بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۵
آتن- ایرنا- زیاده خواهی و سیر نشدن اشتهای نظام سرمایه داری باعث شده که سایه شوم فقر بر کودکان، در اکثر کشورهای اروپایی و توسعه یافته گسترده شود و کودکان بیش از 23 کشور از مجموع 41 کشور توسعه یافته با مشکلات تغذیه ای شدیدی مواجه باشند.
کد خبر : ۱۳۷۳۴۷
به گزارش پنجشنبه ایرنا ازآتن، رسانه های خبری یونانی روز پنجشنبه گزارش دادند: براساس یافته های تحقیقات یونیسف، فقرکودکان منحصر به کشورهای درحال توسعه نیست و بشدت دامن کشورهای توسعه یافته و ثروتمند جهان را که نظام سرمایه داری سکان حرکت اقتصادی و تا حدودی سیاسی این کشور ها را بر عهده دارند، گرفته است.

نظام سرمایه داری حتی به کشورهای همپیمان ولی ضعیف ترخود، به منظور دستیابی به ثروت بیشتر هم رحم نمی کند.

نتایج تحقیق اداره آمار و تحقیقات یونیسف در مورد وضعیت معیشتی کودکان در 41 کشور ثروتمند جهان نشان می دهد که یونان با داشتن 41 درصد کودک فقیر ، رکورد دار فقر کودکان در جمع این کشورها است.

بر اساس این امار ، فقر کودکان در یونان از سال 2008 میلادی تا کنون یعنی از آغاز بحران مالی واجرای سیاست ریاضت اقتصادی که به درخواست بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول طی مدت 5 سال گذشته به اجرا گذاشته شده و همچنان ادامه دارد، از 23 درصد به 41 درصد رسیده است.

براساس همین گزارش،پس از یونان ، کشور های اسپانیا، ایتالیا و ایسلند با 36 درصد و آمریکا با 32 درصد کودک فقیر ، به ترتیب در رد های بعدی فقر کودکان قرار دارند.

تحمیل خواسته های نظام سرمایه داری به کشورهای جنوبی اتحادیه اروپا و وادار کردن آنان به اجرای سیاست های شدید ریاضت اقتصادی، کاهش حقوق و مزایای کارکنان ادارات دولتی و افزایش بی رویه مالیات ها از جمله عوامل گشترش فقر در این منطقه است.

، تعدیل و یا اخراج تعداد زیادی از کارمندان ادارات دولتی و حتی غیر دولتی، ادغام بخش های مختلف اداری، درکشورهایی همچون یونان، اسپانیا، ایتالیا، ایسلند و پرتغال، باعث شده که بیش از 30 درصد شهروندان یونان و تعداد زیادی از شهروندان دیگر کشورهای حنوبی اتحادیه اروپا فقیر و یا زیر خط فقر قرارگیرند.

براساس آنچه در گزارش اداره آمار تحقیقات یونیسف آمده است از سال 2008 میلادی تا کنون درجمع 41 کشور توسعه یافته جهان، 3 میلیون کودک به جمع کودکان فقیر افزوده شده است.

همچنین درحال حاضر بیش از7 میلیون کودک درکشورهای اتحادیه اروپا درشرایط فقرکامل بسرمی برند وخانواده های آنان حتی قادربه تامین مواد اولیه مورد نیازاین کودکان نیستند.

این گزارش درباره شرایط زندگی کودکان می گوید که 18 درصد ازکودکان یونانی، 16 درصد ایتالیایی و 14 درصد اسپانیایی ها نمی توانند هردو روز یک بار مواد گوشتی، لبنایاتی و یا سبزیجات معادل مورد نیاز را روی سفره خود داشته باشند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر