بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
ارتش آمریکا اعلام کرده نیروهای کرد کماکان کنترل شهر کوبانی در شمال سوریه را در دست دارند.
کد خبر : ۱۳۵۵۲۵
به گزارش پارسینه ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا که مأموریت نظارت بر حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در کشورهای عراق و سوریه را دارد روز چهارشنبه اعلام کرد کنترل شهر «کوبانی» کماکان در دستان نیروهای کُرد است. 

به نقل از تسنیم ، این نهاد آمریکایی در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه تأکید کرد: «شواهد حاکی از آن است که شبه‌نظامیان کرد در آنجا (کوبانی) کنترل بخش اعظم شهر را در دست دارند و در حال مقاومت در برابر داعش هستند.»

ستیزه جویان داعش روز سه شنبه (15 مهر، 7 اکتبر)  در درگیری‌های سنگین با مبارزان کرد در بخش‌های جنوبی و غربی این شهر سه منطقه جدید را تصرف کردند. تروریست‌های داعش روز دوشنبه ( 14 تیر) سه منطقه در این شهر را تصرف کردند.

تروریست‌های داعش طی چند هفته گذشته در تلاش بوده‌اند به کوبانی دست یافته و آن را تصرف کنند اما به سبب مقاومت شدید نیروهای کرد از دستیابی به هدف خود بازماندند. ده‌ها تروریست تکفیری در این درگیری کشته شدند.

کوبانی و مناطق اطراف آن از اواسط سپتامبر هدف حملات تروریست‌های داعش قرار گرفته‌‌اند؛ در این بین ده‌ها روستایِ کرد‌نشین در حوالی این شهر به دست ستیزه جویان داعش افتاد.

درگیری‌های اخیر در این شهر راهبردی نزدیک به 200 هزار نفر از ساکنان آن را ناچار کرده است از بیم جان خود به ترکیه پناه ببرند.

مبارزان  کرد سوریه، تمامی کردها در سراسر منطقه را به مبارزه مسلحانه علیه تروریست‌های داعش فراخوانده‌اند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
داعش کل عراق را زودتر از کوبانی گرفت!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
خداوند
کمکشان باشد