بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر : ۱۳۶۶۴۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در معاملات امروز شاخص کل با رشدی 558 واحدی توانست کانال 74 هزار واحد را نیز درنوردد وبه عدد 74 هزار و 109 برسد.

همچنین در این روز سهامداران بیش از یک میلیارد و 13 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 939 میلیارد ریال در 88 هزار نوبت معاملاتی دادو ستد کردند.

نمادهای هلدینگ خلیج فارس، بانک ملت، ملی مس، چادرملو، مپنا و بانک پاسارگاد با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که سرمایه گذاری امید با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر آن شد.

شاخص صنعت نیز امروز 259 واحد بالا رفت. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 481 و 638 واحد رشد را ثبت کردند. امروز گروه مالی، بانک ها و خودرویی ها با بیشترین رشد قیمت در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

همچنین شاخص گروه فنی مهندسی، بانک ها و گروه مالی با بیشترین رشد مواجه شدند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرمایه گذاری خوارزمی، بانک پاسارگاد، دشت مرغاب، بانک انصار، بانک ملت، سرمایه گذاری بوعلی و حمل و نقل خلیج فارس بود.

این در حالی بود که نمادهای خوراک دام پارس ، قند قزوین، لبنیات کالبر، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، کارت اعتباری ایران کیش، سرما آفرین و آبسال با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

طولانی ترین صف های خرید نیز متعلق به نمادهای بانک ملت، گروه بهمن، بانک سینا، بانک صادرات، بانک انصار، ملی مس و سرمایه گذاری آتیه دماوند بود.

در مقابل نمادهای کاغذسازی کاوه، سیمان اصفهان، سیمان مازندارن، پارس پامچال، کاغذ سازی کاوه، فرآورده های نسوز آذر و صندوق سرمایه گذاری صنوین با حجیم ترین صف های فروش به کار خود پایان دادند.

امروز بانک ملت با معامله 211 میلیون سهم به ارزش 429 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید آباد
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
شاهنامه آخرش خوشه روز شنبه 1393/08/03 بازار منفی دیدن داره
محمد
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
جالب بود اصلا به شنبه نکشید همین امروز نصفش ریخت زمین