بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
برگ دیگری از تخلفات خودروسازان توسط مجلس به میان آمده و حکایت از هزینه نیم‌ میلیاردی اینترنت ۲ مدیر سابق خودروسازی دارد که در گزارش هیئت تحقیق و تفحص نیامده بود که این موضوع امروز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی می شود.
کد خبر : ۱۳۶۴۰۹
برگ دیگری از تخلفات خودروسازان توسط مجلس به میان آمده و حکایت از هزینه نیم‌ میلیاردی اینترنت ۲ مدیر سابق خودروسازی دارد که در گزارش هیئت تحقیق و تفحص نیامده بود که این موضوع امروز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی می شود.

به گزارش میزان، گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان 29 تیرماه امسال در صحن علنی مجلس قرائت شد رییس این کمیته در آن زمان به تخلفات فاحشی اشاره کرد که بعد از قرائت گزارش قرار شد به مجامع قضایی ارسال شود. اما به تازگی تخلف دیگری از مدیران سابق به میان آمده که قرار است کمیته تحقیق و تفحص آن را بررسی کند.

به گفته رییس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان، شنیده‌ها از هزینه نیم‌میلیارد تومانی اینترنت دو نفر از مدیران سابق شرکت‌های خودروسازی حکایت می‌کند. اما در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودروسازی کشور به این موضوع پرداخته نشده است.

علی علیلو نماینده شبستر با بیان این مسئله گفته که تا کنون مستنداتی در مورد این موضوع به دست نیامده اما این موضوع احتمالا در مجلس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صنایع خودروسازی مدتی پیش صورت گرفت اما به گفته برخی از نمایندگان این پرونده دارای ابعاد گسترده‌تری است که باید مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

بنابر آنچه در رسانه‌ها منتشر شده هزینه اینترنت مصرفی ۲ مدیر ارشد سابق خودروسازی در دوران مسئولیت‌شان حدود نیم‌میلیارد تومان شده است.

اینترنت این مدیران از نوع ماهواره‌ای بوده که هزینه آن برحسب دلار محاسبه شده و اکانت این نوع اینترنت قابل رد یابی نیز نبوده است.

دریافت حقوق چندین میلیونی خودروسازان
در همین رابطه عضو دیگر این کمیته به خبرنگار میزان می‌گوید: ما مخالف هزینه‌های میلیاردی و همچنین دریافت حقوق‌های میلیونی خودروسازان هستیم.

نادر قاضی پور با بیان اینکه متاسفانه در صنعت خودروسازی تخلفات وحشتناکی دیده می‌شود، گفت: عمده تخلفات خودروسازان درخصوص هزینه‌های متعدد در زمینه‌های واردات و قطعات است که توجهی به آن نشده است.

عضو کمیسیون صنایع با بیان اینکه قیمت خودرو باید کاهش یابد، ادامه می‌دهد: در حال حاضر متأسفانه رانت‌هایی در اقتصاد کشور ایجاد شده است که باید با اتخاذ تصمیم‌های مناسب مانع بروز این گونه رفتارها در سیستم اقتصادی کشور شویم.

سبحانی فر: اطلاعی ندارم
جالب اینکه عضو دیگر کمیسیون صنایع مجلس، در این رابطه با بیان بی‌اطلاعی از این موضوع به خبرنگار اقتصادی میزان می‌گوید: این مورد از موارد تحقیق و تفحص است البته بنده هنوز اطلاعی دقیقی ندارم.

رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه هزینه اینترنت نیم میلیارد تومانی مدیران سابق خودروسازی باید مورد بررسی واقع شود، گفت: این موضوع تا کنون مطرح نشده بود و شاید از قلم افتاده باشد در هر صورت باید مدیران عامل گذشته باشند که چنین تخلفی کرده‌اند، پاسخگو باشند.

وی می‌گوید: محتوای پرونده تحقیق و تفحص از خودروسازان حدود هزار و 200 مورد بود که شاید این مورد از قلم افتاده و کمیته تحقیق و تفحص هم پیگیر هستند، البته آقای علیلو باید پاسخگو باشند.

به گفته سبحانی فر بحث این تخلف خودروسازان در جلسه امروز یکشنبه کمیسیون صنایع مورد بررسی قرارخواهد گرفت.

گفتنی است اواسط شهریور ماه امسال بحث تخلف خودروسازن با ارجاع 13 پرونده تخلف به قوه قضاییه از سوی کمیته تحقیق و تفحص خاتمه یافت.

در آن زمان علیلو اعلام کرد که مجلس تا زمانی که جریان صنعت خودرو اصلاح نشود و کیفیت و قیمت خودرو منطقی نشود، این موضوع را رها نمی‌کند.

اما وی در عین حال با بیان اینکه جلسه جدیدی توسط کارگروه مشترک کمیسیون صنایع مجلس و شورای رقابت برای بازنگری در قیمت خودرو تشکیل نشده است، اعلام کرد: از وقتی که رئیس شورای رقابت پرونده قیمت‌گذاری خودرو را مختومه اعلام کرد، برگزاری جلسات این کارگروه منتفی و متوقف شده است. تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، ابتدای کار بود و این موضوع ادامه دارد و هیچ مدیر صنعتی نباید پشت جریانات سیاسی مخفی شود، بلکه باید ایرادات کار خود را مطرح و اصلاح کند.


حال باید دید با روندی که در کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان صورت می‌گیرد آیا خودروسازان نتیجه تخلفات خود را خواهند دید؟!
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
یبتسبب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
خیلی چیزای دیگم نیومده مظمئن باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
فقط یک ریال از سود خودروسازان در اینجا تبدیل به هزینه مدیران بی مسئولیت شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
وزیر صنعت خجالت نکش بگو قیمت خودرو باید گران شود

با قیمت خودرو در ایران ژاپنیها تویوتا سوار میشند و المانیها بنز و....

ما در ایران وسیله عملیات انتحاری خانوادگی میخریم
313
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
اینجوری میشه که پراید میشه 19 میلیون و هی میره بالا تا هزینه این ادم نما ها رو تامین بکنه
هی بیشتر میخورن میگن صرف نمیکنه
یه شورایی هم درست کردن اسمشم گذاشتن شورای همایت از مصرف کننده البته درست اسمی انتخاب کردن از این طرف که نگاه کنیم اسمش درسته همایت از مصرف کننده (مدیران) که با سرعت بالا منابع و پول های فقیر ها رو مصرف میکنه .
افشین
GERMANY
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
تنها راه جلوگیری ازرانت خواری مدیران خودروسازی درکشور بازکردن واردات خودرو به کشور وازاین طریق کاهش قیمت خودرو وبالاتر رفتن کیفیت خودروهای داخلی است.وتاراه ورود خودروهای خارجی به کشوربازنشود ! نه شاهد کاهش قیمت خودروهای داخلی خواهیم بود.نه شاهد بالاتر رفتن کیفیت خودروهای داخلی.وهرروز باانواع معذلات ورانتخواری دراین صنعت درکشور خواهیم بود.
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
من متعجبم این حضرات تا الان خوابیده بودند یا خود را به خواب زده بودند یا اینکه می ترسیدند جیک بزنند ویا ... .