بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
یک کارشناس سیاست خارجی گفت: بیشتر نیروهای داعش را فارغ التحصیلان دانشگاه "المدینه" تشکیل می‌دهند که‌‌ تفکرات و اندیشه‌های وهابیت در آن‌ها وجود دارد و همه عناصر و کادر آن در داخل عربستان پرورش می‌یابند.
کد خبر : ۱۳۵۶۵۳
"امیر موسوی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران پيرامون مسائل فروش تسلیحات و طمع آمریکا به جیب پر از دلارهای کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان اظهار داشت: هنگامی که قیمت نفت از ۱۰۰ دلار بالا‌تر می‌رود آمریکایی‌ها در وسوسه برگرداندن پول نفت به جیب خود با فروش تسلیحات گرفتار می‌شوند.

وی ادامه داد: غربی‌ها دشمن کاذبی به نام جمهوری اسلامی ایران را به وجود آورده‌اند و مرتب از این قضیه سوءاستفاده کرده و تبلیغات شومی را در این راستا انجام ‌می‌دهند.
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: تجربه نشان داده که آن‌ها بازنده مسائل خاورمیانه هستند که مصداق آن یکی در جنگ عراق و کویت و دیگری در جنگ عربستان با حوثی‌های یمن است که نشان داد سلاح‌ها کارساز نیستند.

موسوی تصریح کرد: کلید اصلی این تسلیحات در دست مستشاران آمریکایی است. آن‌ها هر وقت نیاز داشته باشند، از این سلاح‌ها استفاده می‌کنند، کما اینکه هواپیماهای موجود در عربستان و قطر را خود آمریکایی‌ها با وجود خلبانان عربی آن را هدایت می‌کنند، اما همه این‌ها در راستای اهداف آمریکا استفاده می‌شود و آموزش‌های قوی به نیروهای محلی عربستان داده نمی‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیشتر نیروهای داعش را فارغ التحصیلان دانشگاه "المدینه"  تشکیل می‌دهند که‌‌ تفکرات و اندیشه‌های وهابیت در آنها وجود دارد و همه عناصر و کادر آن در داخل عربستان و یا در مراکزی که در خارج از کشور ایجاد کرده‌اند به پرورش این اشخاصی از جمله "جولانی" در جبهه‌النصرة، "ابوبکر بغدادی" و گروه‌های طالبان می‌پردازند که هدف اصلي آن ها بدنام کردن دین مبین اسلام و ارائه چهره خشن برای آن است.  
اشتراک گذاری :
ارسال نظر