بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
کد خبر : ۱۳۷۷۱۶
به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، فرماندار مهران گفت: به منظور برپایی آیین‌‌های عزاداری تاسوعا و عاشورا صادرات کالا در مرز مهران متوقف شد.

مراد ناصری امروز در گفت‌وگویی اظهار داشت: صادرات کالا از گمرک مرزی مهران از امروز 12 آبان تا 14 آبان ماه و در روزهای تاسوعا و عاشورا متوقف شد.

وی ادامه داد: با توجه به توافقات به‌عمل آمده با مقامات عراقی، فعالیت اقتصادی و تجاری بازارچه مرزی مهران به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی از امروز به مدت دو تا سه روز متوقف خواهد شد.

وی افزود: البته کار تردد زوار برقرار بوده و تنها مراودات تجاری مرز بین‌المللی مهران در مدت مذکور به طور موقت تعطیل خواهد شد. بر اساس توافق انجام شده با مسئولان عراقی مراودات تجاری مرز بین‌المللی مهران از آخر هفته جاری فعالیت عادی خود را از سر خواهد گرفت.

فرماندار مهران گفت: تجار دو کشور می‌توانند از چهارشنبه هفته جاری بار دیگر فعالیت‌های تجاری خود را بر اساس روال گذشته شروع کنند.

وی ادامه داد: مرز بین‌المللی مهران به واسطه مشترکات فرهنگی و مذهبی مردم ساکن در دو طرف مرز ایران و عراق از امنیت مطلوبی برخوردار است. این موقعیت استقبال تجار و زوار دو کشور ایران اسلامی و عراق را برای تردد در خروجی بین‌المللی مهران را دو چندان کرده است.

مرز بین‌المللی مهران در 90 کیلومتری جنوب استان ایلام قرار دارد. این خروجی پس از فروپاشی رژیم سابق عراق در سال 82 در استان ایلام بازگشایی شده و اکنون به عنوان کانون تردد زوار و صادرات کالا در کشور شناخته شده است./فارس/110
اشتراک گذاری :
ارسال نظر