بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
روزانه 400 دستگاه از این خودرو براساس نیاز مشتری با موتور TU3 یا TU5 بزودي به بازار عرضه خواهد شد. قیمت هایی که هم اکنون برای خودروی 206 اعمال می شود، با توجه به داخلی سازی تنها به قیمت تمام شده نزدیک تر شده است.
کد خبر : ۱۳۵۷۰۵
نویسنده :
ایران خودرو
مديرعامل ايران خودرو صبح روز شنبه در حاشیه مراسم آغاز تولید پژو 206 تیپ 2 با موتور TU3 ساخت داخل، در جمع خبرنگاران، بيان کرد: روزانه 400 دستگاه از این خودرو براساس نیاز مشتری با موتور TU3 یا TU5 بزودي به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي بورس نيوز ،هاشم يكه زارع با بيان اینکه موتور TU3 قابل ارتقا به یورو 5 و حتی یورو 6 است، گفت: ارزی که در فرمول قیمت گذاری شورای رقابت برای پژو 206 در نظر گرفته شده، ارز مبادله ای بود که خودروسازان هیچگاه از ارز مبادله ای استفاده نکرده و ارز آزاد را مورد استفاده قرار دادند، بنابراین هم اکنون با توجه به ساخت داخل این خودرو، قیمت پژو 206 تغییری نخواهد کرد.

وی ادامه داد: قیمت هایی که هم اکنون برای خودروی 206 اعمال می شود، با توجه به داخلی سازی تنها به قیمت تمام شده نزدیک تر شده است.

مديرعامل اين شركتدر ادامه تصريح كرد : اگرچه در دولت قبل قرار بر این بود که ١٠٠٠ میلیارد تومان به هر یک از خودروسازان داخلي (سايپا و ايران خودرو ) تسهیلات داده شود، اما متاسفانه این وعده هیچگاه محقق نشد و خودروسازان با مشکلات ناشی از تحریم در کنار کمبود منابع دست و پنجه نرم می‌کردند.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: از مهر سال گذشته با برنامه ریزی صورت گرفته در ایران خودرو افزایش تولید به نحوی صورت گرفت که در شش ماهه دوم سال 92 دو برابر شش ماه اول همان سال خودرو تولید شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال 93 تولید ناقص در ایران خودرو وجود نداشته و تا كنون نیز هیچ خودروی تولیدی در این گروه صنعتی با کمبود قطعه و یا سیستم‌های دیگر مواجه نیست.

به گفته مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، هم اکنون این شركت نسبت به برنامه تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت 16 درصد جلوتر بوده و نسبت به برنامه داخلی ایران خودرو نيز که تولید 600 هزار دستگاه خودرو را هدف گذاری کرده بود، دو درصد جلوتر مي باشد.

اين مقام مسئول در خصوص توسعه محصولات جديد گروه صنعتي ايران خودرو گفت : در شش ماه دوم سال آينده ايران خودرو هر شش ماه يك محصول جديد را به بازار عرضه خواهد کرد.

يكه زارع در ادامه سخنان خود بيان كرد : میزان جریمه تاخیري در اين شركت به شدت کاهش یافته ، به نحوی که امسال یک پنجم سال گذشته جریمه تاخیر پرداخت کرديم و طي يك سال اخير نه تنها تسهيلاتي از بانك نگرفتيم بلكه مقداري از بديهي هاي بانكي را پرداخت كرده كه مسبب كاهش هزينه هاي مالي شركت نيز شده است .

وي از رونمایی اولین پلت فرم ايران خودروبا قواي محركهداخلی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود : پلت فرم دوم را نيز ظرف مدت دو سال آينده در كلاس خودروهاي C و D خواهيم داشت و شركت هاي خارجي اعم از پژو باید بدانند تنها در صورت سرمايه گذاري در صنعت خودرو ايران می‌توانند مجدد وارد بازار خودرو ایران شوند .

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
اوه اوه این دیگه چی میخواد بشه.من 206تیپ 5 وی 8 گرفتم اگه یه روز تو گارانتی نباشم روزم شب نمیشه
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
من میگم اینقدر عالی از اب در میاد که فرانسویها کارخانه پژو را تعطیل میکنن و میان از ایران پژو میخرن میبرن. :)
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
تمام قطعاتش ساخته چینه . خودشون میگن قطعه سازها همه تعطیل شدن ....