بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
اردبیل - ایرنا - نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه و شهرسازی 50 میلیارد ریال برای حذف نقاط حادثه خیز و ادامه عملیات اجرایی اتوبان مشگین شهر ، اردبیل اختصاص داد.
کد خبر : ۱۳۶۰۵۱

به گزارش ایرنا ، یونس اسدی روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند اجرای پروژه اتوبان مشگین شهر ، اردبیل افزود: به دنبال وقوع تصادفات مکرر جاده ای در این شهرستان علاوه بر تذکر قانونی و طرح سوال در مجلس ، وی با وزیر راه و شهرسازی دیدار کرده و پیگیر رفع این مشکل بوده است.

وی با اشاره به آمار روز افزون تلفات تصادفات جاده ای در محورهای مواصلاتی مشگین شهر از پیشرفت فیزیکی کند این پروژه انتقاد کرد.

اواظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی این پروژه ردیف دار شدن آن بود که با تلاش فراوان این پروژه از سه سال قبل ردیف دار شده و معمولا برای پروژه های ردیف دار علاوه بر اعتبارات پیش بینی شده از محل قانون بودجه اعتبارات ملی تخصیص می یابد.

اسدی با دعوت از مسوولان راه و شهرسازی و استانداری اردبیل به تلاش بیشتر برای تسریع در اجرای پروژه چهار بانده شدن محور مشگین شهر ، اردبیل افزود: این پروژه با سلامت جان مردم گره خورده و مسوولان باید در این زمینه جدی بوده و پاسخگو باشند.

در سه هفته گذشته در مجموع بیش از 25 نفر در تصادفات جاده ای راه های ارتباطی شمال استان اردبیل جان باختند.

بر اساس آمار سالانه جان باختگان حوادث جاده ای در مشگین شهر بیشتر از تلفات سقوط یک فروند هواپیمای فوکر یا توپولوف است.

بر اساس اعلام فرماندهی پلیس راه استان اردبیل، بیش از 60 درصد از تلفات فوتی تصادفات رانندگی این استان مربوط به محورهای مواصلاتی شهرستان مشگین شهر است و با احتساب آمار تلفات استانی در این زمینه می توان درستی این ادعا را اثبات کرد.

هر چند در سال های اخیر اقداماتی در حذف نقاط حادثه خیز و ایجاد بزرگراه اردبیل ، مشگین شهر صورت گرفته اما این اقدامات آنچنان که باید و شاید از پیشرفت خوبی برخوردار نبوده است.

شهرستان مشگین شهر به رغم اختصاص بیشترین طول محورهای مواصلاتی استان اردبیل در حال حاضر فاقد پاسگاه ثابت پلیس راه به عنوان ابزاری بازدارنده است.

مشگین شهر در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر