بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
بهشتی‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

اتحادیه اروپا اقدامات تکمیلی جهت لغو تحریم‌ها علیه ایران صورت دهد

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: امیدواریم تحریم‌های جدیدی وضع نگردد و اقدامات تکمیلی جهت لغو تمامی تحریم‌ها علیه ایران از جانب اتحادیه‌ اروپا صورت پذیرد.
کد خبر : ۱۳۵۳۹۸
"حسن بهشتی‌پور" در گفتگو  با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با لغو  تعدادی از  تحریم‌های انگلیس و  تاثیر آن در پیشرفت روند مذاکرات هسته‌ای ایران، گفت: برداشتن این نوع تحریم‌ها، تاثیر تعیین‌کننده‌ای در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای ایران بر جای نمی‌گذارد و تنها جو اعتماد را بین مذاکره کنندگان بیشتر می‌نماید. 
 
وی افزود: برداشتن چنین گام‌هایی موثر است‌، اما امیدواریم تحریم‌های جدیدی وضع نگردد و اقدامات تکمیلی جهت لغو تمامی تحریم‌ها علیه ایران از جانب اتحادیه‌ اروپا صورت پذیرد.
 
این کار‌شناس مسائل هسته‌ای در پایان در ارتباط با تاثیر لغو تحریم‌ها بر فضای اقتصادی کشور خاطر‌‌‌‌نشان کرد: ما در اقتصاد کشور دو  نوع حرکت داریم، یک نوع، تاثیر خود را در کوتاه‌مدت نمایان می‌سازد و آن جو روانی مثبتی است که با شنیدن برداشتن تحریم‌ها بر اقتصاد کشور حاکم می‌شود و دیگری در میان مدت و بلند مدت ظاهر می‌شود، به عنوان نمونه با برداشتن تحریم های شرکت کشتیرانی، درصد بیمه کاهش یافته و متعاقب آن قیمت کالا هایی که توسط این کشتی‌ها حمل می‌شود نزول می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر