بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر : ۱۳۶۰۰۵
در روزهای اخیر شایعه تغییر رئیس سازمان بورس در محافل مجازی و غیررسمی بورسی آنچنان شدت گرفته بود که مستشار مدیر روابط عمومی سازمان را نیز در همین فضا به واکنش واداشت.

به گزارش ایران و جهان، لحظاتی قبل، یک منبع آگاه از افراد جدید را برای احراز کرسی ریاست سازمان نام برد. براین اساس گفته می شود که دکتر سعیدی عضو هیات مدیره سازمان و معاونت نظارت بر نهادهای مالی از یکی از این گزینه هاست همچنین دکتر راعی و دکتر حسین عبده تبریزی یا یکی از شاگردان ایشان نیز از دیگر گزینه های صندلی ریاست سازمان بورس شمرده می شوند.

ماجرای این شایعه در روزهای اخیر در تالار شیشه ای و محافل مجازی شدت گرفته بود، شنیده ها حاکی از آن است که گزینه هایی هم برای جایگزینی این مقام به وزیر پیشنهاد شده است در میان این گزینه ها نام غلامرضا سلیمانی مدیر عامل کنونی سرمایه گذاری غدیر و شاپور محمدی معاون اقتصادی وزیر به چشم می خورد. این شنیده ها می افزاید حضور شاپور محمدی در کرسی ریاست سازمان بورس منتفی شده و این شایعه در حال حاضر با جایگزینی گزینه های دیگر ادامه می یابد.

تغییر رئیس سازمان بورس، هرزازچندگاهی در میان بازیگران بازار سرمایه شایع می شود، این بار این شایعه در میان گروه های مجازی رشد پرشتابی را طی کرد. این درحالی است که این شایعه در اواخر هفته گذشته نیز به تحریریه ایران و جهان مخابره شده بود تا جاییکه گزینه های جایگزینی را برای احراز کرسی ریاست سازمان بورس، نام برده شده بود.

سعید مستشار مدیر روابط عمومی سازمان بورس، در همین محافل مجازی اعلام کرد مطلبی که در خصوص تغییر رییس سازمان، عدم حضور ایشان در محل کار و عدم امضای نامه ها و... منتشر شده به هیچ وجه صحیح نیست.

علی صالح آبادی که همزمان با روی کار آمدن احمدی نژاد در دولت های نهم و دهم از 30 مهرماه سال 1384 تا کنون سکان هدایت متولی بازار سرمایه را در دست گرفته در دولت تدبیر و امید نیز در مقام خود ابقا شد و عنوان مدیری که در دو دولت تغییر نکرد را یافت.

یادآور می شود، بر اساس اساسنامه سازمان بورس و اوراق بهادار "رئیس هیات مدیره سازمان بورس از بین اعضای هیئت مدیره به پیشنهاد اعضا و تصویت شورای عالی بورس برای مدت سی ماه تعیین خواهد شد. همچنین گفته شده است: "رئیس هیات مدیره, "رئیس" سازمان و بالاترین مقام اجرایی آن خواهد بود و وظایف و حدود و اختیارات رئیس سازمان بورس در اساسنامه "سازمان" تعیین خواهد شد. مدت عضویت هر یک از اعضای هیئت مدیره سازمان بورس پنج سال است و انتخاب آنان برای یک دوره دیگر بلامانع است.

اما علی صالح آبادی در سال 1357 در شهر سبزوار متولد شد و از 1384 تا کنون در بازار سرمایه حضور دارد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق و دکتری مدیریت مالی از دانشگاه تهران، و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق است.شاپور محمدی، معاون وزیر اقتصاد دولت تدبیر و امید و از دانش آموختگان مدیریت مالی دانشگاه تهران از دوستان صمیمی و مورد اعتماد وی است.

فعاليت در بخش ارزيابي سهام در شركت سرمايه گذاري غدير،( 1382-1380)؛عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق (ع) و مدير گروه نظام مالي اسلامي مركز تحقيقات دانشگاه، از سال 1382؛مدير بورس منطقه اي كرج،( 1384-1383)؛دبيركل بورس اوراق بهادار تهران،( 1385-1384) و در نهایت ریاست سازمان بورس اوراق بهادار، ازسال 1385 از سوابق کاری این مدیر جوان سازمان بورس است.


صالح آبادی تنها مدیر جوانی است که پس از انقلاب 57 تا به امروز سکان ریاست سازمان بورس را برای 4 دوره متوالی 30 ماهه در دست داشته است. پیش از وی حسین عبده تبریزی،صاحب نظر در مدیریت مالی برای دو دوره متوالی در این مسند حضور داشت.


خبرهای ضدو نقیض در خصوص تغییرات در سازمان بورس اوراق بهادار در حالی مطرح می شود که در روزهای گذشته در زیر مجموعه وزارت اقتصاد و معاونت بانک و بیمه تغییراتی حاصل شد.همچنین رایزنی ها در خصوص تغییرات در سایر نهادها و سازمان های زیر مجموعه وزارت اقتصاد نیز به گوش می رسد .ایران وجهان چندی پیش از تغییر معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد نیز خبر داده بود که شاهد تغییر مدیریتی در این معاونت در مهرماه بودیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر