بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
منابع خبری از عراق اعلام کردند: گروه تروریستی داعش امروز ۲۰۰ شهروند عراقی را در شمال بغداد به بهانه به آتش کشیدن پرچم داعش ربود.
کد خبر : ۱۳۷۶۳۴
منابع خبری از عراق اعلام کردند: گروه تروریستی داعش امروز ۲۰۰ شهروند عراقی را در شمال بغداد به بهانه به آتش کشیدن پرچم داعش ربود.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری آلمان، شاهدان عینی از منطقه العلم در جنوب استان صلاح الدین واقع در شمال بغداد از ربوده شدن نزدیک به 200 شهروند از اهالی این منطقه به دست گروه های تروریستی وابسته به داعش خبر دادند.

به گفته شاهدان عینی، گروه های وابسته به داعش در منطقه العلم مردان و جوانان این منطقه را دستگیر و از بین این افراد کسانی بودند که سالخورده و از نظامیان بازنشسته ارتش عراق بودند که به بهانه به آتش کشیدن پرچم دولت اسلامی در عراق و شام " داعش " آنها را با خود به مکان نامعلومی انتقال دادند.

گفته می شود اهالی این منطقه پس از به آتش کشیدن پرچم سیاه داعش پرچم دولت عراق را بر روی دروازه ورودی این منطقه برافراشتند که این اقدام موجب خشم داعش شده بود.

از سوی دیگر وزارت حقوق بشر عراق اعلام کرد: ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک "داعش" دستور داد اجساد تمام جنگجویان و مبارزان کُرد در روستای عین العرب "کوبانی" به دلیل انتقام از آنها سوزانده شود.

وزارت حقوق بشر عراق در این باره با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شمار شهدایی که از خاندان آلبونمر بودند و به دست داعش اعدام شدند در حال افزایش است و رقمی که از شمار کشته های آنها به دست آمده هم اکنون 322 نفر است که اخیراً اجساد 50 تن از آنها هم از داخل یکی از چاه های آب روستای هیت کشف شده است که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می دادند.
این وزارتخانه اعلام کرد: هم اکنون داعش 65 نفر از اعضای خاندان آلبونمر را به عنوان اسیر جنگی در اختیار دارد و تمام دارایی های این خاندان را مصادره کرده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر