بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر : ۱۳۶۵۲۲

سایت خبرنامه دانشجویان نوشت: یک زمانی، در گذشته ی خیلی دور، آدم ها یک جایی هم دیگر را می دیدند، نگاهی و سلامی رد و بدل می کردند، بعد شروع می کردند به صحبت کردن، بعد چند بار و چند جا هم دیگر را می دیدند، بعد یک رفاقتی بین شان شکل می گرفت، روابطشان را با هم گسترش می دادند، دوستان صمیمی که می شدند شاید یک مسافرتی هم با هم می رفتند. اصلا برای همین بود که می گفتند رفیق را در سفر بشناس . یعنی شما به درجه ای از راحتی و شناخت با دوستتان رسیده بودید که تصمیم می گرفتید چند شب و روز را با هم در سفر سر کنید.

البته همان طور که ذکر آن رفت، این مقرره برای گذشته های خیلی دور بود. نه برای الان که تمام رابطه ی ما با هم نوعان مان منحصر شده است به لایک کردن کامنت های زیبای دوستان در شبکه های اجتماعی که از قرار معلوم همگی به شغل شریف مدلینگ اشتغال دارند و محل سکونتشان هم نیاوران و زعفرانیه است. دیگر مردم برای تجدید دیدار حضوری با اقوام هم وقت ندارند ، چه برسد با آشنایی با غریبه ها و بنا گذاشتن یک دوستی. نتیجه هم این که در روابط اجتماعی هم یک نگاه فست فودی بر مردم حاکم می شود.

این که در شبکه های اجتماعی یک منو از عکس های خودمان (در حالات مختلف) به همراه اطلاعاتی مثل شغل و تحصیلات و علایق مان ارائه و آنچه که به دوستی های اینترنتی معروف شده است را شکل بدهیم، نمونه ای از این رویکرد است. البته در این موارد باز حداقل زمانی طول می کشد تا دوستی اینترنتی شکل بگیرد و غالبا هم این دوستی ها محدود به همان فضای مجازی می ماند. ولی مورد بسیار بسیار خاصی که اخیرا سر برآورده و گسترش پیدا کرده است، سفارش همسفر است . بله سفارش همسفر، آن هم در سایتی که برای تبلیغ خرید و فروش کالا بنیان گذاشته شده است. در سایت دیوار و در قست اجتماعی آن ، بخش مستقلی به عنوان همسفری وجود دارد که افراد اقدام به سفارش همسفر برای مسافرت ها ی پیش روی خدا می کنند . پدیده ای که در بیشتر موارد بیش از آن که وسیله ای برای سرشکن کردن هزینه ها باشد، ابزاری برای دوست یابی و خوش گذرانی به نظر می آید . با بررسی اجمالی درخواست همسفر های این سایت می توان در این مورد به قطعیت رسید :

پسری هستم 28 ساله به دنبال یه همسفر خوش مسافرت و باکلاس برای رفتن به آنتالیا میگردم / در ضمن هزینه سفربه عهده اینجانب می باشد.

به همه دوستان امیرم مجرد برای سفر یک هفته ای به ارمنستان جهت تفریح و....دنبال همسفر باحال و مجرد آقا هستم . قول میدم خوش بگذره اگه کسی پایه هست اس م اس بده. فقط آقایون مجرد

آرش هستم حدود 30 سالمه به دنبال یه دوست و همسفر و همراه خانم جهت رستوران گردی و تهران گردی و ایران گردی می باشم.همچنین براساس موقعیت شغلی سالی 2 بار هم به کشورهای اطراف سفر می کنم.

علی 29 ساله دنبال کسی که تمایل داره بره استانبول بهمراه تور و تنها هست مشخصاتش رو ایمیل کنه. با هم بریم.

من نیما هستم. 39سالمه . فوق لیسانس هستم. یه همراه و دوست خوب جهت سفرهای درون شهری دراوقات فراغت ودوستی پایدار میخوام.

علی هستم 35ساله سمت نیاوران. برای جمعه ها اگه کسی خوش اخلاق و با کلاس پایه پیاده روی تو بام یا دربند هست مشخصاتتونو میل کنید تماس میگیرم.

شیوع این موضوع که افراد بدون گذراندن مرحله آشنایی و دوستی با دیگران، به یک باره رو به معاشرت و همسفری – به ویژه سفر های خارج از کشور - با افراد غریبه بیاورند و حریم خصوصی خود را با آنان به اشتراک بگذارند ، فارغ از مسائل امنیتی و تهدیداتی که متوجه اشخاص مخاطب این درخواست ها است، پدیده ای است نگران کننده که نمایان گر نا توانی بخشی از افراد جامعه در تامین نیاز های اجتماعی خود و رو آوردن آن ها به تطمیع دیگران با یک مسافرت رایگان یا خرج کردن برای آن ها، برای به دست آوردن همراهی یک انسان دیگر است. آسیبی دیگر ناشی از انزوا و تنهایی انسان های جامعه امروزمان که چون دیگر آسیب های این جامعه، اول از همه خود را در فضای مجازی نشان داده است. شاید که قبل از آن که در سطح جامعه فوران کند کسی چاره ای بیاندیشد.

