بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۳
کد خبر : ۱۳۵۹۰۸
روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت ماه آینده سال‌روز امضای توافق موقت ژنو درباره برنامه هسته‌ای ایران است که بر اساس این توافق در قبال تعلیق برخی فعالیت‌های ایران، برخی از تحریم‌ها علیه تهران لغو شد و دولت اوباما به کنگره این ضمانت را داد که تحریم‌ها قابل برگشت و به صورت محدود لغو شده‌اند و جان کری، وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که هنوز ایران برای تجارت درهای خود را باز نکرده است.

اما بسیاری از تجار تصور دیگری دارند. کنفرانس ایران – اروپا در لندن 15 اکتبر به مدت 2 روز برگزار می‌شود که در این کنفرانس شرکت‌های حقوقی جهانی، مشاوران تجاری شرکت‌های بازاریابی و مزایده گران حضور دارند که درباره چارچوب تجارت در دوران پس از تحریم‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران گفت‌وگو می‌کنند.

بر اساس برنامه این کنفرانس، جک استراو، وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا و هوبرت ودرین، وزیر امور خارجه پیشین فرانسه سخنرانی خواهند کرد. هم‌چنین پیامی از سوی محمد نهاوندیان، رییس دفتر حسن روحانی رییس‌جمهور ایران قرائت می‌شود. بخشی از این پیام بر روی بروشور کنفرانس نوشته شده است.

نهاوندیان در این پیام اعلام کرده است که امیدوارم این کنفرانس بتواند اطلاعات و فرصت‌هایی را برای فعال‌سازی سرمایه‌گذاران بین‌المللی در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران ارائه کند.

در این بروشور اعلام شده است که قوانین وزارت خزانه‌داری آمریکا رعایت شده است.

بر اساس این اعلام هیچ گونه مذاکرات و یا معامله تجاری در این کنفرانس انجام نمی‌گیرد اما در میان شرکت‌کنندگان بانک خاورمیانه حضور دارد

اشتراک گذاری :
ارسال نظر