بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹
ترکیه حمایت از کُردهای سوریه در مقابل حملات داعش را منوط به پیوستن کُردها به معارضان مسلح سوریه موسوم به «ارتش آزاد» برای مقابله با ارتش سوریه، دانسته است.
کد خبر : ۱۳۵۲۹۵
به گزارش فارس، روز گذشته (یکشنبه) رسانه‌ها از سفر «صالح مسلم» رئیس سازمان اتحادیه دموکراتیک کردستان سوریه به ترکیه خبر داده بودند. قرار بود مسلم در این سفر با تعدادی از مقامات ترکیه دیدار کند تا کمک‌های لجستیکی آنکارا به کُردهای سوری برای مقابله با داعش را درخواست کند (جزئیات بیشتر).

در همین راستا پایگاه خبری «قرطاس نیوز» عراق، گزارش داد که ترکیه کمک‌های خود به کُردهای سوری را منوط به پیوستن مبارزان کُرد به صفوف ارتش آزاد برای مقابله با ارتش سوریه دانسته‌ است.

مسلم اعلام کرد که این درخواست به نوعی باج خواهی ترکیه در مقابل درخواست کمک از این کشور برای رویارویی با داعش به شمار می‌رود.

ترکیه در طول بحران سوریه با حمایت از گروه‌های افراطی به یکی از مراکز اصلی تجمع و اعزام تروریست‌ها به سوریه تبدیل شد. در ادامه اقدامات ترکیه برای ضربه زدن به حکومت سوریه، اخیرا گزارشی منتشر شد که این کشور صدها زندانی افراط‌گرا که اغلب بریتانیایی هستند را در مقابل آزادی دیپلمات‌های تُرک به داعش تحویل داده است (جزئیات بیشتر).

هفته گذشته نیز پارلمان این کشور طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن به ارتش ترکیه اجازه داده شده تا در خاک سوریه اقدامات نظامی انجام دهد. این مسئله با واکنش منفی بین المللی و منطقه‌ای مواجه شده است و ایران نیز آن را نقض تمامیت ارضی سوریه توصیف کرده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر