بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۲
همچنان که مذاکرات با کشورهای ۱+۵ درباره برنامه هسته‌ای ادامه دارد، ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی تلاش می‌کند. از جمله در روزهای آینده در لندن همایشی به همین منظور برگزار می‌شود که قرار است دو وزیر خارجه سابق بریتانیا و فرانسه هم در آن شرکت کنند.
کد خبر : ۱۳۵۹۳۶
سایت بی بی سی نوشت:"این همایش که بزرگ‌ترین نشست بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی برای جلب سرمایه‌گذاران اروپایی در سال‌های اخیر خوانده شده، در روزهای ۱۵ و ۱۶ اکتبر در لندن، پایتخت بریتانیا، برگزار می‌شود.

دولت بریتانیا اعلام کرده است که نقشی در برپایی این همایش ندارد.

این نشست که در آن طرح‌های ایران برای جذب سرمایه‌ها‌ی خارجی معرفی می‌شود تا درباره آنها رای‌زنی شود، از قضا با ادامه مذاکرات هسته‌ای هم‌زمان شده است که با حضور ایران، آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین، پایتخت اتریش، برگزار می‌شود.

خبرگزاری رویترز نوشته است که نام دو تن از وزرای خارجه پیشین فرانسه و بریتانیا، هوبرت ودرین و جک استراو، در فهرست سخنرانان همایش لندن دیده می‌شود.

با این که به نظر می‌رسد مناسبات بین تهران و لندن رو به کاهش تنش‌هاست و از جمله رهبران دو کشور برای نخستین‌بار پس از انقلاب با یک‌دیگر دیدار کرده‌اند، اما مقام‌های بریتانیایی تاکید دارند که همایش لندن کاری به سیاست رسمی این دولت در قبال ایران ندارد.

این همایش را یک موسسه رسانه‌ای اروپایی به نام European Voice برگزار می‌کند و در عین حال حمایت دولت ایران را دارد.

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر حسن روحانی، یک پیام حمایت‌آمیز برای برگزارکنندگان این همایش فرستاده است."
اشتراک گذاری :
ارسال نظر