بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

ﮐﺠﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﮐﺖ، ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﯼ ﺍﺳﺖ؟

کد خبر : ۱۳۷۴۵۷
قمه‌زدن، سنّتی جعلی است. از اموری است که مربوط به دین نیست و بلاشک، خدا هم از انجام آن راضی نیست. علمای سلف دستشان بسته بود و نمیتوانستند بگویند «این کار، غلط و خلاف است.»

به گزارشهشدار نیوزسایتروضه نیوزدر مطلبی آوده است؛شنیدم که بعضی افراد، در گوشه و کنار این کشور، به بدن خودشان قفل میزنند! این چه کارِ غلطی است که بعضی افراد انجام میدهند!؟

قمه‌زدن نیز همین‌طور است. قمه‌زدن هم از کارهای خلاف است. میدانم عده‌ای خواهند گفت: «حق این بود که فلانی اسم قمه را نمیآورد.» خواهند گفت: «شما به قمه‌زدن چه‌کار داشتید؟ عده‌ای میزنند؛ بگذارید بزنند!» نه؛ نمیشود در مقابل این کارِ غلط سکوت کرد. اگر به‌گونه‌ای که طى چهار، پنج سال اخیرِ بعد از جنگ، قمه‌زدن را ترویج کردند و هنوز هم میکنند، در زمان حیات مبارک امام رضوان‌اللَه‌علیه ترویج میکردند، قطعاً ایشان در مقابل این قضیه میایستادند. کارِ غلطی است که عده‌ای قمه به‌دست بگیرند و به سر خودشان بزنند و خون بریزند. این کار را میکنند که چه بشود؟! کجای این حرکت، عزاداری است؟!

البته، دست بر سر زدن، به نوعی نشانه عزاداری است. شما بارها دیده‌اید، کسانی که مصیبتی برایشان پیش میآید، برسروسینه خود میکوبند. این نشانه عزادارىِ معمولی است. اما شما تا به حال کجا دیده‌اید که فردی به خاطر رویکرد مصیبتِ عزیزترین عزیزانش، با شمشیر برمغز خود بکوبد و از سرِ خود خون جاری کند؟! کجای این کار، عزاداری است؟! قمه‌زدن، سنتی جعلی است. از اموری است که مربوط به دین نیست و بلاشک، خدا هم از انجام آن راضی نیست. علمای سلف دستشان بسته بود و نمیتوانستند بگویند «این کار، غلط و خلاف است.» امروز روز حاکمیت اسلام و روز جلوه اسلام است.

http://static0.demotix.com/sites/default/files/imagecache/a_scale_large/1600-8/photos/1353840521-tatbeer-caravan-during-muharam--manama_1630588.jpg

