بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
در چند وقت اخیر، اخباری مبنی بر ابلاغیه شرکت ملی پالایش و پخش در راستای تعیین نرخ نفت خام 5 ماهه ابتدای سال جاری به مجتمع های پالایشی و همچنین افزایش 30 درصدی نرخ فروش محصولات قندی منتشر شد.
کد خبر : ۱۳۵۷۹۲
نویسنده :
محمدآموخته-کیوان فر
در چند وقت اخیر، اخباری مبنی بر ابلاغیه شرکت ملی پالایش و پخش در راستای تعیین نرخ نفت خام 5 ماهه ابتدای سال جاری به مجتمع های پالایشی و همچنین افزایش 30 درصدی نرخ فروش محصولات قندی منتشر شد.

عدم ارسال ابلاغیه به شرکت های پالایشی

براساس این گزارش، سهامداران شرکت های پالایشی همچنان چشم انتظار بازگشایی نمادهای شرکت های مذکور می باشند تا تصمیمات لازم در خصوص سهام خود را اتخاذ نمایند.

برهمین اساس در هفته اخیر اخباری در برخی از خبرگزاری ها مبنی بر ابلاغیه شرکت ملی پالایش و پخش به مجتمع های پالایشی به منظور تعیین نرخ نفت خام تحویلی 5 ماهه ابتدای سال جاری و همچنین قیمت فروش محصولات منتشر شد.

این گزارش می افزاید، با پیگیری های خبرنگار بورس نیوز در تماس تلفنی با تعدادی از مدیران مالی شرکت های پالایشی مشخص شد که تاکنون هیچگونه ابلاغیه ای مبنی بر تعیین نرخ نفت خام تحویلی به شرکت های پالایشی ارسال نشده است و همچنان شرکت های مذکور بایستی برای حسابرسی صورت های مالی خود منتظر اعلام نرخ نهایی فروش نفت خام تحویلی از شرکت ملی پالایش و پخش باشند.

شرکت های قندی همچنان در انتظار مجوز افزایش نرخ

همچنین انتشار اخباری مبنی بر افزایش نرخ فروش محصولات قندی منجر به استقبال سهامداران از این گروه بورسی گردید که به موجب آن در هفته اخیر مدیر مالی و اداری انجمن قند و شکر از تصویب افزایش 20 درصدی نرخ فروش با هماهنگی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خبر داده بود و از ارسال تصمیمات نهایی جلسه در راستای مجوز اجرای افزایش نرخ فروش به ستاد تنظیم بازار اشاره کرده بود.

این گزارش می افزاید، پس از گذشت دو هفته از آخرین مصاحبه رضا رحمتی اما گویا وضعیت افزایش نرخ فروش محصولات قندی همچنان در هاله ای از ابهام می باشد و این در حالی است که در آخرین روز معاملاتی هفته اخیر نماد معاملاتی "قلرست" در راستای افزایش سرمایه 900 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها متوقف شد اما سرانجام روز گذشته با انتشار گزارش تصمیمات انجمن در سایت کدال به عدم تصویب افزایش سرمایه اشاره شده بود که این امر منجر به ایجاد صف فروش در سهام شرکت قند لرستان در بدو بازگشایی نماد در روز جاری گردید.

مجمع "پدیده" برای سومین بار به تنفس خورد

مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز پس از یک بار لغو برای سومین دفعه به تنفس خورد.

براساس این گزارش، "پدیده" در حالی برای اولین بار در تاریخ 93.4.29 سهامداران خود را به مجمع عادی سالیانه دعوت کرده بود که این جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن سهامداران تشکیل نشد و این جلسه که به تاریخ 17 شهریور ماه موکول شد، به دلیل آماده نبودن گزارش بازرس قانونی پیرامون صورت های مالی تلفیقی لغو گردید.

پس از آن نیز آگهی دعوت به مجمع برای 93.6.29 به همین دلیل به تنفس خورد تا طلسم برگزاری مجمع "پدیده" همچنان پابرجا باشد.

در نهایت نیز این جلسه در 12 مهر ماه جاری با حضور بیش از 79 درصد سهامداران رسمیت یافت، اما این جلسه به دلیلی که از سوی شرکت اعلام نشده است، برای سومین بار در سال جاری با تنفس رو به رو گردید.

از این رو بایستی منتظر ماند و دید بالاخره سهامداران "پدیده" چه زمانی می توانند شاهد برگزاری این مجمع جهت تقسیم سود و رسیدگی به دستورهای این جلسه باشند و همزمان با آن پاسخ پرسش های خود را در خصوص این مجموعه دریافت کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عماد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
ابهام و بی تصمیمی و اموروز وفردا واین ماه و اون ماه کردن متاسفانه شده ویژگی اقتصادی دولت که بلای فعلی را بر بورس وسهامداران نازل کرد
فرشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
سلام دوستان
پالایش و پخش بسیار زیرک هستش ابتدا حرفشو میندازه تا واکنشهای سهامداران وشرکت هارو مشاهده کنه این سیاست اقتصادی مملکت ما هستش ابتدا شایعه سپس ...
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
بزک نمیر بهار میاد..........!