بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
کد خبر : ۱۳۶۳۵۲

رقابت فورد موستانگ و شورولت کامارو از قدیم برقرار بوده و بسیار قدیمی‌تر از آن چیزی است که شما در این مطلب می‌خوانید. از نظر قدرتی، هر دو خودرو بسیار قدرتمند و با صدایی پر طنین و خشن هستند و چون عنوان "ماسل کار” بودن را به دوش می‌کشند، ظاهر عضلانی خود را هم حفظ کرده‌اند.

فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS

فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS


پکیج GT برای موستانگ 2015 و پکیج SS برای کامارو 2015، هر دو سطح فنی خودروها را به شکل قابل‌توجهی افزایش داده‌اند.
امور ارتقاء داده شده در موستانگ GT شامل، ارتقاء ترمز استاندارد به سیستم ترمز بزرگ برمبو، میل محور عقب جدید مجهز به سیستم ضد لغزش دیفرانسیل، رادیاتور بزرگ‌تر، فنر بندی جدید و رینگ و لاستیک بزرگ‌تر است. قیمت موستانگ GT نیز 32.925 دلار می‌باشد.
فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS

فورد موستانگ GT در برابر شورولت کامارو SS


شورولت هم پکیج 1LE را به کامارو SS اضافه کرده است که شامل دامپر جدید، سیستم ترمز برمبو، میل محور عقب جدید مجهز به سیتم ضد لغزش دیفرانسیل، رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی سبک، و چند عنصر دیگر از نمونهٔ ZL1 می‌باشد.
برچسب قیمت این مدل از کامارو نیز 37.305 دلار می‌باشد.
2015 شورولت کامارو SS

2015 شورولت کاماروSS


با وجود اندازه کوچک‌تر موستانگ نسبت به کامارو، تنها 32 کیلوگرم سبک‌تر است و شتاب 0 تا 60 مایل خودروها تقریباً مساوی می‌باشد که البته موستانگ در مسافت 400 متر، کمی سریع تر است.
در همین حال کامارو در تست مسافت ترمز از 60 تا 0 مایل، موستانگ را شکست می‌دهد و در تست نیروی جانبی در پیچ نیز کامارو عملکرد بهتری از خود نشان داد.
2015 فورد موستانگ جی تی

2015 فورد موستانگ جی تی


حال می‌خواهیم به ادامه مقایسه این دو قلچماق آمریکایی در جاده بپردازیم و عملکرد موتورهای عظیم V8 آن‌ها را در دور موتورهای بالاتر و سرعت‌های بیشتر ببینیم.
2015 شورولت کامارو SS

2015 شورولت کاماروSS

2015 فورد موستانگ جی تی

2015 فورد موستانگ جی تی

زورآزمایی دو بدنساز آمریکایی!!!

همانطور که می‌دانید، هر دو از یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی بهره می‌برند. موتور فورد موستانگ GT به حجم 5.0 لیتر است که قدرت 435 اسب بخار و گشتاور 542 نیوتن متر دارد که با یک گیربکس شش سرعته دستی، قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.
همچنین موتور شورولت کامارو SS به حجم 6.2 لیتر است که قدرتی معادل 426 اسب بخار و گشتاور 570 نیوتن متر دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یا شش سرعتهٔ اتوماتیک قدرت را به دیفرانسیل عقب انتقال می‌دهد.
2015 فورد موستانگ جی تی

2015 فورد موستانگ جی تی

2015 شورولت کامارو SS

2015 شورولت کاماروSS


شتاب 0-60 مایل شورولت کامارو برابر 4.8 ثانیه و سقف سرعت آن بر روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است؛ شتاب فورد موستانگ نیز برابر با 4.4 ثانیه می‌باشد و سقف سرعت آن هم مانند کامارو بر روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.
به ادعای GM، کامارو پیست نوربرگرینگ را در مدت زمان 8:20 ثانیه طی کرده است. در مورد موستانگ جدید هم باید بگوییم که هنوز زمانی ثبت نکرده است. ولی از پیست که بگذریم، هر دو خودرو بسیار چابک، قدرتمند و پایدار هستند.
2015 شورولت کامارو SS

2015 شورولت کاماروSS

2015 فورد موستانگ جی تی

2015 فورد موستانگ جی تی


در بهترین حالت، تخت گاز در مسیر مستقیم درگ می‌کنیم و طی فاصلهٔ 400 متر، کامارو در زمان 12.9 ثانیه و با سرعت 177.03 کیلومتر در ساعت، و موستانگ در زمان 12.8 ثانیه و با سرعت 180.57 کیلومتر در ساعت از خط عبور کردند. در این مدت، فورد با میانگین مصرف سوخت 12.3 لیتر بر 100 کیلومتر و کامارو با میانگین 11.7 تا 12 لیتر در 100 کیلومتر از این آزمون بیرون آمدند.
2015 Ford Mustang GT2015 Chevy Camaro SS
قیمت پایه32.925 دلار33.550 دلار
قیمت مدل تست46.380 دلار37.550 دلار
کلاس خودروموتور جلو، دیفرانسیل عقب،
2 درب، کوپه، ماسل کار
موتور جلو، دیفرانسیل عقب،
2 درب، کوپه، ماسل کار
موتورV8 5.0 لیتری، DOHC، 32 سوپاپV8 6.2 لیتری، DOHC، 32 سوپاپ
گیربکسشش سرعته دستیشش سرعته دستی و اتوماتیک
قدرت435 اسب بخار در426 اسب بخار در 5900 rpm
گشتاور542 نیوتن متر570 نیوتن متر در 4600 rpm
شتاب 0-60 مایل4.4 ثانیه4.8 ثانیه
حداکثر سرعت250 کیلومتر در ساعت (محدود)250 کیلومتر در ساعت (محدود)
عبور از ¼ مایل12.8 ثانیه / 180.57 کیلومتر در ساعت12.9 ثانیه / 177.03 کیلومتر در ساعت
مسافت ترمز 60-032.64 متر30 متر
مصرف میانگین سوخت12.37 لیتر11.7 تا 12 لیتر
وزن1730 کیلوگرم1772 کیلوگرم
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع)478.28 / 191.52 / 139.45 سانتی متر484.12 / 191.77 / 137.67 سانتی متر
گاز CO2480.81 گرم بر مایل467.20 گرم بر مایل

هر دو خودرو نظر مارا به خود جلب کردند، هر دو ماسل کارهای قدرتمند هستند که صدایی پرطنین و ظاهری زیبا و مردانه دارند. اکنون در یک نظرسنجی، این دو را شاخ به شاخ هم، با هم مقایسه می‌کنیم. مسئله اینجاست، شما کدامیک را انتخاب می‌کنید؟


منبع :دلگرم
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
آقا ما جهت آويزان شدن صورت استكبار جهاني پرايد با كيفيت و بسيار ارزان قيمت داخلي را انتخاب ميكنيم تا ماشينهاشون رو دستشون بمونه و دست از دشمني با ما بردارند؛جان مفت مردم نجيب ايران فداي صنعت خودرو سازي داخل و منافع سرشار مافياي آن كه بعد از سالها حمايت دولتي با اولين تكانه هاي ارز قيمت را به 3 برابر افزايش دادند و حق هم قطعا و بي برو برگرد با اونهاست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
این ماشینهارو اگه ایران خودرو یا سایپا تولید میکردن قیمتشون 370000دلار میشد.اخه طفلیا حق دارن صرف نمیکنه که ...
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کامارو . چون ده هزار دلار در مدل تست شده ارزانتر است و امتیازاتی مشابه