{mosimage}در ابتداي جلسه حسين زاده بقائي ( مدير عامل شركت ) از تغيير در رويه توليد محصولات شركت درسال جاري خبر داد وگفت : درسال 87 همچون سال هاي گذشته بر اساس پيش بيني هاي شركت اقدام به توليد نمي نمائيم بلكه نيازمشتريان و قرارداد هاي منعقد شده ، ملاك توليد در سال جاري خواهد بود .

"> تقسيم 450 ريال سود نقدي و تغيير در رويه فروش آهنگري تراكتورسازي

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۱

{mosimage}در ابتداي جلسه حسين زاده بقائي ( مدير عامل شركت ) از تغيير در رويه توليد محصولات شركت درسال جاري خبر داد وگفت : درسال 87 همچون سال هاي گذشته بر اساس پيش بيني هاي شركت اقدام به توليد نمي نمائيم بلكه نيازمشتريان و قرارداد هاي منعقد شده ، ملاك توليد در سال جاري خواهد بود .

کد خبر : ۱۳۵۶۰

تقسيم 450 ريال سود نقدي و تغيير در رويه فروش آهنگري تراكتورسازي

جلسه مجمع عمومي عادي ساليانه شركت آهنگري تراكتور سازي ايران با حضور 5/74 درصد صاحبان سهام با دستور جلسه استماع گزارش هيأت مديره و حسابرس قانوني شركت ، اتخاذ تصميم نسبت به صورت هاي مالي ، انتخاب حسابرس مستقل قانوني و روزنامه كثيرالانتشار و تعيين تقسيم سود نقدي سهام شركت ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 5/4/87 در سالن آمفي تئاترساختمان مركز مطالعات و تحقيقات ايزو هاي انساني سازمان گسترش و نوسازي صنايع برگزار گرديد .

در اين مجمع مصوبات زير به تصويب سهامداران حاضردر جلسه رسيد:

1-تقسيم مبلغ 450ريال سود به ازاي هر سهم
2-ابقاء موسسه سازمان حسابرسي به عنوان حسابرس قانوني شركت
3-تعيين روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه كثير الانتشار

جلسه مجمع عمومي عادي سال مالي منتهي به 29/12/86 با رياست آقاي ديلماني زاد ، نظارت آقايان كوچكي و فاطمي و حضور آقاي همداني به عنوان دبير جلسه در تركيب هيات رئيسه مجمع تشكيل گرديد .

لازم به ذكر است كه در اين جلسه خانم صوفياني نماينده سازمان بورس ، آقاي حسين زاده بقائي مدير عامل شركت و آقاي قاضي جهانيان نماينده حسابرس قانوني نيز حضور داشتند .

در ابتداي جلسه حسين زاده بقائي ( مدير عامل شركت ) از تغيير در رويه توليد محصولات شركت درسال جاري خبر داد وگفت : درسال 87 همچون سال هاي گذشته بر اساس پيش بيني هاي شركت اقدام به توليد نمي نمائيم بلكه نيازمشتريان و قرارداد هاي منعقد شده ، ملاك توليد در سال جاري خواهد بود .

وي با اشاره به پتانسيل شركت و تلاش كاركنان آن ابراز اميدواري كرد و گفت: در آينده نزديك محصولات اين شركت وارد بازار هاي جهاني مي شود .

{mosimage}

تاريخچه :

طرح ايجاد كارخانه تراكتور سازي ايران در مهرماه 1346 در چهار چوب مفاد موافقت نامه همكاري هاي فني و اقتصادي مابين دولت هاي ايران و روماني به منظور توليد يك نوع تراكتور اونيور سال به قدرت 65 اسب بخار به مرحله اجرا گذارده شد .

بازنگري هاي به عمل آمده درسال 1353 شمسي مانع از ادامه طرح به منظور توليد تراكتور اونيور سال گرديده و عقد قرارداد با شركت MF انگليس در همان سال ادامه طرح را در جهت تراكتور هاي MF فراهم ساخت .

در ادامه اجراي طرح به منظوردستيابي به هدف هاي كمي و كيفي پيش بيني شده ، طرح ايجاد كارخانه تراكتور سازي ايران در سال 1354 به پنج پروژه تحت عناوين " ساخت قطعات و مونتاژ تراكتور " ، " خدمات صنعتي" ، "ريخته گري" ،"ساخت موتور و آهنگري" تفكيك گرديد . هر يك از اين پروژه ها درغالب يك طرح اصلي داراي هدف هاي كمي وكيفي جداگانه اي بوده و بخشي از آن جهت توليد و تامين قطعات تراكتور و موتور در نظر گرفته شده بود.

پروژه آهنگري بر اساس برنامه ريزي هاي مدون به منظوردستيابي به توليدكليه قطعات آهنگري مورد نيازگروه صنايع تراكتورسازي و ساير شركت ها و موسساتي كه به قطعات آهنگري نياز دارند وعلي الخصوص كارخانجات و صنايع خودرو سازي در وسعتي به مساحت 11هكتار و با خريد و نصب ماشين آلات مورد نياز دردو فاز به شرح زير برنامه ريزي شده و به مرحله اجرا در آمد.

فاز اول با خريد ، نصب و راه اندازي خطوط پرس 10MN،MN 16 ، MN20 وMN25 در سال 1357 به اتمام رسيده و در سال1360 مورد بهره برداري قرارگرفت .

فاز دوم از سال 1357با انجام مطالعات لازم با كمك مشاورين انگليسي و با همكاري شركت آلماني EUMUCO آغاز شده و در سال 1362 ماشين هاي آهنگري افقيSM200 وSM900 و همچنين ماشين آلات جانبي خطوط توليد آهنگري40MN و 80 MN خريداري گرديد. سپس مراحل نصب و راه اندازي شروع شده و در بهمن ماه سال 1367 به مرحله بهره برداري رسيد . پروژه آهنگري بر اساس طرح تفكيك كارخانه تراكتور سازي از آذر ماه سال 1366 به عنوان به عنوان يك شركت مستقل به ثبت رسيد .

از اواخر سال 1374، فعاليت هاي وسيعي در زمينه ايجاد و استقرار سيستم هاي تضمين كيفيت شروع و شركت در اسفندماه 1375 موفق به اخذ گواهينامه ISO 9002 از موسسه RWTUVآلمان گرديد در ضمن واحد مديريت انرژي در سال 1378 در شركت ايجاد شده و فعاليت خود را با جمع آوري و فايلينگ كامپيوتري اطلاعات مرتبط با مصرف انرژي و آلاينده هاي محيط زيست به منظور ايجاد بستري مناسب براي اقدامات لازم در راستاي مديريت انرژي شروع نمود . شايان ذكر است كه سيستم پايش و مديريت انرژي اين شركت در سال 1381 از طريق " سايا " به عنوان يكي از شش سيستم برتر مديريت انرژي در كشور انتخاب گرديد.

سال 1380 به دنبال افزايش نياز مشتريان و صنايع خودروسازي به قطعات آهنگري با ميانگين وزني پائين ، مديريت تصميم گرفت جهت جوابگويي به اين نياز نسبت به ايجاد امكانات مورد نياز اقدام نمايد . در اين راستا دو خط پرس دست دوم mn06در سال 1380 خريداري شده و پس از نصب در همان سال مورد بهره برداري قرار گرفت. در سال 1386 سرمايه شركت از مبلغ چهل ميليارد ريال به مبلغ شصت و چهار ميليارد ريال از محل اندوخته توسعه و تكميل و سود انباشته افزايش يافت .

موضوع فعاليت :

خريد و واردات مواد اوليه ، توليد ، فروش و صادرات انواع قطعات آهنگري ، طراحي و ساخت انواع قالب ها و ابزار هاي مخصوص و تجهيزات صنعتي مورد نياز صنايع آهنگري

اعضاي هيأت مديره :

رديف

نام اعضاء هيأت مديره

سمت

نوع عضويت

1

جواد نجم الدين

رئيس هيئت مديره

شخصيت حقوقي از طر ف شركت توليدي موتور ، گسر بكس و اكسل سايپا

2

علي اكبر ديلماني زاد

نائب رئيس هيئت مديره

شخصيت حقوقي از طرف شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كاركنان صنعت نفت

3

مجيد كاظمي

عضو هيئت مديره

شخصيت حقوقي از طرف شركت گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو ( به وكالت از طرف شركت ايران خوردو )

4

سعيد خدامرادي

عضو هيئت مديره

شخصيت حقوقي از طرف شركت سرمايه گذاري بو علي

5

محمدحسين حسين زاده بقائي

عضوهيئت مديره و مدير عامل

شخصيت حقوقي از طرف شركت سرمايه گذاري بانك ملي ايران

اهم فعاليت هاي شركت :

- فعاليت هاي مرتبط با ارزش افزوده
- توليد قطعات آهنگري
- فعاليت هاي طراحي ، ساخت و آزمايش قالب
- ساخت قالب هاي مورد نياز ساير شركت ها
- طرح هاي پژوهشي انجام شده
- آهنگري آلومينيوم 7075
- آهنگري سوپر آلياژها
- استمرار و به روز آوري سيستم هاي مديريت كيفيت

پس از استقرار و به روز آوري سيستم مديريت كيفيتISO 9002: 1994 در سال 1375 و ارتقاء آن به 2000 : 9001ISO در سال 1382و استقرار سيستم مديريت كيفيت TC :16949/ISO در سال 1383 ، اقدامات لازم جهت نگهداري ، استمرار و به روز آوري اين سيستم بعمل آمده است.

