بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر در 18 کیلومتری رضوان شهر واقع شده است که در حال حاضر یک هزارم برق مورد نیاز کشور را تأمین می نماید.
کد خبر : ۱۳۷۵۱۸
نویسنده :
آموخته
نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر در 18 کیلومتری رضوان شهر واقع شده است که در حال حاضر یک هزارم برق مورد نیاز کشور را تأمین می نماید.

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز به منطقه آزاد انزلی، نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر در 20 خرداد ماه سال 86 با سرمایه گذاری حدود 570 میلیون یورویی و متشکل از دو بلوک (هر بلوک شامل 2 واحد گازی و یک واحد بخاری) با برق تولیدی 968 مگاوات توسط گروه مدیریت پروژه های نیروگاهی مپنا در دستور ساخت قرار گرفت و در نهایت پس از گذشت 36 ماه دو مدار نیروگاه مذکور در مدار تولید قرار گرفت.

این گزارش می افزاید، نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر زیر مجموعه گروه مپنا است که از تسهیلات یورویی دو بانک پارسیان و توسعه صادرات برخوردار می باشد و به عنوان تأمین کننده برق پونل، هومن، رشت، اردبیل، رشت شمالی و همچنین انزلی محسوب می گردد.

براساس این گزارش، نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر از پیشرفت فیزیکی 99.44 درصد برخوردار است و تا اردیبهشت ماه سال 94 با رعایت نکات زیست محیطی به طور کامل تکمیل خواهد شد.

شایان ذکر است، نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر که یک هزارم برق مورد نیاز کشور را با تولید 968 مگا وات تأمین می نماید از دو سوخت گاز و گازوئیل بهره می برد که در فصل سرما به دلیل افزایش میزان گاز مصرفی خانوارها از سوخت گازوئیل در راستای تولید برق استفاده می شود.

در پایان لازم است هماهنگی و ایجاد شرایط مساعد برای بازدید خبرنگاران از نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر توسط بورس انرژی جای تقدیر و تشکر فراوان دارد و امید آن می رود که چنین برنامه هایی جهت آشنایی بیشتر با بخش های مختلف این بازار ادامه دار باشد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
مرسی از گزارشتان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
ماهتاب گستر با 4600 مگاوات نیروگاه مالکیت عمدش با شرکت در نماد کرمان هست کرمان فقط دویست میلیون سهم داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
این گزارش ایراد داره صحیح کنید در حال حاضر تولید برق در ایران چه حرارتی وچه ابی +هسته ای کمتر از 62000مگاواته حالا اگر این نیروگاه 968مگاوات برق تولید میکنه یک شصت ودوم نه یک هزارم