحریم از سوی بریتانیا با صف خرید مواجه شد. البته هنوز تأثیر مالی این خبر بطور رسمی از سوی مسئولان این بانک اعلام نشده است اما همین که صف خرید این شرکت تا پایان معاملات پابرجا ماند نشانه خوبی از احتمال ادامه دار بودن این روند دارد چراکه اغلب شرکت های این گروه در شرایط مطلوب و نوسانات صعودی با حجم بالایی از عرضه مواجه می شوند.

در نماد شرکت کنتورسازی ایران نیز امروز روندی صعودی را شاهد بودیم که پس از پیگیری های انجام گرفته متوجه شدیم روز شنبه هفته جاری خبری در یکی از رسانه های بورسی منتشر شده که سبب جلب شدن توجه اهالی بازار به این شرکت شده است اما خبر را که پیگیری کردیم متوجه شدیم اخبار منتشر شده همان هایی است که از 8 ماه پیش تا به امروز در حال تزریق به بازار است و این اخبار بسیار شیرین فقط در حال احتمال دادن است، فراموش نکنیم که این احتمالات را به هر شرکتی بدهیم قطعاً آن شرکت با رشد سودآوری در ذهن ما همراه می شود مهم آن است که احتمالات عملی شود. امید است احتمالات کنتورسازی ایران نیز تا به امروز عملی شده باشد.

در پایان پیش بینی می شود از نیمه مهر ماه به بعد بخشی از افت قیمت سهام شرکت ها جبران شود. حداقل حجم و ارزش معاملات که اینگونه نشان می دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
دشیمی بزودی پرواز می کنه .

افزایش نرخ دارو تا اخر مهر .