بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
کد خبر : ۱۳۶۲۲۷

ه گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطاتخبرگزاری تسنیم، کره جنوبی درصدد رفع نگرانی‌های مربوط به استفاده از نرم‌افزارهای پیام‌رسان داخلی این کشور است زیرا بسیاری از کاربران گمان می‌کنند اگر از سیستم‌های داخلی این کشور استفاده کنند حریم خصوصی آنها به خطر می‌افتد.

هم‌اکنون بسیاری از کاربران نرم‌افزار پیام‌رسان داخلی کره جنوبی به منظور ترس از افشای اطلاعات خصوصی‌شان در حال مهاجرت به سمت نرم‌افزارهای خارجی دیگر هستند.

این ترس از ماه گذشته که تعقیب قانونی براساس فعالیت‌های تیم تجسس سایبری در راستای سخنان رئیس جمهور این کشور مبنی بر جلوگیری از شایعه پراکنی آنلاین آغاز شد، رواج یافت.

کاربران این کشور هم‌اکنون در اوج بی اعتمادی نسبت به نرم‌افزارهای داخلی این کشور به سر می‌برند که شاید در تاریخ کره بی سابقه باشد.

اواخر هفته گذشته نخست وزیر این کشور سعی کرد تا دوباره به کاربران کره‌ای اطمینان دهد تنها در موارد خاص و ویژه‌ای نظیر آد‌مکشی و تجمعات انسانی به سراغ مانیتور کردن کاربران می‌روند.

وی همچنین گفته است که دولت این کشور در راستای حمایت از آزادی بیان ثابت قدم است و به هیچ عنوان نمی‌خواهد در مسیر نقض این موضوع گامی بردارد.

علی‌رغم تمامی اطمینان‌بخشی‌هایی که صورت گرفته اما باز هم مدیر نرم‌افزار پیام‌رسان کاکائوتاک گفته است که مشترکان آن روز به روز در حال کاهش هستند زیرا احتمال تجسس را می‌دهند.

یکی از محققان بازارهای آنلاین گفته است که نرم‌افزار پیام‌رسان آلمانی "تلگرام" توانتسه ظرف دو هفته منتهی به 11 اکتبر بالغ بر دو میلیون کره‌ای را به خود جذب کند. این نرم‌افزار سروری در خاک کره جنوبی ندارد و رویه نظارتی از سوی مسئولان این کشور روی آن دیده نمی‌شود.

تلگرام در راستای جذب هر چه بیشتر کاربران کره‌ای، زبان کره را هم به لیست زبان‌های تحت حمایت خود افزوده است.

فرار به سمت نرم‌افزارهای پیام‌رسان خارجی اقدام خصمانه‌ای از سوی مردم کره جنوبی علیه دولت این کشور است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر