بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو در پاسخ به پرسش خبرنگار بورس نيوز مبني بر اينكه با توجه به اختلاف كم قيمتي بين خودروهاي دنا و تندر٩٠ ، آيا ايران خودرو برنامه اي براي رقابت بين اين دو خودرو و يا حذف تندر ٩٠ داريد ؟ گفت :از طرف شرکت های رنو و پژو اذیت‌ هایی می‌شویم و با توجه به توليد ٥٠ دستگاه تندر ٩٠ در ايران خودرو ، در صدد آن هستيم كه با ارايه محصولات جدید تنوع خودروهای تولید داخل را در سطح بازار افزایش دهيم
کد خبر : ۱۳۶۰۸۵
مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو تبریز در نشست خبری با بیان اینکه در گذشته تنها به بحث تیراژ تولید پرداختیم گفت : به دليل تحريم ها تیراژ تولید از سال 91 به نحو چشمگیری کاهش یافت به طوريکه از مهر 91 تا شهریور ماه 92 تنها 296 هزار خودرو تولید شد كه حتی بخشی از این میزان نيز خودروهای ناقص به شمار مي آيد .

هزینه تولید هر پلتفرم جدید 1000 میلیارد تومان / شریک غیر آسیایی

بر اساس گزارش خبرنگار اعزامی بورس نيوز هاشم يكه زارع با تاكيد بر اینکه تيراژ توليد اولويت اول ما نيست خاطرنشان كرد : در صورت داشتن صادرات صادرات ، اين امر نشاندهنده اقدامات موثر در بحث کیفیت ، توسعه محصول و گسترش خدمات پس از فروش است .

وی ادامه داد: در حال حاضر در بحث تیراژ تولید به حد نرمال رسيديم به گونه‌ ای که تا پايان سال جاري و با توجه به توان ظرفيتي خود ، به توليد 600 هزار دستگاه خودرو خواهيم رسيد.

شریک غیر آسیایی ایران خودرو 

یکه زارع اظهار داشت : با شرکت‌های خارجی همکاری می‌ کنیم اما این مسئله به معنای آن نیست که همکاری با شرکتهای خارجی اولویت اصلی ما باشد بلکه تولید محصول داخلي در اولویت کارهای ما قرار دارد.

وی در خصوص همكاري با شركتهاي خارجي اظهار داشت : همکاری با شرکتهای خارجی اعم از پژو، رنو، سوزوکی و یا شركاي تجاري جديدي که در آینده مشخص می شود تنها با تعریف برد- برد مي باشد .

اين مقام مسئول از شريك جديد غير آسيايي خبر داد و افزود : شریک جدید ایران خودرو غیر آسیایی و غیر اروپایی بوده كه در صورت باز شدن فضا و رفع تحريم ها اشکالی ندارد كه با کشورهاي غیراروپایی و غیرآسیایی نيز ارتباط بگیریم. يكه زارع تصريح كرد : به همان شدت که در پی همکاری با شرکتهای خارجی هستیم در پی توسعه تولید داخلی نیز هستیم.

هزینه تولید هر پلتفرم جدید 1000 میلیارد تومان / شریک غیر آسیایی

١٠درصد از سبد محصولات را خودروهاي چيني تشكيل مي دهد

مدیرعامل گروه صنعتي ایران خودرو با اشاره به اینکه کشور چین در سال گذشته 20 میلیون خودرو تولید کرده است، اظهار داشت: با درنظرگرفتن این موضوع که کسی نمیتواند به آسانی از بازار خودروهای چینی عبور کند ما نيز معتقدیم با توجه به این موضوع همکاری خود را با شرکتهای چینی در اولویت دو و سه كار خود قرار داده ایم.

هاشم یکه زارع خاطرنشان كرد : براساس این رویکرد میزان خودروهای چینی در سبد محصولات ایران خوردو تا چهار سال آينده بیشتر از 10 درصد نخواهد بود.


گارانتی سه ساله برای مشتریان 

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در خصوص یکی از برنامه های این شرکت مبني بر ارتقای گارانتی محصولات به سه سال اشاره كرد و گفت: ظرف كمتر از ٨ ماه آینده همان تحولی که در تیراژ تولید خودرو اتفاق افتاد در بحث کیفیت نیز ایجاد مي شود كه مشتریان ميتوانند از خودروهای با کیفیت تری استفاده کنند.

