{mosimage}دراین مجمع صورتهای مالی به تصویب سهامداران حاضر در جلسه رسید و به ازای هر سهم مبلغ 220 ریال تقسیم سود نقدي نيز به تصویب سهامداران رسید همچنين روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت انتخاب شد و موسسه حسابرسی فریوران هم به عنوان حسابرس و بازرس قانوني شرکت در سمت خود باقی ماند.

"> تاسيس آموزشگاه جوشكاري صنعتی آما در معتبر ترين شركتهاي جهان

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۳

{mosimage}دراین مجمع صورتهای مالی به تصویب سهامداران حاضر در جلسه رسید و به ازای هر سهم مبلغ 220 ریال تقسیم سود نقدي نيز به تصویب سهامداران رسید همچنين روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت انتخاب شد و موسسه حسابرسی فریوران هم به عنوان حسابرس و بازرس قانوني شرکت در سمت خود باقی ماند.

کد خبر : ۱۳۷۱۵

تاسيس آموزشگاه جوشكاري صنعتی آما در معتبر ترين شركتهاي جهان

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی آما ( سهامی عام ) با حضور 98/76 درصد سهامداران این شرکت ساعت 20/9 روز چهارشنبه 12/14/87 و با دستور جلسه استماع گزارش هیات مدیره ، گزارش حسابرس قانونی شرکت و بررسی و تصویب سود سهام و انتخاب بازرس و حسابرس قانونی شرکت و انتخاب روزنامه کثیرالانتشار در سالن ملاصدرای صداو سیما برگزار گردید .

دراین مجمع صورتهای مالی به تصویب سهامداران ( صاحبان سهام ) حاضر در جلسه رسید و به ازای هر سهم مبلغ 220 ریال تقسیم سود نقدي نيز به تصویب سهامداران رسید همچنين روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت انتخاب شد و موسسه حسابرسی فریوران هم به عنوان حسابرس و بازرس قانوني شرکت در سمت خود باقی ماند.

بنابر گزارش بورس نیوز؛ در مجمع عمومی عادی سال منتهی به 29/12/86 ، آقای علی علیزاده به عنوان رییس مجمع انتخاب شدند و آقایان شاعری و رفیعی به عنوان ناظران و جناب آقای بامداد مدیرعامل محترم شرکت صنعتی آما به عنوان منشی و دبیر مجمع در ترکیب هیات رییسه حضور داشتند همچنين آقاي بوستانيان به عنوان نماينده موسسه حسابرسي فريوران نيز در جلسه حضور داشتند .

در ابتدای جلسه جناب آقای بامداد مدیرعامل محترم شرکت اظهار داشتند : شرکت امسال در فروش و تولید روند رو به رشدی داشته است و با وجود محدودیت های زیاد از جمله تحریم های اقتصادی و مشکلات برای تامین مالی ، شرکت 35 درصد افزایش ریالی فروش نسبت به سال 85 داشته است.

همچنین 84 درصد افزایش در EPS نسبت به سال 85 هم از ديگر دستاوردهاي سال 1386 است . ایشان در ادامه اظهار داشتند نوسازی ماشین آلات براي ارايه محصولات مناسب به مشتري از اهمیت به سزایی برخوردار است و به علت افزایش تقاضا ي محصول بخشی از سود شرکت برای افزایش سرمایه ونوسازی ماشین آلات سرمایه گذاری شده است .

وي در ادامه بیان داشت : برای ارتقاء سطح کیفی و آموزش جوشکاری پرسنل ، شرکت در سطح بزرگترین شرکت های تولید کننده صنعت جوش دنیا اقدام به تاسیس آموزشگاه جوشکاری نموده است .

پيرو سخنان مديرعامل ، جناب آقای علیزاده رییس مجمع نیز در زمینه ایجاد آموزشگاه و تربیت جوشکار متخصص تاکید زیادی داشتند و اظهار داشتند که متخصصین به عنوان سفیران و مبلغ برای محصولات شرکت می باشند و به دید یک سرمایه گذاری بلند مدت می توان به آنها نگاه کرد .