http://images.abolkhaseb.net/articles/tatbir1.jpg


اشتراک گذاری :
گزارش خطا
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
واقعامتاسفم!!!!!!!!!!!!!!!!!به این افرادتوصیه میکنم(هشتم ویازدهم محرم) بیان زنجان ودسته های عزاداران پرشکوه حسینیه اعظم وزینبیه اعظم روببینن وشیوه عزاداری خالصانه وعاشقانه رویادبگیرن.
ناشناس
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
کاش از زندگی این برادران هم یک گزارشی تهیه میشد تا ببینیم، تو زندگی شون چیکاره ان ...
امید
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
دقیقا همینطوره همشهری
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
من یک حزب اللهی ولایتمدارم ولی واقعا متاسفم براشون. کجا یکچنین دستور وحشیانه ای اومده. ابروی شیعه و اسلام رو میبرند.متنفرم ازشون
پارسی
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
این بیچاره هامقصر نیستندبزرگان هر قومی بایدتبیین دین وانحراف رو مشخص کنندکه در هند وپاکستان هنوز مشکل وجودداره
اوریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
به خدا همش واسه خود نماییه.
حمید
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
خدا به کمرت بزنه تو از کجا میدونی که خود نماییه وای بر ما که عزاداری حسینی خودنماییه ولی بی غیرتی و بی حجابی خود نمایی محسوب نمیشه
حمید
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
شما با این تعجبت واسه خودت متاسف باش
فرهاد
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
مرد حسابی کجاش خود نمایی هس.
ناشناس
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
مثلا خودنمایی واسه کی انجام بدن ؟ !!!! قبول دارم سنت اشتباه ست و حضرت آقا هم گفتن قمه زنی انجام ندید
بهروز
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
خود نماييه 100 درصد
ناشناس
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
وهمچنین حماقت محض.
امید
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
خودنمایی واسه چی انجام بدن؟؟ خوب معلومه بیشتر اونایی کع قمه میزنن اثرشون لات هستند و میخان بگن ترسی ندارن و 2 تا خط میندازن به کلشون که بگن ....
ناشناس
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
حمید جان نوبری شما نشنیده بودم بی غیرتی واسه خود نمایی باشه! شما که مخلص و بی ریایی چشاتو پایین بگیر که بی حجابی رو نبیینی ! دوستان شما برای بی حجابی راه حلی یافتن تو اصفهان!
ashkan
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
متاسفانه عده ای سود خودشون رو تو جاهل نگهداشتن بقیه پیدا میکنند و هر مسئله ای رو به حجاب و غیرت ربط میدن.اینان کاسبین غیرت هستند.کجای هدف و منظور آقا امام حسین با رفتار این خودنمایان هماهنگی داشت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
چرا تو سر خودت میزنی یزید ی ها در چند قدمی هستند بسم الله
مگر داعشی ها از همه جای دنیا نمیایند خیلی زود به یزیدی ها میرسی و همین شمشیر را بر فرق سر نجسشان وارد کن من فکر کردم امسال دیگه هیچ عذری برای قمه زدن وجود ندارد
ناشناس
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
تصویر شاید مربوط به گذشته باشه
بهروز
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
شايد براي گذشته باشه.!!!!!از كجا اومدي عمو؟؟؟؟
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
امیدوارم همینطور که با ابروی امام حسین و کشور شیعی بازی میکنید.خدا سرتونو قیامت جلوی امام حسین پایین بندازه. این کار اگرم خوب باشه توی این زمان با این کار داریم اب توی اسیاب دشمن میریزیم.ایا کسانی که این کارو میکنند نمی فهمند یا خود را به نفهمی زدن.یا اینکه هدف اونها فقط تخریبه .اینها فقط عزادار نما هستن
حمید
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
عزاداری امام حسین که محدود به زمان و مکان موقعیت نیست در همه حال و تحت هر شرایطی باید در حد اعلا اقامه عزای حسینی بشه
ناشناس
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
کاملا درسته. عزاداری امام حسین همه حال باید باشه، اما کی گفته قمه زنی عزاداریه؟
درشهر ما جمعیت چند صد نفری قمه میزنند که شاید 5درصدشون هم اهل مطالعه و تفکر پیرامون قیام امام حسین نیستند.
یادمان نرود :
"یا هِشامُ ثُمَّ ذَمَّ الَّذینَ لایعْقِلونَ فَقالَ: وَ اذا قیلَ لَهُمُ اتَّبِعوا ما انْزَلَ اللَّهُ قالوا بَلْ نَتَّبِعُ ما الْفَینا عَلَیهِ ابائَنا اوَ لَوْ کانَ اباؤُهُمْ لایعْقِلونَ شَیئاً وَ لایهْتَدونَ‌ .

قرآن اساسش بر مذمّت کسانی است که اسیر تقلید و پیروی از آباء و گذشتگان هستند و تعقل و فکر نمی‌کنند تا خودشان را از این اسارت آزاد بکنند.