يكه زارع در پاسخ به این سوال که سیاست روشن این شرکت در واردات خودور به صورت ‌CBU چیست، گفت: بنده با واردات خودرو CBU مخالف هستم چرا که این کار خیانت به صنعت خودرو مي باشد كه البته در حوزه واردات CBU در حال حاضر با چند شرکت محدود فعالیت می‌ کنیم اما باید این نکته را نيز متذكر شوم که به هیچ عنوان تمرکز خود را بر واردات خودرو به صورت CBU نخواهیم کرد.

ایران خودرو در تندر٩٠ هیچ قرارداد جدیدی با رنو منعقد نكرده است

یکه زارع در خصوص نحوه انعقاد قرارداد تندر٩٠ که از سوی برخی نمایندگان مجلس با ابهامات همراه بود نیز به توضیحاتی پرداخت و افزود: قرارداد تندر٩٠ با شرکت رنوپارس است در همین راستا ایران خودرو مستقیم با شرکت رنو فرانسه کار می‌کند. اما اخیرا این شرکت در رابطه با تندر٩٠ هیچ قراردادی نبستن است. البته باید این نکته را هم متذکر شوم که قرار داد قبلي تندر٩٠ از سوی سازمان گسترش و نوسازی منعقد شده بود.

وی با بیان اینکه یکی از اشتباهات بزرگ این شركت شراکت با یک شرکت فرانسوی به نام پژو بود، گفت: اگر قرار بود شریک دیگري را برای ایران خودرو تعریف كنيم شراكت با یک شریک آلمانی مي باشد .

وی در مورد دلیل ادامه مذاکره با شرکت پژو گفت : بخاطر اينكه پژو از گذشته بعنوان شریک ایران‌ خودرو بود ، مذاکرات با این شرکت را ادامه خواهيم داد البته در صورتی که در نقطه صفر قرار داشتیم ، تصمیم دیگری می‌گرفتیم.

رنو در ایران سرمایه گذاری نکرده است 

مدیرعامل گروه صنعتي ايران خودرو خاطرنشان كرد: برخلاف توهم های صورت گرفته که شرکت رنو در داخل ایران سرمایه گذاری کرده است باید بگویم در حال حاضر شرکت رنو یک ریال هم در ایران سرمایه گذاری نکرده است.

یکه زارع با اشاره به اینکه اگر شرکای بین المللی بخواهند در ایران سرمایه گذاری کنند باید به صورت مشارکتی این اقدام را انجام دهند به عنوان نمونه 50 درصد تولید قطعات در داخل کشور را سرمایه گذاری کنند که همان رویکردهای گذشته در غیرعادلانه بودن مشارکت ها صورت نگیرد.

اين مقام مسئول با تأکید به اينكه سیاست ما براساس شناخت و ارزیابی بازار است تصریح کرد : ارزیابی‌ های ما حکایت از آن دارد که شرکتهای خودرو ساز چینی تحت عنوان شریک تجاری با توجه به روند صنعت خودرو سازی ایران طی 4 تا 5 سال آینده نمی‌ توانند کمک موثری را به صنعت خودرو کشور داشته باشند.

هزینه تولید هر پلتفرم جدید 1000 میلیارد تومان / شریک غیر آسیایی

هر شش ماه یک محصول جدید

وی در ادامه از عرضه یک محصول جدید از شش ماهه دوم سال 94 خبر داد و گفت: از شش ماهه دوم سال آينده هر شش ماه يك محصول جديد و يك فيس ليفت به بازار عرضه كرده و هر 3 سال یکبار نیز یک خانواده موتور خودرو را تولید خواهیم کرد.


فقط ٢٠ روز ديگر تا ورود دنا باقي مانده است

مدیرعامل گروه صنعتي ایران خودرو در خصوص خودروی دنا خاطر نشان كرد : هم‌اکنون مراحل شماره گذرای اين خودرو در حال انجام است و ظرف مدت 20 روز آینده به بازار عرضه خواهد شد .

وی علت تاخير ورود این خودرو به بازار را اينطور بيان كرد : به دلیل پرداختن به تمام مسائل کیفی مدت ورود این خودرو به بازار طولانی شد.

یکه زارع در ادامه افزود : ورژن دوم خودروی دنا ظرف 6 تا 7 ماه آینده و ورژن بعدي اين خودرو نيز ظرف یک سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت که در صورت ورود این خودروها به بازار به دلیل پایین بودن قیمت (قیمت زیر ٥٣ ميليون خواهدبود) هیچ خودروی چینی نمی‌تواند با آن رقابت کند.

هزینه تولید هر پلتفرم جدید 1000 میلیارد تومان / شریک غیر آسیایی

پاسخ به سوالات خبرنگار بورس نيوز

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو در پاسخ به پرسش خبرنگار بورس نيوز مبني بر اينكه با توجه به اختلاف كم قيمتي بين خودروهاي دنا و تندر٩٠ ، آيا ايران خودرو برنامه اي براي رقابت بين اين دو خودرو و يا حذف تندر ٩٠ داريد ؟ گفت :از طرف شرکت های رنو و پژو اذیت‌ هایی می‌شویم و با توجه به توليد ٥٠ دستگاه تندر ٩٠ در ايران خودرو ، در صدد آن هستيم كه با ارايه محصولات جدید تنوع خودروهای تولید داخل را در سطح بازار افزایش دهيم كه در اين صورت باتوجه به كيفيت و آپشن هاي مناسب خودرو دنا نسبت به تندر ٩٠ ، اين خودرو (دنا) جايگزين خودرو تندر ٩٠ مي شود .

یکه زارع در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار بورس نيوز که چرا با وجود تقاضای بالا برای خرید تندر 90، تولید این محصول پایین است گفت : رنو و پژو با شیوه هاي مختلف ما را اذیت می کنند پژو مستقیم‌ تر و رنو نيز به شیوه‌ هاي دیگر این کار را انجام می دهند.


وی ادامه داد : در حال حاضر روزانه 50 دستگاه تندر 90 اتوماتیک در ایران خودرو تولید می‌شود و در سایپا نیز روزانه 50 دستگاه تندر90 به تولید می‌رسد كه اين تعداد پاسخگوي متقاضي نيست .

يكه زارع با تاکید بر اينكه جو فروش گندم‌ نما نمی‌خواهیم افزود : پژو و رنو و یا هر شرکت دیگر باید در همکاری با ما شفافیت داشته باشند.

مدیرعامل گروه صنعتي ایران خودرو در ادامه صحبت های خود در رابطه با نتایج مذاکرات ایران خودرو با شرکت پژو که هنوز اعلام نشده است نیز، به توضیحاتی پرداخت و گفت: در حال حاضر همچنان مشغول مذاکره با شرکت پژو برای انعقاد قراردادهای جدید هستیم البته دلیلی ندارد که بنده وارد جزئیات شده و موضوع را باز کنم. چرا که عنوان این مطالب باعث می‌شود تا روند مذاکرات به کندی همراه شود. وی تصریح کرد: 95 درصد مذاکرات تمام شده است و فقط 5 درصد باقی مانده است.

*ورود خودروهای برقی ظرف 5 سال آینده به بازار

مدیرعامل گروه صنعتي ايران خودرو درپاسخ به سوالي مبنی بر اینکه خودروهای برقی چه زمانی وارد بازار می‌شوند تصريح كرد : سال گذشته کل خودروهای برقی که در اروپا فروخته شد 30 هزار دستگاه بیشتر نبود امسال نیز برنامه تولید 50 هزار دستگاه خودروی برقی را در دستور کار دارند.

هاشم یکه زارع با بیان اینکه تولید خودروي برقی در ایران نیاز به تامين زیرساخت دارد گفت : گروه صنعتي ایران خودرو در فاز اول پروژه خودروهای هیبریدی را تعریف کرده که دو تا سه سال زمان مي برد تا این خودروها به بازار عرضه شوند و همچنین ٥ تا ٦ سال طول مي كشد تا به سمت خودروی برقی رفته و اين خودروها به بازار عرضه شود.

به گفته مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو ؛ خودروهای برقی گران بوده و دولت باید سوبسید لازم را برای خرید به مشتریان را نيز ارايه دهد.

اين مقام مسئول در خصوص پلت فورم هایی که در دستور کار ايران خودرو قرار دارد افزود: یکی از پلت فورم‌ ها مربوط به گروه B و C و یکی از پلتفورم‌ها برای گروه‌ Dو C است البته این موضوع را متذکر می‌شوم که برای تولید پلتفورم نیازمند شریک نیستیم البته باید این توضیح را نيز اعلام کنم كه برخلاف برخی موضوعات مبنی براینکه تولید هر پلتفرم هزار میلیارد تومان هزینه می‌ برد در حال حاضر برای تولید یک پلتفورم 30 تا 40 میلیون دلار هزینه طراحی غیر از قوای محرکه می‌شود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
از دوستان عزیز:اگر مگان 1600تیپ 2/E2 صفر و 92 کم کار در حدصفر دارنند,تا 20مگان برای شرکت با قیمت بالاتر از سایت زده است نیازمندیم.حداکثرتا100میلیون تومان باشه قرار داد می بندیم .چه تکی و چه تعداد.هم ارزان می خواهند ما گران می خریم ولی در حد صفر می خواهیم.دوستان با همراه 09156 تماس بگیرید با تشکر. فوری فوری