بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
من معامله گر هستم برای یک مشتری سهام خریدیم بعد از چند روز پول پرداخت نکرد بنابراین سهام خریداری شده را براش فروختیم. این وسط سهم مجمع عمومی هم داشته و سود تقسیم کرده ته حسابش مقداری بدهکار شده ولی با احتساب سود نقدی مجمع در کل سود کرده حالا مانده بدهیش رو پرداخت نمی کنه. چطوری مانده حساب رو ازش بگیریم؟
کد خبر : ۱۳۶۹۳۰

از دادستان بورس نحوه باز پس گیری مانده حساب بدهی سهم سوال شده است که در ذیل آن را میخوانید:

پرسش:

من معامله گر هستم برای یک مشتری سهام خریدیم بعد از چند روز پول پرداخت نکرد بنابراین سهام خریداری شده را براش فروختیم. این وسط سهم مجمع عمومی هم داشته و سود تقسیم کرده ته حسابش مقداری بدهکار شده ولی با احتساب سود نقدی مجمع در کل سود کرده حالا مانده بدهیش رو پرداخت نمی کنه. چطوری مانده حساب رو ازش بگیریم؟ ممنون از راهنمائی شما.


پاسخ وکیل بورس:

استحضار دارید که به موجب رویه معمول معاملات پیش از صدور اسناد معاملاتی دریافت باقیمانده وجه معامله با کسر سپرده اولیه از خریدار حق شما بوده است.

بدیهی است چنانچه مشتری در این مرحله از پرداخت مبلغ مذکور امتناع نماید مکلف به پرداخت غرامت می شود. حال که شما با حسن اعتماد به مشتری وجه معامله را پرداخت نموده و اسناد را به نام ایشان ثبت نموده اید و در واقع از حق قانونی خود صرفنظر نموده اید می توانید وجه مورد ادعای خود را همانند دیگر بستانکاران عادی از طریق طرح دعوای مطالبه وجه در مرجع صالح قضایی از ایشان مطالبه نمایید. 


حسین قهاری - وکیل پایه یک دادگستری


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
سلام
اولا چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی.
دوما بیخال شو بهتره چون سیستم قضایی ایران اینقدر اعصابت را به هم میریزد که از تمرکز فکر می افتی و زیان های بیشتری در بازار بورس برایت اتفاق می افتد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
همین شما هستید که بدون پول ، بازار سهام را خراب می کنید ، حالا هم این حسارت را نوش جان فرمایید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
همین شما هستید که بدون پول ، بازار سهام را خراب می کنید ، حالا هم این حسارت را نوش جان فرمایید.