هدف قرآن از این مذمّت چیست؟ هدف قرآن تربیت است؛ یعنی در واقع می‌خواهد افراد را بیدار کند که مقیاس و معیار باید تشخیص و عقل و فکر باشد نه صرف اینکه پدران ما چنین کردند ما هم چنین می‌کنیم."
ناشناس
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
حمیدخان...
این حداعلایی که شما میگی به حد آبروریزی و جنون رسیده... بابا چرا مثل آدم عزاداری نمیکنید؟ با این کارها فقط وهابی ها ودشمنان اسلام را خوشحال میکنید...
ناشناس
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
جان من همین امروز13/8 تو سایت یاهومکتوب برو ببین چطوری با تصاویرقمه زنی، شیعیان را زیر سوال بردند
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
چرا توسر خودت...!!!بزن تو سراونائی که دروغ...ریا...دزدی...تهمت...بهتان...افترا...بی ناموسی...و...تو این کشور باب کردند...چشاتو باز کن!!!بقول دوستیمون تو چندقدمی تو هستند...
حمید
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
اگه حکم جهاد صادر بشه اگه داعش از خط قرمزها تجاوز کنه گردنشو میزنیم
بهروز
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
روي صحبتم با حميد هست.
ترسوي بزدل حكم جهاد را آيت الله سيستاني خيلي وقته داده. برو گردن داعش رو بزن. ا
پیمان
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲
پسر شجاع بهروز جان مرجع تقلید ما آقای سیستانی نیست که با حکم جهاد ایشان وارد نبرد با داعش شویم مرجع تقلید ما اما خامنه ای است اگر جهادی لازم باشد حضرت آقا فرمان میدهند
رضا
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲
حکم جهاد صادر شده اخوی . تو خودتو به نشنیدن نزن
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
شما اگه حرفی برای گفتن داری و می خواهی سکوت بشکنی تو خیلی از مسائل میتونی اظهار نظر کنی چرا گیر دادی به حفظ شعائر؟ چون در حدی نیستی که بخواهید در مسائل عزای امام حسین اظهار نظر کنید
بهروز
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
اما شما ميتوني به هرچي به تو و امثال تو ربطي نداره نظر بدي
ناشناس
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
آقا کجای قمه زنی حفظ شعائر هست؟؟؟؟
خوش نویس
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
حمید اقا اسیب رساندن به بدنی که متعلق به خداوند است طبق احکام اسلامی حرام است بعد شما چگونه چنین عمل وحشیانه و قرون وسطایی را مطابق شعائر اسلامی میدانی ؟؟؟ لطف کن منبع قرانی یا نقل قول ائمه را بیاور و ما را از جهالت خارج کن منتظریم ...
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
بورس نیوز کاری نداشته باش میاد تو سر شما می زندها؟
ندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
این اعمال از نظر فقه شیعه واقعی حرام است
ناشناس
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
ندا خانم اصلا هم حرام نیست اکثر فقهای قدیم حکم به جایز بودن صادر کردند در صورتی که ضرر به نفس نزنه
بهروز
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸
ناشناس تو كيرو قبول داري. رهبرت كه گفته حرامه تو واسه خودت چي بلغور ميكني
ناشناس
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
خدایی هیچ ضرری هم به نفس نمی زنه ... اصلا