- انجام معاينات ادواري
- اندازه گيري خروجي دودكش ها دركارگاه هاي مختلف
- اندازه گيري نور ، صدا ، ارتعاش و ... در سطح سازمان
- تعبيه فيلتر هوايي جهت جلوگيري از گسترش غبارهاي ناشي از عمليات سنگ زني

همزمان با فعاليت هاي فوق سازمان جهت استمرار و بروزآوري سيستم هاي مديريتي خود فعاليت هاي ذيل را در سال 1386 بعمل آورده است :
- انجام 4 مورد مميزي داخلي سيستم و فرآيند
- تهيه و ارائه گزارشات مربوط به نتايج مميزي ها و عدم انطباق هاي رفع شده به مديريت شركت
- به روز آوري مستندات سيستم مديريت يكپارچه شامل 14001ISO ، 18001OHSAS و16949 TS / ISO
-انجام3مورد مميزي شخص دوم از طرف شركت هاي ساپكو بر اساس الزامات " ساپكو85 " ، مگاموتور بر اساس استاندارد و"16949 TS /ISO "
همچنين در ارتباط با پياده سازي مدل تعادلي سازماني براساس EFQM " " در شركت نيز ،اقدامات لازم به شرح ذيل براي سال 1387 برنامه ريزي شده است :
1-تعيين مشاور و ارائه آموزش هاي عمومي
2-تعيين تيم هاي تخصصي و تربيت ارزيابان
3-انجام خود ارزيابي از واحدهاي مختلف سازمان
4-اقدام جهت اخذ گواهي تعهد به تعالي و اخذ تقدير نامه

فروش :

روش فروش محصولات توليدي از نظر قبول سفارش ، انتخاب مشتريان و دريافت بهاي فروش كالا و خدمات ، شركت آهنگري تراكتورسازي ايران ( سهامي عام ) به عنوان توليد و عرضه كننده قطعات آهنگري و قالب هاي صنعتي در سطح كشور ، مانند سال هاي قبل محصولات توليدي خودرا به طرق زير به فروش رسانيده و همواره رضايت مشتري را به عنوان مهم ترين عامل درموفقيت سازمان را در فعاليت هاي خود مد نظر قرار داده است :

1-مراجعه مستقيم مشتريان جهت سفارش توليدات قطعات آهنگري
2-تقاضاي شركت ها و موسسات توليد كننده داخلي
3-بازار يابي توسط شركت
توضيح در مورد فعاليت هاي صادراتي در جريان :
در استقرار تحقق سياست ها و خط مشي هاي تعيين شده در ارتباط با گسترش صادرات ، در سال مورد گزارش نيز اقداماتي در اين ارتباط صورت گرفته است كه اساس اين فعاليت ها بر هدف هاي اصلي ذيل استوار بوده است :

الف- صادرات مستقيم قطعات آهنگري به مصرف كنندگان آن كه بطور عمده شركت هاي خودرو ساز هستند .
ب- صادرات قطعات آهنگري به شركت هاي توليد كننده
ج- صادرات قطعات آهنگري به شركت هاي خارجي طرف قرار داد كارخانجات داخل كشور
فعاليت هاي توسعه منابع انساني

برنامه هاي آموزشي كه درسال 1386 براي كاركنان شركت ترتيب داده شده ، به همراه آمار و اطلاعات مربوط به دوره هاي آموزشي برگزارشده و مدت كلي آموزش شركت با ايجاد امكانات مورد نياز در جهت ادامه تحصيل و در نتيجه ارتقاء دانش علمي پرسنل ، توانسته است گام هاي موثري در جهت بهبود كيفيت نيروي انساني بردارد. در اين راستا علاوه بر دوره هاي مورد نياز در حد مقاطع مختلف زير ديپلم از قبيل راهنمايي و متوسطه ، بورس هاي تحصيلي نيز در مقاطع تحصيلات عالي درداخل كشور به تعدادي از پرسنل حائز شرايط اعطا گرديده است .

اطلاعات مربوط به طرح هاي سرمايه اي شركت

1-افزايش ظرفيت توليد قطعات با ميانگين وزني پايين
2- رفع گلوگاه هاي موجود دركارگاه قالبسازي و استفاده بهينه از ماشين آلات
3- رفع گلو گاه هاي توليدي عمليات حرارتي

طرح هاي در دست اقدام درسال 86 كه در سال 87 نيز ادامه خواهد داشت :

-ادامه كارهاي ساختماني طرح " احداث سالن عمليات حرارتي و تجهيزات آن "
-ادامه كارهاي نصب وراه اندازي كوره آنيل ايزوترمال درسالن جديد عمليات حرارتي
-اجراي طرح " گاز رساني60 پوندي به سالن به سالن عملياتي حرارتي "
-نصب وراه اندازي جرثقيل سقفي 5 تن درسالن جديد عمليات حرارتي

{mosimage}

{mosimage}

اشتراک گذاری :
ارسال نظر