بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
رویترز اعلام کرد؛ ایران انتقاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به علت عدم صدور ویزا برای یک کارشناس این نهاد بین المللی رد کرد.
کد خبر : ۱۳۵۵۰۴
به گزارش افکارنیوز، خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم فردریک دال نوشت: ایران انتقاد آژانس بین المللی انرژی اتمی را به علت خودداری این کشور در دادن اجازه به یکی از کارشناسان آژانس برای ورود به ایران به عنوان یکی از اعضای تیم تحقیقاتی این نهاد بین المللی درباره ادعاها درخصوص تحقیقات تسلیحات هسته ای تهران رد کرده است. 

ایران اعلام کرد حق مسلم این کشور است که تصمیم بگیرد چه کسی اجازه دارد وارد ایران شود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی ماه گذشته اعلام کرد ایران برای یکی از اعضای تیم آژانس بین المللی انرژی اتمی که ۳۱ اوت به تهران سفر کرد، روادید صادر نکرده بود. هدف از سفر این تیم آژانس به تهران تلاش برای پیشبرد تحقیقات درباره آنچه بوده است که آژانس ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران می نامد.

این سومین بار است این فرد، که هویت او نیز اعلام نشده است، اجازه ورود به ایران را پیدا نمی کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی پنجم سپتامبر در گزارشی درباره برنامه هسته ای ایران اعلام کرد مهم است هر کدام از کارکنان آژانس که از تخصص لازم برخوردار هستند اجازه پیدا کنند در فعالیت های فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی مشارکت داشته باشند.

اما ایران در بیانیه ای که این هفته در اختیار کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گرفت اعلام کرد: صدور روادید حق ملی مسلم ماست و ما در زمان مقتضی آن را صادر خواهیم کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی سال ها در تلاش برای تحقیقات درباره ادعاها درخصوص فعالیت تسلیحاتی احتمالی ایران بوده است.

ایران تاکید دارد فعالیت های هسته ای این کشور کاملا صلح آمیز است اما غرب گمان می کند این فعالیت ها پوششی برای دستیابی به توانایی ساخت تسلیحات هسته ای است. این تردیدها باعث شده است ایران با تحریم هایی اقتصادی روبرو شود. ایران امیدوار است در صورتی که مذاکرات با قدرت های جهان بتواند در پایان دادن به بن بست هسته ای موجود موفقیت آمیز باشد ، تحریم ها علیه این کشور لغو شود.

یک هیئت سطح بالا آژانس بین المللی انرژی اتمی که مسئولیت تحقیقات درباره ایران را به عهده دارد و گاهی اوقات نیز مقاماتی از فرانسه ، آمریکا و انگلیس در آن حضور داشته اند ، از اوایل سال ۲۰۱۲ نشست هایی را در تهران برگزار کرده اند و جدیدترین آن مذاکرات این هفته این هیئت آژانس در تهران است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
به نظر می رسد دلیل عدم صدور ویزای برای این فرد، افشای اطلاعات محرمانه ایران به سایر کشورها توسط وی باشد.