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه ها می باشد وخبرگزاری فارسصرفا آن را باز نشر کرده است

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
تیرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
دوست من بورس نیوز ایران تنها کشوری در جهان هست که جوانان نمیتونن غریزه جنسی خودشون رو یک جایی برطرف کنن وقتی شرایط ازدواج چنان سخت شده که کسی حاضر به ازدواج نیست و به سنی میرسه که نیازمند یک ارامش جسمی و روحی هست حالا چه خانم باشه چه اقا مجبوره برا بدست اوردن ارزوهای خودش دست به هر اقدامی بزنه

شما یک سر به کشورهای همسایه بزنین ایرانیان همشون به محض اینکه میرسن اونجا اولین کاری که میکنن میرن دیسکو یا پارک ابی یا لب ساحل فکر میکنین برا چی هست برا یک چیز هست عقده گشایی

مسولین فکری کنن حداقل یکی دوتا از جزایری ایرانی مثل کیش رو ازاد ازاد کنن بخدا هیچکی دیگه ترکیه و تایلند نمیره
غمگین ترین کشور دنیا
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶
پیشنهادت خوبه فقط یه مشکل کوچیک داره، کیش که هیچ اگه تفریح کردن در کل استان هرمزگان آزاد بشه، چون سیل جمعیت از کل کشور برای سکونت دائم به اونجا سرازیر میشه باید زیرساخت هاش تغییر داده بشه یعنی طوری بشه که ظرفیت پذیرش جمعیت ده ها میلیون نفری رو داشته باشه. ضمنا به خاطر پیدا شدن خریدار خونه به تعداد فراوان، قیمت خونه های اون استان از بهترین نقطه تهران هم گرونتر میشه.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۳
الان غرب آزاده مردمش آرامش دارن. همه نمیدونن برای چی دارن زندگی میکنن. به قول دختر آلمانی :

دختر تازه مسلمان آلمانی می گوید:" هر كسی برای خودش زندگی می كند. نمی دانم شاید بهتر است بگویم ما حتی برای خود نیز نبودیم، از آنجایی كه هیچ كس حتی به خودش نیز فكر نمی كرد و فكر نمی كرد برای چه در دنیا آمده است، یا برای چه زندگی می كند ، آخر خط چیست ؟"


مبلغ مسیحی : هنگام خواندن قرآن به آيه عظيم و شگفت‌انگيز 82 از سوره نساء رسيدم كه مي‌فرمايد: "آيا در معاني قرآن نمي‌انديشند؟ ( تا بر آنان ثابت شود كه وحي خداست) و اگر از جانب غير خدا بود، در آن اختلاف بسيار مي‌يافتند".
هيچ نويسنده‌اي در جهان وجود ندارد كه كتابي بنويسد و با اطيمنان بخواهد اشتباه آن را بازگو كنند اما قرآن مردم را به تامل و انديشه در آياتش دعوت مي‌كند. من در جمع مسلمانان گفتم: اي مسلمانان! شما نمي‌دانيد كه چه فضيلتي را خداوند نصيب شما كرده است.

استاد دانشگاه آریزونا : "مسلمان شدم چون اسلام دین منطق پرور است و راه حل های عملی همه مشکلات شخصی ، ملّی و جهانیِ امروز نیز در اسلام نهفته است. اسلام آوردم برای آنکه اسلام تنها راه حلّ مسائل امروز آمریکا و جهان است. بدون اسلام آینده ای تیره و تار خواهیم داشت. " «موشه فیگلین» ، پژوهشگر یهودی، اعتراف کرده است که سرانجام غرب به اسلام سجده خواهد کرد. جیمی از آمریکا: آن روزها من در هالیوود به جایی رسیده بودم که خیلی ها آرزوی آن را داشتند اما این آن چیزی نبود که من واقعا به دنبالش بودم و افراد زیادی متعجب بودند از اینکه هالیوود را با آن همه هیاهو و زرق وبرق رها کردم تا مسلمان شوم و چقدر خوشحال بودم که با گفتن شهادتین از آن منجلاب و هیاهوی پوشالی و مصیبت بار برای همیشه رها می شدم. پروفسور لگنهاوزن: هدف من فقط کار علمی درباره اسلام بود و کنجکاو بودم که مسلمانان چطور فکر می کنند، ولی به طور ناخواسته هر چه بیشتر تحقیق کردم بیشتر به اسلام علاقه مند می شدم، نماز خواندن را یاد گرفته بودم.
كليد
UNITED STATES
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
هدف از اين فضولي ها چيه؟ خب به شما چه كه مردم ميخواند همسفر انتخاب كنند؟ نكنه اينم خلاف اسلامه؟!
هر چي شما نپسنديديد نبايد باشه؟
شکرالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۴
تا زمانی که به حقوق همدیگر احترام نذاریم و سرک تو کار مردم نکشیم و درباره هم قضاوت نکنیم متمدن نمی شویم. همین و بس
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است،این پدیده ها برایند کمبود روابط اجتماعی در سطح جامعه است قبول ولی چه میشه کرد برای این جامعه خمار و به انزوا کشیده شده،به هر حال حکومت نقش موثری تو این قضیه داره