بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران:

بیش از پنج هزار و 400 متر مربع از اراضی ملی از دست متصرفان خارج شد

نوشهر ـ ایرنا ـ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران -نوشهر گفت: در روزهای اخیر طی شش عملیات خلع ید، جداگانه، پنج هزار و 410 متر مربع از اراضی ملی غرب مازندران از دست متصرفان خارج شد.
کد خبر : ۱۳۶۰۴۸

سرهنگ 'یوسف علی ادیب' در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: دو هزار متر مربع از این مقدار در منطقه ییلاقی و مرتعی برگ سر تنکابن بود که پنج دستگاه خانه کوچک نیز که به صورت غیر مجاز ساخته شده بود تخریب شد.

وی اظهار داشت: یک هزار و 410 متر مربع از خلع یدهای صورت گرفته در عرصه های طبیعی جیسا واقع در کلارآباد و ماشلک نوشهر و گولاسر در شهرستان تنکابن بود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر تصریح کرد: در مراتع سینوک کجور نیز دو هزار متر مربع از اراضی تصرف شده خلع ید شد.

ادیب مجموع خلع یدهای صورت گرفته را در شش ماه نخست امسال 129 هزار و 970 متر مربع ذکر کرد و ادامه داد: سازمان جنگل ها و مراتع تمرکز زیادی در مساله جلوگیری از تصرف اراضی دارد و نهادهای مربوط از جمله دستگاه قضایی، به خوبی با ادارات منابع طبیعی همکاری می کنند.

وی بیان کرد: ایران جزء کشورهای کم جنگل دنیا است و فقط 8 درصد آن را جنگل تشکیل می دهد در حالی که برای مثال، 74 درصد مساحت کشور سوئد و 67 درصد مساحت ژاپن جنگل است.

ادیب یادآور شد: به همین دلیل حساسیت ما به حفظ اراضی جنگلی و مرتعی باید بیشتر باشد و با متخلفان در اسرع وقت برخورد قانونی کنیم.

وی از مردم خواست هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی در جنگل ها و مراتع را با شماره تلفن رایگان و بدون پیش شماره 1504 در هر ساعت از شبانه روز به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر یکی از چهار اداره کل منابع طبیعی شمال کشور است که از رُویان تا رامسر را پوشش می دهد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
متشکریم امیدوارم سواحل دریای خزر و حاشیه رودخانه ها از جمله رودخانه کرج هم از شر متجاوزان به اراضی ملی و سو استفاده گرها پاک شود