هیچ ضرری به آبروی شیعه هم نمی زنه .... اصلا
هیچ حقی ناحق نمیشه ..... اصلا
چه قدر راه گشا هست و انسان های دیگه رو به حق دعوت می کنه ... ماشاالله!
ناشناس
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
تقلید از مرده! راستی اسم چندتا از همون فقهایی که شما میدونید بگید.در ضمن این کار ضرر به نفس نیست؟
امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
باسلام اگر قمه زدن خوب بود بعد از عاشورای عظیم حسینی که عظمتش قابل توسیف نیست باقی امامان معصوم و مراجع تقلید وعلما از من شما بهتر قمه می زدند درحالی که هیچکام قمه نزدند پس خون اهدا کردن بهترین است
ناشناس
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۳
طیب الله...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
فلسفه عاشورا را باید شناخت و در جهت آن ع مل کرد .در دوران معاصر به سر و سینه زدن و یاقمه زدن و یا از هر راهه و روشی که فرد با هدف عزاداری به خود آسیب برساند عملی نادرست و بسیار غلط است این شیوه عزاداریها مربوط به دوران بی اطلاعی و بیخبری انسان بوده است . اعتقاد به امام حسین ع و علاقه به ایشان تنها باعمل و اندیشه صحیح در جهت عدالت خواهی و انسان دوستی و ظلم ستیزی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
بعضی ها سرگرمی شون اینکه که سالی یه بار برند واز این کارهای مسخره بکنند و خودشو ن رو تخلیه کنند آیا با این خود زنی ها رشدی درشان صورت می گیره ؟
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کاش بجای این کارا انسانیت رو از حسین یاد بگیرن. قناعت رو شرافت رو. بیشتر این عزاداری ها الکی هست. خود من عزاداری میکنم ول یدر صورتی قبوله که انسان درستی باشیم.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
بر فرق شیعه و آبروی امام حسین می زنند خدا آنهایی که نادانسته اینکارو می کنند هدایت کند
و اونایی که سازماندهی شده و از لجاجت وبه قصد ضربه به تشیع می زنند ؛ نابود شند ؛؛
واقعا جور دیگه نمیشد عزا داری کرد؟؟؟؟
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
ّبیاییم به جای انجام این کارها که هیچ مبنای اسلامی ندارد از سخنان این امام بزرگوار استفاده کنیم تامایه افتخار آنها باشیم اگر نمازمان را سر وقت خوانده دروغ نگوییم مال دیگران رانخوریم و....نشانه علاقه و عشق ما به این عزیزان خواهد بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
متاسفم برای جامعه ای که مردمش تمام سال ادعا میکنن عزادار ائمه معصومین هستن ولی در طول سال از هیچ دروغ ، ریا ، رشوه ، غیبت ، تهمت و تخریبی مضایقه نمیکنن ، فساد کل مملکتو گرفته و همه به حرام خواری عادت کردن و هر کس هم یک جور خودشو توجیه میکنه و همه فکر میکنیم در ام القرای جهان اسلام داریم مقدمات ظهور آقا امام زمان رو فراهم میکنیم . وای بر ما ، خدایا لیاقت توبه و برگشت به سمت خودت رو بهمون عطا کن ... آمین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۲
فقط می تونم بگم نباید کاری بکنیم که بگویند اسلام دین افراطی است.این کارها در نظر کسی که بخواهد مسلمان شود بد جلوه می کند و فراری میشود.
هیچ خاصیتی ندارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
میدانید اسلام را چه چیزی ویران کرد تندروی وتعصب بیجا اسلام به این چیزها نیاز نداره اسلام به درک دفهم احکام ودرک درست دین نیاز دارد با قمه زنی سینه زنی وامثال ان امام حسین زنده نمیشود وامورات مردم اصلاح نمیشود عمل به دستورات دینی خمس زکات امور ایتام وعمل به حق وجلوگیری از ظلم ظالم ورعایت حقوق مردم وازاد وازاده بودن حسین رازنده میکند فراموش نکنیم که ان بزرگوار چه گفت اگر دین ندارید ازاده باشید ایا من وشما که مشکی میپوشیم قمه میزنیم سینه میزنیم هیات درست میکنیم ازاده ایم اگر یک فقیر ازما 100 هزار تومن خواست میدیم که عاشورا نذر میدیم بله برادر یک تفکری بکنیم یک سری به خودمون بزنیم اگر خجالت نکشیدیم از خودمون بریم هیات نرفتیم هم نرفتیم خداون از دل ادمها سوال میکنه نه از کارهاشون نیت مهمه طرف مره مکه با کدام پول هیات میزنه با کدام پول اینا مهمه همینطور سرتو ننداز زیر خونه هر کسی برو هر هیاتی برو امام حسین این چیز اهرو نمیخاد اون میخاد منو تو ادم باشیم رشوه نگیریم خیانت نکنیم به حرفی که میزنیم وفادار باشیم از حق مردم دفاع کنیم
رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
یک نوع از عزاداری مذهبی است و در بین شیعیان رایج است
ناشناس
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
عزاداری؟! کجای فقه شیعه همچین چیزی توصیه شده؟ از کجات همچین عزاداری در آوردی؟
ناشناس
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۷
میدونم نه شیعه هستی و نه سنی
بلکه شاید مسیحی هستی
اصلاً از دین اسلام چیزی نمیدونی
...
سه نقطه ها جوابهای من به پاسخهای این پاسخ است
امید
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
بله ... خسته نباشی.
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
این هم یه بدعته مثل بقیه بدعت ها.به نظر شما آسیب رساندن به اعضای بدن کار درستی می باشد.گیرم که قمه زدی که چی ؟با این کار شیعه بدنام میشه.امام صادق فرمود که هر کس برا امام حسین گریه کند بهشت را برخود خریده است .به خدا اسمی از قمه زنی نیاورد که شما ها میخواین باهاش برین بهشت.!!
علي پور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
آيت الله شيرازي صاحب سايت امام حسين در رساله خود قمه زني را مجاز دانسته اند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴
حرام است اگر شعور داشته باشند و بفهمند
ناشناس
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
شما مرجع تقلید هستی فتوا میدی
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۳
این قمه را باید سر کسانی زد که بر صورت زنان و دختران مسلمان اسید پاشیدند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲
باید باهاشون برخورد بشه. چون آبروی اسلام و شیعه رو میبرند
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
عمل قمه زنی رسمی قدیمی است که بر اساس نذر والدین و یا در پاره ای اوقات افراد بنا به خواست خود چنین عملی را انجام می دهند، با توجه به این که انجام عزاداری صرفاً جهت ابراز ارادت ( به دور از خودنمایی و ضرر زدن به تن و روح خود با انجام پاره ای از اعمال) به خاندان پیامبر گرامی (ص) و ائمه اطهار (ع) است، عزاداری در حد سیاه پوش شدن و سینه زدن در نهایت گریه و شیون و زاری و پذیرایی از مردم شرکت کننده در عذاداری همانند اعمالی که با از دست دادن عزیزترین کسان از ما سر می زند، کافی و بس به نظر می رسد، و این گونه اعمال موجب جریحه دار شدن خاطر بسیاری از هم وطنان می گردد و در نتیجه عملی غیر صالح محسوب می شود.
هوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
خیلی بهشون آسیب وارد نمیشه. یک رگ بالای سر هست که با کمترین برش باز میشه و ازش کلی خون میاد. زیر پوست هم هست ولی طرف ضعف نمی کنه و می تونه همچنان عزاداری کنه.
البته می گم این برای کسانیه که بیماری خاص و شایع ندارن.
یک ایرانی عاشق ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
این محرم وصفر است که اسلام را زنده نگه داشته.با حسین بودن خیلی بهتر از یا حسین گفتنه.افراط و تفریط هر دوتاش بده. من با همون سینه زنی عادی ولی در اجتماع میلیونی که تن انگلیس(یزید قرن بیستم) بلرزه کاملا موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
پس میشه یه وقتایی بعضی حلالها رو حروم اعلام کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
حیف که حوصله ی تایپ ندارم
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
دوستان عزیز!!پیام اولی رو،من فرستادم!!!!!!!!!بقیه پیام هایی که بانام(حمید)زده شده،یه حمیددیگه است!!!!!!!!!
ناشناس ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
غربیها کثیف ترین رفتارهای اخلاقیشون رو با چه رنگ و لعابی به خورد ملتها میدن . اون موقع ما مسلمانها از زیباترین و لطیف ترین فداکاری و از خود گذشتگی امام حسین و یارانش چقدر خشن و با قصاوت حمایت میکنیم !!! اینها آسیبهای نهضت انسانساز و ظلم ستیز عاشوراست .
علی رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴
اولا شیعه باید مقلد باشد یا مرجع ثانینا اگرشما بهجت راقبول داری برو تحقیق کن چرا استاد ایشان سید ابوالحسن اصفهانی قمه رادر نجف واجب کرده بودثالثا ایشان مجتهد اعلا بودنند چرا حرام نکرده بود رابعا مراجع دیگری مثل سیستانی سید صادق شیرازی واقای وحید و سید محمد صادق روحانی و مراجع دیگر در نجف سید محمد تقی مدرسی یا فیاض باشرایط فتوایشان واجب یا مستحب میدانند برودید تحقیق کنید رابعا این عزاداریها باسلیقه های مختلف دین رابدست من تو رساندند بدبخت فردا زنجیر وپس فردا سینه زدن هم برای نسلهای بعدی حرام میشه انها برای اما م حسین ع عزادارای میکنند سادسا ماازما بزرگترش هم توان حد نیست بخواد اظهار نظر کند چطور بخودمان اجازه میدیم سخنگو دستگاه امام حسین ع بشیمتاریخ رابخوان امام سجاد سرمبارکش راشکسته حضرت زینب س سرمبارکش در کوفه شکسته ثامنا خداوکیلی امام زمنت رابزنند تو چکار میکنی ساکت میشنی تاسعا مقصر نیستم بهر هال همه ما ولو به اندازه یک نخود حرام راچشیدیم باید یک جوری نشان بدیم الهم اصلح عملنا
علی رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵
حفظ بدن واجب است امادر عزای امام حسین باید به لطمه ها افتخار کرد انسان وقتی به نسبت به امام حسین غیرت ازخودش نشان بده راحت زن بچه اش بی حجاب بیرون نمی یاد اگر قرار باشه کسی اصللح باشه خود امام حسین ع اصلاح ش مکنه قرار نیست ما به رضایت دشمن کار کنیم خدا وکیلی این رادشمن ببنه جرات حمله پیدا نمی کنه وگرنه اینا نبودن با سینه زدن شل ول من شما تا حالا اجنبی ها هزار تاحالا فرش زیر پام رادراورده بودند پس الکی اضطار نظر نکنیم