بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر : ۱۳۶۴۹۱

اراک-ایرنا-رییس هیات مدیره شرکت آلومینیوم ایران گفت: میزان تولید این فلز در این شرکت تا پایان سال جاری به مرز 185 هزار تن می رسد.

'داریوش پاک بین ' روز یک شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: امسال با توجه به بهبود شاخص های تولید و احیای خطوط قدیمی کارگاههای احیا و نیز بهره گیری از فناوری های جدید ، پیش بینی می شود تا تولید آلومنیوم در این شرکت افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

وی بیان کرد: برای اجرای عملیات احیای خط 3 ایرالکو 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که با انجام آن 70 دیگ قدیمی این خط بهسازی و نوسازی می شوند.

او گفت: کاهش هزینه تولید،افزایش صعودی شاخص تولید و صرفه جویی در میزان مصرف انرژی از جمله مهمترین مزایای احیای خطوط قدیم کارگاه احیا در شرکت آلومنیوم ایران است.

به گفته پاک بین با احیای خطوط قدیمی خط 3 ، میزان تولید آلومینیوم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 30 درصدی همراه خواهد بود.

وی گفت: عملیات اجرایی بهسازی و نوسازی خط 3 کارگاه احیای این شرکت نیز تا چند روز آینده پایان می یابد که با اتمام این عملیات، فرآیند احیا در مدار جدیدی قرار خواهد گرفت.

او اضافه کرد: در ماههای ابتدایی امسال به دلایل مختلفی از جمله رکود بازار و پایین بودن برخی شاخص های اقتصادی، عرضه سهام ایرالکو در بورس روندی نزولی داشت به طوری در پایان سه ماه نخست، رشد سهام این شرکت در بورس، 30 میلیارد ریال منفی شد.

وی ادامه داد:با اتکا بر طرحهای توسعه ای به ویژه در بخش تولید،استفاده از ظرفیتهای موجود در بدنه شرکت و از همه مهمتر توجه به بیانات مقام معظم رهبری در راستای بهره مندی از عزم ملی و مدیریت جهادی، شاخص ایرالکو در بورس روندی صعودی رادر پیش گرفت.

رییس هیات مدیره شرکت آلومنیوم ایران اضافه کرد: عملیات اجرایی ساخت واحد آند سازی خیرآباد نیز با شتاب در حال انجام است که پیش بینی می شود با بهره برداری از این واحد، سالانه 100 هزار تن آند در کشور تولید شود.

شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در سال 1351 با دو خط تولید به ظرفیت 45 هزار تن در سال در اراک آغاز به کار کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و افزودن سه خط دیگر، ظرفیت تولید این فلز به 120 هزار تن در سال رسید که محصولات متنوعی شامل انواع شمش تی بار، هزار پوندی، آلیاژهای ریخته گری، بیلت و اسلب را شامل می شود.

عملیات اجرایی طرح توسعه ایرالکو با فناوری 200 کیلو آمپر نیز در سال 1381 با هدف حفظ راهکارهای زیست محیطی آغازو در سال 1386 به بهره برداری شد.

تولیدات شرکت ایرالکو خوراک 11 هزار واحد کارگاهی زیردستی با بیش از 250 هزار کارگر را تامین می کند.ک/3


اشتراک گذاری :
ارسال نظر