تاریخچه :

ابتكار توليد الكترود جوشكاري در ايران پس از مطالعات و بررسي هاي بعمل آمده توسط سه نفر از متخصصين و پيشكسوتان صنعت كشور در ارديبهشت ماه 1338 شكل گرفت، بدين منظور پس از طي مراحل قانوني شركت صنعتي آما در مهر ماه 1338 رسماً تاسيس گرديد.

توليد انبوه با ظرفيت ساليانه 440 تن در فروردين ماه 1340 بوسيله ماشين آلات ساخت شركت آغاز گرديد.نياز داخلي به انواع الكترود در سال هاي قبل از تاسيس شركت از طريق واردات و منابع خارجي تامين مي شد، بطوري كه طبق آمار وزارت بازرگاني در سال 1337 حدود 1100 تن الكترود وارد كشور شده بود كه 700 تن آن انحصاراً براي صنايع نفت و مستقيماً توسط شركت نفت بدون پرداخت حقوق و عوارض گمركي انجام گرفته بود. با توجه به افزايش تقاضاي داخلي براي انواع اكترود، شركت صنعتي آما پس از ساخت و تجهيز سه خط توليدي جديد ظرفيت توليدي خود را در سال 1342 به 2200 تن افزايش داد.

با عنايت به روند رو به رشد صنعتي شدن كشور در اوايل دهه 1340 و افزايش تقاضا براي انواع الكترودهاي صنعتي، شركت آما به منظور پاسخ گويي به نيازهاي صنايع مختلف و به روز رساندن تبادل دانش فني توليد در سال 1963 ميلادي (1343 شمسي) قرارداد همكاري و تبادل دانش فني و اطلاعات با شركت OERLIKON سوئيـس كه يكي از بزرگترين شركت هاي صاحب نام در اين رشته صنعتي مي باشد و در حال حاضر در 26 كشور مختلف از جمله 9 كشور پيشرفته صنعتي فعاليت دارد، منعقد نمود كه اين همكاري تاكنون ادامه دارد.

در سال 1348 به منظور پاسخگويي به نياز مصرف كنندگان داخلي، اولين واحد توليد سنگ هاي سايش و برش كشور با كمك دانش فني شركت RASTA سوئيس در محل كارخانه شركت تاسيس گرديد.

استفاده از دانش فني و ماشين آلات و تجهيزات پيشرفته در توليد الكترود و بكارگيري نيروهاي متخصص و علاقمند در اين شركت باعث ارتقاء كيفيت محصولات تا حد استانداردهاي شناخته شده بين المللي و جلب اعتماد مصرف كنندگان و افزايش شديد تقاضا گرديد، لذا براي پاسخگويي به اين نياز با تلاش و برنامه ريزي مديريت شركت ميزان توليد در سال 1356 به 24000 تن افزايش يافت.

برنامه ريزي جهت اجراي طرح توسعه براي توليد محصولات جديد و رساندن ظرفيت توليدي به ساليانه 45000 تن با تكيه بر تجربيات ارزشمند موجود در مجموعه آما و با تشويق و حمايت بي دريغ وزارت صنايع آغاز گرديد.

بدليل محدوديت فضاي توليدي در محل كارخانه آما (آما 1) عمليات اجرايي پروژه جديد در سال 1376 در زميني به مساحت 50000 متر مربع در كيلومتر 17 جاده مخصوص كرج و با زير بناي 50000 متر مربع شامل سالن هاي توليدي، انبارها، آزمايشگاه ها، كارگاه هاي تعميراتي و پشتيباني و تاسيسات رفاهي آغاز گرديد.

طراحي و اجراي پروژه و انتخاب ماشين آلات و خطوط توليدي جديد اين مجموعه عظيم با توجه به تجربيات 40 ساله شركت و مطابق با طراحي هاي مدرن و پيشرفته در كشورهاي صنعتي انجام گرفته است.

محصولات شركت :

با آغاز فعاليت توليدي در محل جديد و همزمان با چهلمين سال تاسيس شركت، توان توليدي انواع محصولات جوشكـاري به 45000 تن در سال افزايش يافت. اين محصولات موارد زير را شامل مي شود:
1.انواع الكترود هاي جوشكاري با قوس الكتريكي
2.انواع سيم جوش هاي مخصوص جوشكاري با گاز محافظ (MIG/MAG, TIG)
3.انواع سيم جوش هاي مخصوص جوشكاري زير پودري
4.انواع سيم جوش هاي توپودري
5.انواع پودر هاي جوشكاري زير پودري

صنعتي آما قطب محصولات جوشكاري در منطقه غرب آسيا و خاورميانه :

طبق برنامه ريزي هاي بعمل آمده محل كارخانجات قديم شركت به مساحت 20000 مترمربع (آما 1) براي استقرار و گسترش واحدهاي تحقيقات، مهندسي جوش، طراحي و ماشين سازي، مركز آموزش و برگزاري سمينارها و دوره هاي تكنولوژي جوشكاري براي متخصصين جوشكاري در صنايع كشور با هدف به روز رساندن دانش نوين جوشكاري و گسترش واحد توليد سنگ هاي سايش و برش اختصاص خواهد يافت.

با راه اندازي واحد جديد، شركت صنعتي آما بعنوان بزرگترين واحد توليد كننده محصولات جوشكاري در منطقه غرب آسيا و خاورميانه محسوب خواهد شد.

كيفيت برتر :

هدف اصلي مديريت و مجموعه آما ارتقاء مستمر كيفيت محصولات و جلب رضايت مشتريان و مصرف كنندگان داخلي و خارجي و گسترش صادرات مي باشد. بدين منظور با تجهيز و سرمايه گذاري قابل توجه در امر تحقيقات، كنترل كيفيت، جذب متخصصين و اساتيد دانشگاه ها، آموزش مستمر پرسنل، برقراري سيستم هاي مديريت تضمين كيفيت، اخذ گواهي هاي فني از موسسات بين المللي از قبیل:

{mosimage}

ايجاد واحد تحقيقات بازار و خدمات پس از فروش، شركت در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي، برقراري ارتباط و همكاري نزديـك با شركت هاي صاحب نام در صنعت جوشكاري جهان، عضويت در انجمن ها و سازمان هاي معتبر بيـن المللي جوشكاري، برگزاري سمينارهاي تخصصي بين المللي داخلي و برگزاري كلاس هاي آموزشي و توجيهي براي كارخانجات صنعتي سعي در رسيدن به اهداف فوق و كمك به صنايع كشور دارد.

تشريح وضعيت توليد محصولات:

الف-1 جدول زیر روند تولید محصولات شرکت در دوسال گذشته را نشان می دهد :

شرح

سال 1386

سال 1385

انواع محصولات – تن

687،22

492،20

جمع

687،22

492،20

آمارهای فوق حکایت از افزایش 11 درصدی درتولید الکترود و کاهش 5 درصدی در تولید مفتول و افزایش 37 درصدی در تولید پودرهای جوشکاری نسبت به سال گذشته دارد .

علی رغم افزایش تولید در الکترود به دلیل قدیمی بودن ماشین آلات تولیدی و وابستگی ارزی به نوسازی این ماشین آلات توجه مجمع عمومی محترم را به سرمایه گذاری جدید به منظور حفظ سطح تولید در نوسانات آتی جلب می نماییم .

الف-2- تنوع تولیدات در سال 1386

الکترود

مفتول

پودر جوشکاری

82 درصد

9 درصد

9 درصد

الف-3- برنامه ریزی برای تولیدات جدید

همانگونه که در سنوات گذشته وعده داده شده بود با توجه به آماده سازی زیر ساخت ها و خرید ماشین آلات تولید مفتولهای پودری ( flux cord) تولید این محصول تا پایان سال 1387 در شرکت به صورت آزمایشی آغاز خواهد گردید .

تشریح وضعیت فروش محصولات :

ب-1- میزان فروش شرکت در سال مورد گزارش و مقایسه آن با سال گذشته به شرح جدول ذیل می باشد :

شرح

سال 1386

سال 1385

انواع محصولات تولیدی – تن

22،180

19،575

جمع

22،180

19،575


فروش سنگ سایش در سال 1386 ، تعداد 320،702 عدد بوده است .
ب-2- مقایسه مبالغ فروش در سنوات گذشته به شرح جدول ذیل می باشد :

شرح

سال 1386

سال 1385

انواع محصولات – میلیون ریال

359،491

264،173

جمع

359،491

264،173

ب-3- تنوع فروش محصولات در سال 1386

الکترود

مفتول

پودر جوشکاری

سنگ

83 درصد

11 درصد

5 درصد

1درصد

{mosimage}

برنامه های آتی هیات مدیره :

برنامه های آتی هیات مدیره در سال 1387 به طور خلاصه شامل موارد ذیل است :
هیات مدیره در سال 1387 با توجه به تمامی مشکلات موجود سعی دارد تا با تمامی نیروهای متخصص و کارکنان در شرکت و سعی و تلاش فراوان به اهداف تعیین شده در بودجه دست یابد .

اجرای پروژه مفتول های پودری :

پس از چهار سال مطالعه و شناخت و بررسی نیاز کشور به مفتولهای پودری و رسیدن شرکت صنعتی آما در حد استاندارد های بین المللی و با دوراندیشی و آینده نگری در پیشرفت صنایع زیر بنایی مانند کشتی سازی و سایر پروژه های ملی که از تکنیکهای پیشرفته تری برخوردارند . شرکت در سال 1387قصد دارد تا پروژه مفتولهای پودری را به مرحله اجرا در آورد و خط تولید آن را سفارش دهند و در این رابطه اقدامات لازم در جهت بکارگیری دانش فنی را به عمل آورند و امید است بتوان این پروژه را هرچه زودتر به مرحله اجرا در آورد و شرکت آما مانند همیشه پیشتاز و پیشرو در صنعت جوش باقی بماند .

نوسازی ماشین آلات تولیدی :

با توجه به قدیمی بودن ماشین آلات خطوط تولید علی الخصوص ماشین آلات کشش و برش تصمیم هیات مدیره به نوسازی این ماشین آلات طی سه سال و جایگزینی آنها با ماشین های موجود در فاز اول خرید یک دستگاه ماشین برش هزار و یک دستگاه ماشین سه طبله کشش هم آهنگ با آن و یک دستگاه فرچه برس زن جمعا به ارزش 475،460 یورو در دستور کار هیات مدیره قرار دارد .

ایجاد آموزشگاه آما :

با توجه به پیشرو بودن شرکت صنعتی آما در صنعت جوشکاری کشور و پشتوانه ای 50 ساله ، هیات مدیره بر اساس دین خود در خدمت رسانی به ایران و آموزش نسل آینده که نگهبان بعدی صنعت این مرز و بوم خواهند بود ، در راستای آموزش صحیح و ارتقا سطح کیفی آموزش جوشکاری و هم آهنگی شرکت در سطح بزرگترین شرکت های تولید کننده صنعت جوش در نیا ، بر آن شده است تا در محل قدیم شرکت واقع در کیلومتر 5/1 جاده مخصوص اقدام به تاسیس آموزشگاه جوشکاری نماید . باشد تا با آموزش نسل آینده با زنده نگه داشتن نام آما نسلی با دانش را به ایران معرفی نماییم .

بررسی راه اندازی شیفت دوم کاری جهت افزایش تولیدات شرکت :

با توجه به روند افزایش تقاضا برای محصولات شرکت آما در صورت تامین سرمایه در گردش برای تهیه مواد اولیه هیات مدیره تصمیم به راه اندازی شیفت دوم کاری را دارد .

{mosimage}

اشتراک گذاری :
ارسال نظر