بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
مدیر عامل مخابرات تهران درباره اینکه چرا خطوط تلفن ثابت علی‌رغم وعده‌ها به روز واگذار نمی‌شود گفت: ما که بدمان نمی‌آید خطوط ثابت را راه‌اندازی کرده و درآمدزایی کنیم اما عوامل بیرونی مانع این کار شده است.
کد خبر : ۱۳۵۸۵۹

علیرضا صیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه هزینه هر خط تلفن ثابت حدودا 700 هزار تومان است، اظهار کرد: این هزینه از مرکز مخابراتی تا منازل مشترکان است.

وی درباره درآمدهای مخابرات از خطوط ثابت گفت: میزان سرانه درآمد از هر خط تلفن ثابت به شکل میانگین 10 هزار تومان است اما باید این را هم در نظر داشت که خطوط را با قیمت 50 هزار تومان واگذار می‌کنیم و همین باعث اختلاف رقم بسیاری بین هزینه‌کرد و درآمدها شده است.

او خاطر نشان کرد: از منظر عددی، هزینه‌ با درآمدمان خوانایی ندارد و از این رو سازمان تنظیم مقررات باید فکری به حال تعرفه‌های تلفن ثابت کند.

مدیر عامل مخابرات استان تهران در پاسخ به این سوال که چرا مخابرات هنوز امکان واگذاری به روز را ندارد در حالیکه پیش از این بارها گفته شده بود که درخواست برای تلفن ثابت به روز است؟، عنوان کرد: خطوط پی جی اس که زمانی برای تحویل صرفا بوق به منازل مشترکان واگذار شده بود اما فکری به حال آینده آن نشده بود و تحریم‌ها دو عامل اساسی هستند.

صیدی ابراز کرد: کمتر از 5 درصد کل مشترکان استان تهران روی پی جی اس هستند که درصدد نوسازی آنها هستیم و در زمینه قراردادهای خارجی هم، سال گذشته قرارداد خوبی بستیم که می‌تواند ظرف امسال عقب‌ماندگی‌های پیشین را جبران کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر